Ik had laatst het idee om weer eens m'n kamer uit te pluizen en kwam iets erg interessants tegen. Ik had het al een poos geleden uitgeprint in eigen woorden, dus kan ik de bron niet aangeven, die had ik er namelijk niet onder staan.
Het gaat over 2012 :alien:
Het is alleen iets anders dan Nibiru of iets dergelijks. Het draait namelijk om iets veel groters, wat we heel vaak zien. Namelijk de Zon.
Het is een misschien omslachtige theorie, maar de werkelijkheid is heel erg goed mogelijk, omdat er heel veel links te leggen zijn.
Zoals we waarschijnlijk allemaal weten draait de Zon ook om haar as, alleen heeft ze een bizar verschijnsel erbij. Het gebied rond de evenaar van de zon draait binnen 25 dagen rond, terwijl dit voor de poolgebieden 34 dagen is.
Op de een of andere manier kan de Zon hierdoor binnen bepaalde tijdsperioden, genaamd een zonnecyclus een poolshift ondergaan waarbij de polen verwisseld worden. Wanneer dit gebeurt draait natuurlijk ook het gehele magnetisch veld van de Zon. SOmmigen van jullie zullen waarschijnlijk kunnen zeggen wat er dan gebeurt.
Allereerst zullen alle planeten stil komen te liggen binnen hun baan en zich vervolgens aanpassen aan het nieuwe magnetische veld. De aarde zal stoppen met draaien, maar de kern die vloeibaar is draait door. Hierdoor krijg je enorme wrijvingen die overal ter wereld aardbevingen zullen veroorzaken. Er komen ook heel veel vulkaanuitbarstingen en alle oceanen zullen het land in gaan door de krachten. Het proces van het tot stilstand komen van de aarde zal niet in een seconde gaan, maar in zo'n 1 a 2 weken.
Bij de overstromingen kun je de link leggen met, inderdaad, de zondvloed. Dit verklaart ook waarom er een boot zou zijn ontdekt bovenop een berg.
De kans is groot dat de aarde ook om haar as zal draaien waardoor de polen ergens anders komen te liggen. Als dit eerder al meerdere malen is gebeurd kan het ook de helling in de aardas verklaren.
Zoals op het forum ook vertelt is, worden er opgravingen verricht door de Amerikanen in Antarctica. Volgens velen is dit naar Atlantis. Als de polen van de aarde eerder al verplaatst zijn is het ook mogelijkd dat Atlantis is verdwenen naar de toen nieuwe zuidpool... :unsure:
Ook hebben de maya's het einde van hun kalender op 12-12-'12. Waarschijnlijk eindigt dan deze zonnecyclus. Velen zeggen ook dat Armageddon nadert en andere volkeren hebben ook bijzondere banden met zonnecycli en 2012.
Wat vinden jullie? Ik vind we dat het klopt, maar er mist nog iets...
wat de speculatie over "2012" betreft, dat is natuurlijk afwachten......
we zullen zien.
maar idd, er moeten meer theorieen met elkaar in verband gebracht worden....
en om dat de doen, moet je een begin-stelling hebben, waaraan je de verschillende "connecties" kan koppelen.
en dan vind ik jou theorie nog niet eens zo gek.
dus! ^_^
Als Atlantis inderdaad onder de poolkappen van Antarctica ligt... dan zou die stad nog wel eens heel goed bewaard kunnen zijn gebleven :unsure:
Nog iets wat erbij hoort:
Enkele mammoeten die ze gevonden hadden in Siberie hadden iets heel bizars. Ze hadden nog voedsel in hun bek zitten, en daar draait het om: het was namelijk voedsel van tropische bomen/planten :o
Dit zou kunnen betekenen dat het koude noorden waarin ze leefden een keer naar meer warmere gebieden verschoof en dat een tropisch klimaat in de koude zone kwam waardoor de mammoeten dus van die tropische vegetatie at. Het zou kunnen dat er toen nieuwe vegetatie kwam die wel in het nieuwe toendra- of poolklimaat kwam. De mammoeten zouden in de kou hoe dan ook goed bewaard zijn gebleven. :mellow:
Een mogelijkheid die nog open staat is dat tijdens een nieuwe overgang van zonnecycli ze naar de zuidpool verplaatste en tijdens weer een andere overgang terug naar waar nu Siberie ligt :blink:
| QUOTE (Aganlex @ May 17 2004, 18:44 PM) |
Als Atlantis inderdaad onder de poolkappen van Antarctica ligt... dan zou die stad nog wel eens heel goed bewaard kunnen zijn gebleven :unsure:
|
Waarschijnlijk niet helaas. Het ijs is niet statisch, het schuift, waardoor zoiets nietigs als een stad (ruïne) waarschijnlijk helemaal vernield is.
| QUOTE (Anganlex) |
Het is een misschien omslachtige theorie, maar de werkelijkheid is heel erg goed mogelijk, omdat er heel veel links te leggen zijn.
|
Dit is de theorie van Emanuël Velikovsky...
Volgens mij een zeer aannemelijk theorie. Ik geloof er best in dat de aarde een keer gekanteld is. Niet alleen de schil zoals Charles Berlitz en Albert Einstein beweren, maar gewoon de gehele aarde.
Zeer aannemelijk vind ik! :yes:
Bronnen:
Werelden in Botsing
Eeuwen in Chaos
Aarde in beroering
Alle 3 werken van Emanuëll Velikovsky :yes:
Wie dichtbij mij woont, kan ze van me lenen! :D