Title: Was De Maanlanding Nep?
Bert Jan - May 23, 2004 10:08 PM (GMT)
Zijn we wel op de maan geweest?
Bekijk het filmpje en geef je oordeel... :huh: ^_^
Maanlanding
arqrex - May 24, 2004 06:42 AM (GMT)
:o :D :D
Echt leuk wat ze tegenwoordig allemaal verzinnen. :P Jammer is wel dat ze eind jaren 60 nog niet van die "rekken" (die balk waar het licht aanhangt.) hadden. :fluit:
Tardis - May 24, 2004 11:55 AM (GMT)
:lol: :lol: :lol: Dit valt voor mij niet in de katechorie 'samenzweringen' of 'zie je nou wel'! Het is een grappig filmpje van een stel hobbyisten met gevoel voor humor.
arqrex - May 26, 2004 01:33 PM (GMT)
| QUOTE |
| Dit valt voor mij niet in de katechorie 'samenzweringen' of 'zie je nou wel'! Het is een grappig filmpje van een stel hobbyisten met gevoel voor humor. |
Maar ik moet wel toegeven dat wanneer dat rek niet naar beneden was komen zetten het filmpje waarschijnlijk toch wel in die hoek geplaatst zou worden.
Want het ziet er voor amateurs wel redelijk gelijkend uit met de oude beelden. Dus ik zou zeggen two thumbs up voor deheren filmmakers. ;)
Tardis - May 26, 2004 01:40 PM (GMT)
Het is zeker goed gedaan, de kwaliteit is nogal slecht dus ik dacht dat dit het originele filmpje was, totdat dat rek naar beneden dondert. En dan heel droog op de achtergrond 'cut!'.
arqrex - May 26, 2004 01:54 PM (GMT)
| QUOTE |
| En dan heel droog op de achtergrond 'cut!'. |
:woot: das waar ja, die was ik nog vergeten. B)
Delphion - May 28, 2004 09:56 AM (GMT)
DeDenker - May 30, 2004 10:51 AM (GMT)
Briljante grap, erg om gelachen, alleen jammer dat sommige mensen het serieus nemen.
Er is trouwens ook een site die niet zegt dat de maanlanding nep is, maar dat de hele maan niet bestaat :woot: (maar die kon ik even niet meer vinden)
hadewey81 - May 30, 2004 06:32 PM (GMT)
dan klopt het dus toch, dat koekiemonster de maan heeft opgegeten :woot:
Bert Jan - June 3, 2004 03:20 PM (GMT)
Ik heb eens gelezen dat de maan een ruimtestation, bemand door buitenaardsen.
Hoe komen ze er op! ^_^
Nou ja... zolang ik er niet geweest ben lijkt het alleen maar onwaarschijnlijk, maar dan kan het dus nog wel waarschijnlijk zijn. :yes:
Keesb - June 6, 2004 06:05 PM (GMT)
| QUOTE (Bert Jan @ Jun 3 2004, 16:20 PM) |
Ik heb eens gelezen dat de maan een ruimtestation, bemand door buitenaardsen.
Hoe komen ze er op! ^_^ Nou ja... zolang ik er niet geweest ben lijkt het alleen maar onwaarschijnlijk, maar dan kan het dus nog wel waarschijnlijk zijn. :yes: |
Holle maan en holle aarde theorie zijn beide ook al aardig gedateerd. De maan ongeveer 30 tot 40 jaar oud, en de aarde al pakweg 160 jaar oud.
Voor wat betreft de maan, signalen die van het maanoppervlak werden opgevangen door apparatuur, werden door inslagen, maar ook door de aanwezige instrumenten veroorzaakt. De gangbare meetgegevens kwamen echter niet overeen met bekende aardse meetgegevens. De tijdspanne tussen de echte bons en de echo, is later nog eens onderzocht. Daarbij werden sommige instrumenten op de maan gedropt (laten crashen!) die voor duidelijkheid moesten zorgen.
Daar werd de werkelijke omtrek van de maan in meegenomen en de vermoedelijke samenstelling van de natuurlijke satteliet. Met deze gegevens werd duidelijk, dat hoewel er enige verschillen in zaten met onze planeet, er toch geen sprake was van een holle maan. Verschillen werden uiteindelijk uitgelegd met behulp van de geringe zwaartekracht, als wel de ontbrekende atmosfeer. De maan wordt sindsdien voor vol aangezien, hoewel wij er hier vandaan soms toch anders tegenaan kijken.
Paultje - June 6, 2004 06:36 PM (GMT)
Nogal droog dat filmpje
hahaha :lol: :lol: :lol:
wie zou dat nou verzonnen hebben ;) ;) ;)
Mach 10 - July 21, 2004 07:26 PM (GMT)
Als iedereen de moeite zou hebben genomen om op de bijgaande site te kijken en vervolgens even door klikt kom je
HIER uit.
De film over de nep maanlanding is dus zelf nep