View Full Version: Een Zeer Onbelangrijke Vraag!

Mysteries van de aarde > Vrije tijd > Een Zeer Onbelangrijke Vraag!

Title: Een Zeer Onbelangrijke Vraag!

hadewey81 - June 4, 2004 03:26 PM (GMT)
het zit namelijk zo:

Tardis zijn computer is helaas zo dement als een regenworm..... :zz:

moet hij nu euthanasie toe gaan passen (het raam uit)? :mad:
of een iets duurzamer oplossing zoeken? :fluit:

Tardis en ik snappen er helaas geen ene biet meer van.... :no:

Tardis - June 4, 2004 03:42 PM (GMT)
Hij is af en toe echt volkomen de kluts kwijt, stopt halverwege een bepaalde bewerking. Soms moet ik alleen een programma afsluiten en opnieuw starten , soms is het hele systeem op tilt geslagen en wil hij niet eens afsluiten. De stekker er uit is dan het enige dat nog werkt.

Ik werk met Windows ME, dat is al niet het stabielste programma en ik heb er van begin af aan problemen mee gehad. De afgelopen jaren werd het probleem steeds irritanter, kwam het steeds vaker voor en de laatste weken is het echt niet leuk meer. Vooral als mijn PC veel moet rekenen zoals bij het afspelen van mp3-tjes terwijl ik zit te MSN-nen en een paar programma's heb geopend houdt het kreng het zonder aankondiging voor gezien.
Ik maak gebruik van een Firewall en virussen heb ik (voor zover bekend) niet.

Van verschillende kanten hoor ik dat ik beter kan overstappen op XP, is dat echt zoveel stabieler? Andere suggesties?

bij voorbaat dank.

Bert Jan - June 4, 2004 03:47 PM (GMT)
Ik zou zeggen even een virusscan en spyware scan doen.

:mellow:

En kijk dan maar even weer! :yes:

hadewey81 - June 4, 2004 03:51 PM (GMT)
ow en Bert-Jan,

eigenlijk vind ik jouw signature de origineelste van allemaal....!

Bert Jan - June 4, 2004 04:00 PM (GMT)
QUOTE (hadewey81 @ Jun 4 2004, 17:51 PM)
ow en Bert-Jan,

eigenlijk vind ik jouw signature de origineelste van allemaal....!

Ow en hadewey81...

bedankt... ;) ^_^

Trouwens, spyware samen met een pop-up blocker kunnen veel problemen geven. De spyware zorgt voor veel pop-ups en de pop-up blocker zorgt er weer voor dat ze weg gaan. Dit zorgt voor trage systemen en veel vastlopers.

Om spyware te verwijderen is een scanner nodig: een zogenaamde spywarescanner... :yes:

PJ - June 4, 2004 04:21 PM (GMT)
En wat ook wel eens wil helpen is om het programma Norton Systemworks te installeren en de pc volledig door het programma te laten onderzoeken.

Ook wat BJ zei kan helpen, ik raad dan vooral Ad-aware aan, dit is een freeware programma en dus gratis. Kijk maar eens op download.com

BTW windows ME is een van de slechtste besturingssystemen ooit gemaakt (spreek uit een lange ergelijke eigen ervaring :mad: )

Van verschillende kanten hoor ik dat ik beter kan overstappen op XP, is dat echt zoveel stabieler? Andere suggesties?

XP is vele malen stabieler, maar bij XP zijn de eisen aan de hardware weer wat hoger dan bij ME. Ik weet niet wat voor een pc je hebt, maar je bent minimaal ongeveer wel 256mb aan werkgeheugen nodig.

Tardis - June 4, 2004 04:50 PM (GMT)
Ad Aware heb ik en laat ik eens in de paar maanden op mijn PC los. dus van spyware heb ik geen last. Ik scan ook vrij regelmatig op virussen en heb in de loop van de tijd drie virussen succesvol handmatig verwijderd. Een Pop-up killer heb ik niet, op sommige sites krijg ik wel steeds dezelfde pop-ups maar daar is geloof ik niet veel tegen te doen. Dat is bovendien niet het echte probleem, ik heb de indruk dat Windows ME in de loop van de tijd, vanwege meer software en up-dates van software, steeds vatbaarder is voor conflikten tussen verschillende programma's.

BTW windows ME is een van de slechtste besturingssystemen ooit gemaakt (spreek uit een lange ergelijke eigen ervaring  :mad: )

XP is vele malen stabieler, maar bij XP zijn de eisen aan de hardware weer wat hoger dan bij ME. Ik weet niet wat voor een pc je hebt, maar je bent minimaal ongeveer wel 256mb aan werkgeheugen nodig.

Ik denk dat ik met dezelfde problemen heb te kampen, en dat ME de bron van de ellende is, mijn geduld met windows ME is nu wel op.
Ik weet uit mijn hoofd niet hoeveel werkgeheugen mijn PC heeft, zal het eens opzoeken. Maar wat jullie betreft is XP dus een aanrader. Het zal wel wat werk en een hoop gedoe geven om over te stappen op XP, maar als dat een verbetering is moet dat dan maar.

Bedankt voor het meedenken.

Keesb - June 5, 2004 02:03 PM (GMT)
Even Windows 2000 installeren en je problemen zijn verleden tijd, vaal kan XP net niet op de wat oudere machines. 2000 is verrekte stabiel en heeft nagenoeg dezelfde mogelijkheden als XP. Goede virusscanner is onmisbaar + (gratis!) Spywareblaster om het ergste tegen te gaan en Adaware ff installeren om de rets er uit te filteren.
Vergeet dan ook niet om je patches op te halen bij Microsoft, je virusleverancier en Adaware.
Geen programma's draaien die je niet kent en geen spelletjes spelen die niet Windows compatibel zijn.
Daarna gewoon lekker doen wat je altijd doet.

Keesb - June 14, 2004 09:19 AM (GMT)
En? Tardis is het gelukt?

hadewey81 - June 14, 2004 09:45 AM (GMT)
Tardis zit op het moment in "the United States of Blerf......."

ff vakantie vieren. Hij heeft gisteren nog even gemaild, en alles gaat er prima, hij geniet met volle teugen!

B)

Bert Jan - June 14, 2004 01:43 PM (GMT)
Wens hem van mijn maar heel veel plezier in de VS... :yes:

Aganlex - June 17, 2004 12:25 PM (GMT)
Van mij ook maar :)

*** Ahh, the States... wil ook ook eens leuk heen :lol: ***

SHREK - June 17, 2004 07:52 PM (GMT)
Euthanasie? Alleen bij hardware-problemen, bijvoorbeeld als je moederbord het heeft bescheven, lijkt me...

Maar zelf gebruik ik Linux (een oude Mandrake), is erg tof. Daarnaast heb ik nog Windows95 draaien ook wel okee, maar wordt door een hele programma's niet meer ondersteund... Ik hanteer bij winodws altijd de regel om de als laatste ondersteunde versie te gebruiken, dus in dit geval windows98, maar ja ik heb dan ook een penthium I, 166 mHz :fluit:

arqrex - June 17, 2004 10:47 PM (GMT)
ik heb dan ook een penthium I, 166 mHz

:blink: :pinch: <_< ;)

Das een gouwe ouwe, de 166. :yes: Die heb ik ook nog in een grijs verleden gehad ja.......... B)

Maarruh waar draai je Linux dan op?? Of heb je alles (3x OS) op 1 PCU staan??

:crash: :crash: :o

SHREK - June 19, 2004 01:15 PM (GMT)
QUOTE (arqrex @ Jun 17 2004, 23:47 PM)
Maarruh waar draai je Linux dan op?? Of heb je alles (3x OS) op 1 PCU staan??

3x een OS :cry: Nee, ik heb twee OS op deze Penthium I staan, namelijk Windows95 en Linux. Die Windows95 moet ik al en tijdje verangen door Windows98, omdat bijvoorbeeld KaZaa en MSN zich niet meer laten installeren op een Windows95 systeem :angry:

Die Linux ernaast is gewoon in probeersel, eerst heb ik zo'n SuSE gehad, maar ik kreeg de firewall niet goed, ook was ie te zwaar (lees te nieuw) voor m'n processor, dus toen heb ik een oude Mandrake gepakt, en hier ben ik nog steeds mee aan het spelen :D

Hosted for free by InvisionFree