View Full Version: Threads

Mysteries van de aarde > Vragen / Ideeën > Threads

Title: Threads

museobanus - June 23, 2005 01:00 PM (GMT)
hallo, ik heb me net ingeschreven maar ik kan geen nieuwe thread maken, ik had iets gevonden op internet en wilde dat zetten bij verdwenen culturen maar ik kan geen nieuwe tread starten

flipmode - July 19, 2005 05:53 PM (GMT)
Dag allemaal.
Ik vind dit een leuke site ,maar in de tijdslijn ontbreekt er wat.
Er wordt gesproken over mozes en de tien geboden, er wordt zelfs gesproken over koning herodes.
Maar wat vergeten word is dat er een profeet rond 700 v.Chr.
een voorspelling deed over jezus.Hij werd doorstoken en verbrijzeld terwille van onze zonden.Hij werd zwaar gestraft zodat wij vrede konden hebben;Hij werd geslagen en daardoor werden wij genezen. jesaja 53:5
daar is de hele film de passion op gebasseerd.
Verderop op in jesaja vers 9
Men had Hem als een misdadiger willen begraven,maar Hij werd gelegd in het graf van de rijke, wat we weer kennen van het evangelie.
Geschreven door zijn apostelen.
we spreken immers in de tijdslijn toch van v.C en n.C ?
Maar het vreemdste is hoe kon een oud testamentisch mens (jesaja) de gedachte begrijpen dat Christus stierf voor onze zonden en de sraf droeg die wij verdienden?Het offeren draagt deze gedachte wel aan,maar het iets heel anders dan een lam te doden( wat toen gebruikelijk was) dan gods uitgekozen dienaar te beschouwen als dat lam.
Maar God lichte de sluier van de tijd op en liet het volk van israel vooruitzien op het lijden van de toekomstige messias en de vergeving die daar door mogelijk werd voor alle mensen. Ze zullen wel gedacht hebben waar heeft jesaja het over? en 700 jaar later komt alles exact uit.
Markus 15:33-41; Lucas 23;44-49; Johannes 19:18-37en Matteus 27:45-50
Zo heeft de bijbel vele mysteries die de wetenschap al meer dat 1500 jaar omver wil werpen, maar dit niet kan. de wetenschap hangt samen van een protocol, kortom voelen ,zien,ruiken, horen,proeven, anders bestaat het niet volgens de kennis die we nu hebben, en die kennis wordt in tegenstelling tot de bijbel constant bijgeschaafd.We weten nog niet zolang dat de aarde rond is.
er worden talloze dieren en planten jaarlijks ontdekt.
Maar we weten geen eens waarom een rat groter is dan een muis
mooi he
Over 200 jaar denken we: goh wat waren we toen dom en primitief.

Riana - August 30, 2005 05:15 PM (GMT)
Ik snap niet helemaal waarom het bericht van flipmode hier staat, maar ik heb hetzelfde probleem als museobanus.

Kotm dit omdat wij nog niet zoveel posts hebben ofzo?

PJ - September 1, 2005 03:40 PM (GMT)
Hej Riana,

Zoals je misschien gelezen hebt is er een nieuwe site. Deze forum wordt in principe niet meer gebruikt, maar houden we als een soort van naslagwerk.

Onze nieuwe site vind je hieer"Mysterie-portal

Veel plezier ;)

Stemopnemer Patrick Blonk - October 2, 2005 01:41 PM (GMT)
Stemopnemer Patrick Blonk mijn naam is Patrick Blonk en ik ben woonachtig in Hellevoetsluis vanaf mijn 16e jaar hou ik mij al bezig met het opnemen van bandstemmen via de geluidsband, het opnemen van stemmen intresseert mij nog steeds tot op de dag van vandaag,S

Vele stemmen heb ik inmiddels opgenomen, met de zogenaamde radio - methode hierbij gebruik ik een cassette recorder met als geluidsbron een kenwood communicatie ontvanger ik zoek dan een geschikt buitenlands radio station met bijvoorbeeld amplitude modulatie (AM band) Daarna wijzig ik de AM modulatie in de SSB modulatie (Single Side Band) dit kan natuurlijk ook USB (Upper Side Band) of LSB (Lower Side Band) de opnames maak ik meestal vroeg in de ochtend of in de avond uren, deze methode gebruik ik al vele jaren met succes af en toe gebruik ik ook als geluidsbron ook 2 radio's naast elkaar geplaatst en stem ik deze af op 2 afzonderlijke stations met buitenlandse spraak ook met deze methode had ik succes

Voor verdere info 0f hulp kunt u contact opnemen via email : blonkpatrick@hotmail.com

of even bellen op dit telefoonnummer 06 - 23053018

* Hosted for free by InvisionFree