View Full Version: Ufo's Onder Water

Mysteries van de aarde > Mysteries en Raadsels > Ufo's Onder Water

Title: Ufo's Onder Water

Bert Jan - May 23, 2004 10:04 PM (GMT)
Al meer dan 100 jaar doen zeelieden van zowel koopvaardijschepen als de marine melding van vreemde gebeurtenissen, ze zien vreemde lichtschijnsels onder water en niet geďdentificeerde objecten.Het grootste deel van deze verslagen is afkomstig van het gebied in en rond de Indische oceaan.

In 1963 werd een Amerikaanse marine-oefening, niet ver van de kust van Puerto Rico, plotseling stilgelegd. Aan boord van een van de schepen hadden sonaroperators gezien dat een onderzeeër van koers was veranderd in een poging om een vreemd object te volgen. Het object bewoog zich onder water voort met de onvoorstelbare snelheid van 150 knopen. Een beetje onderzeeër in die tijd haalde niet meer dan 45 knopen. Natuurlijk had de onderzeeër het nakijken en het object verdween na 65 kilometer uit zicht. Er werd een rapport uitgebracht en verzonden naar de bevelhebber van de Atlantische vloot in Norfolk VA, aldus de Russische krant “Express K”.

De Amerikaanse wetenschapper A. Sanderson, die vele jaren van zijn leven wijdde aan het bestuderen van oceaandiepten, schrijft het volgende over een geheimzinnig fenomeen dat hij van het dek van een ijsbreker in Atlantische Oceaan waarnam: "Plotseling kwam er iets uit de wateren te voorschijn, brekend door het dikke ijs, een reusachtig zilveren voorwerp. Het verdween aan de hemel.".

Na grondig onderzoek van de Amerikaanse marine-archieven betreffende dergelijke onderwater-anomalieën, kwam Sanderson met een interessante hypothese op de proppen. Zijn hypothese spreekt over het bestaan van een hoogontwikkelde onderwater beschaving.

“Ik kan alleen maar aannemen dat de hypothetische schijfvormige “ruimteschepen” mogelijk gebruik maken van onophoudelijk werkende radarachtige scanners. De “stralen” van deze scanners lichten op wanneer ze in aanraking komen met kleine ééncellige organismes, zodat we ze kunnen waarnemen.”

Een dergelijke hypothese klinkt geloofwaardig. Men kan ook aannemen dat voor het geval dat de emitterende macht van de zogenaamde radar of scanner te hoog wordt, het water zelf oplichtend zal zijn. In 1928 waren boeren van het dorp Shuknovolk (Karelië) getuige van een andere opmerkelijke gebeurtenis. Het fenomeen is tot op de dag van vandaag een mysterie. Eén van de inwoners, F.P. Fedotov, licht toe;

"Iets dat op een grote cilinder leek, met een rode vlam erachter, stortte in het meer. Sommigen zeggen dat het nog steeds op de bodem ligt en dat het de vissers belemmert om daar te vissen. Na het neerstorten van het voorwerp zagen sommige lokalen een vreemd schepsel van ongeveer een meter lang. Het was slank en zijn handen raakten de grond. Elke hand had vier vingers. Het was ongelooflijk schichtig, zodra er mensen naderden verborg het zich gelijk in het water.”

Japan kent een legende van een rietmens. Volgens de legende die stamt uit de 7e eeuw woonde hij niet alleen onderwater, maar kon hij ook met een ongelooflijke snelheid vliegen.De legende heeft overeenkomsten met de "vreemdeling" in Karelië. Beiden hebben membranen met klauwen.

Zouden er inderdaad onderwaterbeschavingen bestaan? Er doen in elk geval een hoop vreemde verhalen de ronde, waaruit we zouden kunnen opmaken er niet alleen UFO's, maar ook Unidentified Submarine Objects deze planeet onveilig maken...

Toevoegingen FstClair
Ea was volgens de Soemerische en de latere Babylonische beschaving de god van de zoete wateren. Hij was de zoon van Ansar en Kisar en de vader van (god/koning) Marduk. Ea werd gezien als een zeer wijze en alwetende godheid die de mensheid onderricht gaf in onder andere de geneeskunst. In een Babylonische versie van de mythe was het Ea die waarschuwde voor het plan van “god” Enlil om de mensheid te vernietigen door een grote vloed.

Thor Heyerdahl (1914-2002)
Ook deze avontuurlijke Noorse antropoloog, wereldreiziger, ontdekkingsreiziger, filmmaker en auteur deed verslag van vreemde schepselen in de oceaan. Op 28 April 1947 vertrok Heyerdahl met zijn rieten vlot de “Kon Tiki” op weg naar de kust van Peru. Een reis die uiteindelijk 101 dagen zou duren over een afstand van 6700 kilometer. Hiermee bewees hij dat Polynesische volkeren in de oudheid de reis naar Zuid-Amerika hadden kunnen maken.

Het was gedurende deze reis dat Heyerdahl op een nacht een vreemd schijnsel onder het wateroppervlak zag. Deze gloed veranderde continu van vorm, de ene keer leek het op een dier en dan was het weer rond of driehoekig. Uiteindelijk splitste het schijnsel zich op in twee delen, die schoten ieder een andere kant op onder het vlot door.

Wat het nou precies was dat Heyerdahl zag is nog altijd een raadsel...

bron: nieuws-platform

Janna - May 24, 2004 03:29 PM (GMT)
Wieweet zijn die zee-ufo's de onverwacht stiekem pijlsnel geëvolueerde schijfpannekoeken uit het Ediacara/ Vediaan.. Een vrijgevochten tak die het even beter heeft begrepen! :) (Zoeffff zoef!)

(...) maar ook Unidentified Submarine Objects deze planeet onveilig maken...
Nouja... Er vanuit gaan dat die trolletjes maar meteen slecht zijn vind ik wel heel raar... :( Die voorbeelden waren toch vrij onschuldig dacht ik zo..

Tardis - May 24, 2004 05:18 PM (GMT)
QUOTE (Janna @ May 24 2004, 17:29 PM)
Wieweet zijn die zee-ufo's de onverwacht stiekem pijlsnel geëvolueerde schijfpannekoeken uit het Ediacara/ Vediaan.. Een vrijgevochten tak die het even beter heeft begrepen! :) (Zoeffff zoef!)

Ja, :lol: en misschien legden ze toen (bijna drie miljard jaar geleden) keiharde eitjes die één of meer groeven om hun equator hebben. Zou kunnen toch? :rolleyes:

Bert Jan - May 24, 2004 09:12 PM (GMT)
Vreemde dingen die USO's... ^_^

Janna - May 24, 2004 09:31 PM (GMT)
Eigenlijk niet eens :) want weetje, die kleine ufo'tjes in die eitjes.. die hebben natuurlijk al vroeg een zeer levendige sjeesdrang. Intuďtief. Dusse.. dat verklaart wel het een en ander.

Ik heb wel zin om in een bootje op de Indische Oceaan te gaan zitten eigenlijk. Met een duikbril ofzo. Gaan jullie mee?

arqrex - May 25, 2004 08:18 AM (GMT)
Ik heb wel een verklaring voor die lichtjes onder water. :rolleyes:

user posted image

:no: :no: <_< ;)

Oke ff serieus, dit lijkt me een fenomeen wat best wel eens waar zou kunnen zijn. Als er zoveel verschillende, maar toch overeenkomstige verhalen zijn, dan moet er haast wel iets van waar zijn.

Wie weet zijn die zee-ufo's de onverwacht stiekem pijlsnel geëvolueerde schijfpannekoeken uit het Ediacara/ Vediaan.. Een vrijgevochten tak die het even beter heeft begrepen!  (Zoeffff zoef!)

:woot: :yes: :P

Ja, en misschien legden ze toen (bijna drie miljard jaar geleden) keiharde eitjes die één of meer groeven om hun equator hebben. Zou kunnen toch?

Ik sluit op voorhand niets uit, Tardis. ;)

Ik heb wel zin om in een bootje op de Indische Oceaan te gaan zitten eigenlijk. Met een duikbril ofzo. Gaan jullie mee?

En de uitstapjes van het forum blijven maar komen. :D
Maarruh komen die USO´s (of Ediacariaanse levensvormen :fluit: ) misschien ook niet in de buurt van een zonovergoten strandje voor?? (lijkt mij ook wel aantrekkelijk ipv dobberen in een bootje cq levend verbranden op die wijde oceaan ;) )

En toen ik dit topic las had ik gelijk een nummer in mijn hoofd.
lalalalala.... the yellow submarine.......lalalala

:silly:

Tardis - May 25, 2004 01:02 PM (GMT)
We kunnen er gelukkig allemaal om lachen en het is inderdaad een leuk onderwerp, en toch... Het is in principe best mogelijk dat er nog hoogontwikkelde vormen van leven op ons blauwe bolletje voorkomen terwijl we er nog nauwelijks iets van weten.
Neem zo'n film als 'the Abyss', dat is een fantasie die misschien is voortgekomen uit de verhalen van zeelieden die licht onder water hebben gezien. De illustratie van het lichtgevende orgaan van de diepzeevis is geen fantasie, die vis bestaat echt. Er zijn nog wel meer diersoorten die lichtgevende organen hebben, sommige kwallen geven ook licht en als zo'n kwallensoort voor de kust zwemt weet je niet wat je ziet.

Maar dat zijn laag ontwikkelde vormen van leven. Misschien zijn er wel hoog ontwikkelde levensvormen die zich weinig van ons aantrekken (geef ze eens ongelijk) en gewoon bij ons op de planeet wonen (hoewel we ook best interessante exemplaren onder de mensen hebben, dus missen ze misschien toch nog wat) onder het wateroppervlak, of zelfs onder het grondoppervlak. Die lichtbollen die zo creatief met graan zijn, daarvan wordt ook gezegd dat ze uit de grond komen en er weer in verdwijnen.
Dus waarom zouden lichtende objecten onder water per sé fantasieën van zeelieden zijn? Ik heb ze niet gezien, ik heb ze niet onderzocht, ik weet er niets van, dus houd ik ergens in mijn achterhoofd de mogelijkheid open dat ze bestaan.

arqrex - May 25, 2004 01:25 PM (GMT)
ik kan niet anders dan je helemaal gelijk geven, Tardis. :yes: :fluit:

Ik weet dat ik niet echt serieus heb gereageerd, maar mijn visie heb je inmiddels meer dan punctueel verwoord. ;) ^_^

Janna - May 25, 2004 04:05 PM (GMT)
Dat was ook een beetje de grap, dat het stomweg (stomweg?) mógelijk is, zoiets.. :)
Sowieso lijkt me de oceaan een mooie plek om als soort onopgemerkt te ontwikkelen, de oceanen zijn zo groot... En als dat een beetje handig is gebeurd, is schuil houden voor de mens niet moeilijk..

"Plotseling kwam er iets uit de wateren te voorschijn, brekend door het dikke ijs, een reusachtig zilveren voorwerp. Het verdween aan de hemel.".

Dit lijkt me echt supermooi om te zien :) maar het heeft wel iets zwaar ironisch als blijkt dat er inderdaad een beschaving onder water leeft, die ook al de lucht of zelfs de ruimte ingaat. :) Ze zullen dan wel van de mens afweten lijkt me. Dat ze zich dan niet met ons bemoeien lijkt me op zich heel slim, als je kijkt wat mensen elkaar al aandoen en alles waar ze bang voor zijn. Straks zit er eentje met teveel macht tussen die zich bedreigd voelt, hebben ze zo een bom op hun hoofd. En wat dacht je van toerisme. :s
Maar misschien zijn ze zelf moeilijk arrogant en hebben zoiets van zuuucht... landbewoners... laat ze maar in de waan... :(

Ben wel benieuwd hoeveel we dan zullen verschillen, qua deugden, waarden en normen en de hele zooi. (Als ze dat al nodig hebben.) En wat voor theorieën zij erop nahouden en of ze ook schoenmakers en millieucampagnes hebben en air guitar contests. :fluit:

Tardis - May 25, 2004 04:36 PM (GMT)
QUOTE (Janna @ May 25 2004, 18:05 PM)
Ben wel benieuwd hoeveel we dan zullen verschillen, qua deugden, waarden en normen en de hele zooi. (Als ze dat al nodig hebben.) En wat voor theorieën zij erop nahouden en of ze ook schoenmakers en millieucampagnes hebben en air guitar contests. :fluit:

Hahahaha! ik kan wel een paar hobby's bedenken:
1 universum suizen
2 pilootje pesten
3 creatief met graan
4 kiekeboe

arqrex - May 26, 2004 06:36 AM (GMT)
je bent koetje snijden en mensjes ontvoeren en weer terugzetten nog vergeten, Tardis. :yes: :woot: :wacko:

en air guitar contests

uhhh bubble guitar contest. :fluit: :D

Janna - May 26, 2004 09:57 AM (GMT)
oei haha :) wat een snoodaards...

maar arqrex... zo luguber zal toch niet.. :cry:

En oja ik kan wel een zeilboot regelen met kajuit, kan je schuilen. :) Ook handig in geval van laaiende zeebewoners.. :rolleyes:

arqrex - May 26, 2004 10:26 AM (GMT)
maar arqrex... zo luguber zal toch niet..

Ik sluit niets uit, Janna. :no: Maar ik moet wel zeggen dat ik ook liever een vredelievend Ediacariaans....oh...sorry......USO-bevolking zou zien. ;) :yes:

En oja ik kan wel een zeilboot regelen met kajuit, kan je schuilen.  Ook handig in geval van laaiende zeebewoners..

:lol: :lol: Ja want mijn voorgaande opmerkingen zullen ze me wel niet in dank afnemen. :fluit: Maar als ik de kajuit zit, zie ik de lichtjes niet meer. :cry: ;)

Tardis - May 26, 2004 11:58 AM (GMT)
QUOTE (Janna @ May 24 2004, 23:31 PM)

En oja ik kan wel een zeilboot regelen met kajuit, kan je schuilen.  Ook handig in geval van laaiende zeebewoners..

Oh ik ben gek op bootjes op de Indische Oceaan, voor de kust van Thailand of zo. Midden op zee ben ik niet zo'n held dus liever een beetje in de buurt van de kust blijven, daar zijn mischien niet zo veel Uso's te zien, maar wel veel koraalriffen, zeeanemonen en beestjes.

moonwalker - May 26, 2004 08:30 PM (GMT)
Ik denk dat het wel mogelijk is dat er een intelligente beschaving onder water kan leven...

Denk maar eens na...We zijn nu zo ver dat we een capsule op Mars hebben gezet die 55.758.006 km ver ligt en we zijn niet in staat 1KM onder water te duiken...

De veiligste plaats voor die beschaving is dus onder water, want we kunnen nog lang niet de oceanen onderzoeken zoals we zouden willen.

Een goede plaats om beginnen met zoeken lijkt me De bermuda driehoek. Aangezien daar veel boten, vliegtuigen enzo verdwijnen lijkt het me dat ze daar proberen om pottenkijkers uit de buurt te houden.

Trouwens..ik hoop van harte dat die dommen Fransen en Amerikanen ophouden met hun atoombommen te gooien in de oceanen, voordat we het weten krijgen we ze terug gestuurd van onder water... Dan wil ik wel de gezichten van die domme gasten zien als ze opeens een bom uit het water zien duiken richting land. :P

groetjes,

moony

Janna - May 26, 2004 09:14 PM (GMT)
Oh ik ben gek op bootjes op de Indische Oceaan, voor de kust van Thailand of zo. Midden op zee ben ik niet zo'n held dus liever een beetje in de buurt van de kust blijven, daar zijn mischien niet zo veel Uso's te zien, maar wel veel koraalriffen, zeeanemonen en beestjes.

Nou...
Ik heb voor jullie in de aanbieding:
De Kagerplassen, de Wijde Aa, het Brasemer meer.
Ze hebben er diertjes: eenden, meerkoeten, zwanen, vögel, vissen, kortom: je weet echt niet wat je ziet... B)

Maar we kunnen natuurlijk 6 weken de tijd nemen en dan ook echt als ware helden bij de Nijl zijn :unsure: lekker low budget is het wel :)

Oh en Moony ^_^
Trouwens..ik hoop van harte dat die dommen Fransen en Amerikanen ophouden met hun atoombommen te gooien in de oceanen,

zijn ze daar dan nog steeds mee bezig?? :( Ik dacht namelijk van niet. Of hoopte ik dat maar.

zo nu ga ik de computer het raam uitgooien want het studie ontwijkend gedrag hier groeit jammerlijk uit de kluiten. :fluit:

Tardis - May 28, 2004 11:00 AM (GMT)
Ik hoop dat je computer nog heel is... ^_^ lijkt me idd ook leuk om met wat forummers een dagje te gaan zeilen. Misschien wordt het tijd om daar in 'Vrije tijd' even een nieuw topic over te openen?

Janna - May 29, 2004 10:31 PM (GMT)
Ik zou wel willen, maar dat zou een beetje flauw zijn, want er passen misschien net 4/5 mensen op die boot. :ermm: ^_^

hadewey81 - May 30, 2004 09:36 AM (GMT)
als we nou een afspreken dat iedereen zich veeeeeeeeeeeeeel te heet gaat wassen.....:woot:

maar dan moeten we ook een ker ufo's in bergen gaan bekijken, wnt daar snap ik nog steeds nix van....... :huh:

Keesb - May 30, 2004 10:37 AM (GMT)
Erich von Daniken heeft dit al eens in een van zijn boeken opmerkelijk genoemd.
Desondanks wordt hiet geen onderzoek naar gedaan, althans niet officieel. nu komt het weer eens "boven water". ;) (grappige overeenkomst.)
Een bekende franse ufoloog (naam kwijt!) heeft dit ook al eens ter sprake gebracht. Daar moet op het wwweb toch wel meer over te vinden zijn?

Hosted for free by InvisionFree