Title: Ufo Gefilmt Door Mexicaanse Piloot
arqrex - May 12, 2004 07:51 AM (GMT)
| QUOTE |
Luchtmachtpiloot filmt UFO's
Uitgegeven: 12 mei 2004 08:55
AMSTERDAM - Een piloot van de Mexicaanse luchtmacht heeft tijdens een routinevlucht 11 ufo's vastgelegd op film, dat meldt onder meer CNN. De video - gemaakt op 5 maart - toont snel voortbewegende lichtbollen op een hoogte van zo'n 3500 meter (11.480 feet).
"Ik kan niet goed vertellen wat het was, maar ze waren compleet echt!", verklaarde Mario Adrian Vazquez, een van de luchtmachtmachtmedewerkers aan boord van het toestel. De lichtobjecten omsingelden de straaljager gedurende de routinevlucht om mogelijke drugssmokkel op te sporen.
Piloot Magdaleno Castanon verklaarde tegenover persbureau AP dat nadat de achtervolging gestaakt werd de vliegende bollen verdwenen. |
Bron: Nu.nl
Linkje naar CNNNu nog effe zoeken naar het filmpje zelf. ;)
link filmpje op Nu.nl (let op er zit wel een reclame voor)Ik heb inmiddels dus het filmpje bekeken en het ziet er wel raar uit al die bollen en het zou zo maar kunnen dat het echte "alienvliegtuigen" zijn. :fluit: Maar om nu te zeggen dat ik het echt overweldigend bewijs vindt. :no:
Tardis - May 12, 2004 09:07 AM (GMT)
Het was vanmorgen ook op het journaal. Het interessantste is dat er bij werd gezegd dat volgens het Amerikaanse ministerie van defensie de beelden echt zijn. Ik ben benieuwd of dit nog een vervolg krijgt, er waren wel eerder beelden van lichtbollen die om straaljagers heen vlogen. Dan dacht je dat er een doorbraak zou komen in de ufo verslaggeving, maar nee hoor. Ik ben erg benieuwd of dergelijke lichtgevende objecten een Aardse oorsprong hebben, ik denk nog steeds van wel.
Sim - May 12, 2004 09:35 AM (GMT)
Hier een veel uitgebreider filmpje over deze gebeurtenis.
In het eerste gedeelte krijg je eerst andere ook indrukwekkende filmpjes te zien, en na ong 7min40 begint het uitgebreide gedeelte van wat je al bij rtl nieuws kon zien....
http://www.roelkrottje.nl/ovnitv.rm
Sim - May 12, 2004 09:47 AM (GMT)
| QUOTE (Tardis @ May 12 2004, 10:07 AM) |
| Ik ben erg benieuwd of dergelijke lichtgevende objecten een Aardse oorsprong hebben, ik denk nog steeds van wel. |
LOLZ, deze in totaal 14 objecten waren niet met het blote oog te waarnemen, ook niet vanuit die miliaire vliegtuig. Deze beelden waren gefilmed met infraroodcamera, en waren tevens te zien op radar.
Goh wist niet dat we op aarde ergens een technologie aanwezig was om ons onzichtbaar te maken voor de blote oog.
Je blijft altijd wel van die critici behouden, nog steeds denkend dat zelfs nu al bekend is dat er meer planeten en sterren bestaan dan alle zandkorrels hier op aarde dat we nog steeds de enige bewoonde wereld zullen zijn.
Denk als we nu 500 geleden leefden jij ook bij die mensen zou hebben gehoord die er heils van overtuigd waren dat de aarde plat was :yes:
http://www.roelkrottje.nl/ovnitv.rm
arqrex - May 12, 2004 09:57 AM (GMT)
| QUOTE |
Je blijft altijd wel van die critici behouden, nog steeds denkend dat zelfs nu al bekend is dat er meer planeten en sterren bestaan dan alle zandkorrels hier op aarde dat we nog steeds de enige bewoonde wereld zullen zijn.
|
Is ook zo, alleen is de vraag nog altijd, of een buitenaardse beschaving de lange reis (dichtsbijzeinde "levende" planeet ligt toch al snel op luttele duizenden lichtjaren) wel kunnen maken. Maar ik ben er wel heilig van overtuigd dat wij niet zo arrogant moeten zijn in de stelling dat wij de enige intelligentie in de kosmos zijn. :yes:
| QUOTE |
deze in totaal 14 objecten waren niet met het blote oog te waarnemen, ook niet vanuit die miliaire vliegtuig. Deze beelden waren gefilmed met infraroodcamera, en waren tevens te zien op radar. Goh wist niet dat we op aarde ergens een technologie aanwezig was om ons onzichtbaar te maken voor de blote oog.
|
Dit maakt het geloofwaardiger, maar er zijn volgens mij wel technologieen, die al in "produktie" zijn, waar wij "klootjesvolk" nog nooit over hebben kunnen/mogen dromen.
Ik ben daarom liever skeptisch, dan meteen dit als sluitend bewijs te zien. Maar ik vind wel dat dit een beter "bewijs" is dan menig fotootje van een stip die uitvergroot (door de pixelvervorming :fluit: ) een rare vorm krijgt. ^_^
Delphion - May 12, 2004 12:09 PM (GMT)
Interessante zaak dit. Wat me er ook bijzonder aan boeit, is dat de ufo's niet met het blote oog waar te nemen waren. Dit is trouwens op dit moment toch al een aktueel onderwerp. De pionier op het gebied van de abductions( ontvoeringen), Bud Hopkins, besteed hier in z'n nieuwste boek ook aandacht aan. Sterker nog het was een van de belangrijkste redenen voor hem om dit boek te schrijven.
Dit heeft me persoonlijk ook wel beziggehouden. Vaak wordt er namelijk bij ufowaarnemingen gemeld dat de objecten plotseling in het niets lijken op te lossen.
Hier een stukje uit een intervieuw met Bud Hopkins, de rest is te vinden op de site van Paul Harmans: www.ufowijzer.nl( onder ontvoeringen)
| QUOTE |
Vraag: U heeft eens gezegd dat u nooit aan een ander boek zou beginnen tenzij de gegevens u daartoe zouden dwingen. Dus wat was de aanleiding om ‘Sight Unseen’ te schrijven?
Hopkins: Er waren twee belangrijke punten die onderzoek behoefden. Het eerste is het idee - en het is een verregaand idee – dat gedurende de ontvoeringen de UFO, de bemanning die de ontvoering uitvoert en de ontvoerden zelf op de een of andere manier afgedekt of onzichtbaar worden als je het zo wilt noemen. Het is de enige manier waarop de ontvoeringen kunnen plaatsvinden tijdens daglicht in grote steden, rond de wereld, waarbij niemand ze ziet gebeuren. In de zaak van Linda Cortile werd de onzichtbaarheid weloverwogen opgeheven en dat zorgde voor een groot aantal getuigen. We hebben zelfs nieuwe getuigen in deze zaak en dat geeft ons een idee van wat er zou gebeuren als de ontvoeringen zichtbaar waren.
Onzichtbaarheid is een zeer zwaar wegend onderwerp om naar voren te brengen omdat het zo vreemd is, zo paranormaal, dat mensen er niets mee te maken willen hebben en toch had ik het idee dat het diepgaand behandeld moest worden in het boek.
|
DeDenker - May 12, 2004 01:04 PM (GMT)
| QUOTE (Sim @ May 12 2004, 10:47 AM) |
Denk als we nu 500 geleden leefden jij ook bij die mensen zou hebben gehoord die er heils van overtuigd waren dat de aarde plat was :yes:
|
Wat een rare vergelijking
Paultje - May 12, 2004 01:50 PM (GMT)
Janna - May 12, 2004 02:57 PM (GMT)
| QUOTE (Sim @ May 12 2004, 11:47 AM) |
Goh wist niet dat we op aarde ergens een technologie aanwezig was om ons onzichtbaar te maken voor de blote oog. |
Well actually..... :pirate:
Zo raar vind ik 'onzichtbaarheid' niet.
Sinds je ook (bijna?) sapjes schijnt te hebben die je op je muur kunt smeren en wat draadjes erin en je hebt een potentieel beeldscherm....
Met een beetje maffe cameratechniek kom je (of van mijn part een stelletje aliens) ver hoor. Kijk maar naar naar de mevrouw hieronder.
| QUOTE |
| Wat een rare vergelijking |
:ermm: Vind ik ook.
Tardis - May 12, 2004 03:01 PM (GMT)
| QUOTE (Sim @ May 12 2004, 11:47 AM) |
|
Het is duidelijk dat je geen idee hebt van wat ik denk en vind. :angry:
Dat het een Aardse oorsprong heeft kan ook betekenen dat het door de tijd reist, hetzij afkomstig uit de préhistorie, hetzij uit een tijd die nog moet komen.
Er zijn 11 dimensies, ook hier op Aarde. Er leeft hier meer dan je met blauwe/bruine/groene ogen kunt zien domweg omdat we vier-dimensionale wezens zijn. Dat wil nog niet zeggen dat dat de enig mogelijke vorm van leven is.
Duidelijk zo? :mad:
arqrex - May 13, 2004 08:57 AM (GMT)
| QUOTE |
UPDATE: Mexican UFO Pictures Nothing Special says Canadian Expert
The story of the Mexican UFO sighting takes a new twist. The day after Mexico's Defence Department confirmed that images of 11 unidentified flying objects were captured by Mexican air force pilots, a Canadian space observer says that while the objects are unidentified, one cannot go much further than that. "The question is what kind of object or objects are these," Ivan Semeniuk of the Discovery Channel told CTV Newsnet.
A videotape made available to the media Tuesday showed bright objects, some like sharp points and others more like headlights, moving rapidly. The images were taken March 5 by pilots using infrared equipment. They were conducting an otherwise normal anti-drug trafficking surveillance flight over the state of Campeche.
Reports indicate the lights surrounded the plane. Only three objects showed up on the aircraft's radar..
"... We are looking at flashing lights and they interview the pilot; he speaks about these things tracking along with him and moving at extremely high speeds," Semeniuk said..
"That is where the skepticism kicks in: No way to know how are away these things are or in fact how fast they were moving." Semeniuk said the images aren't that different from the debris of the Mir spacecraft returning to earth..
Asked what test would have to be applied to determine whether such a UFO flight was conducted by extra-terrestrial beings, Semeniuk said there are two: "One is that there has to be no other explanation and the second is that it has to be seen by large numbers of credible observers.".
With the Mexican sighting, there is only one point of view, "so this doesn't come out any stronger than numerous other reports that we have seen like this in the past," he said.. |
Bron: Phenomena Magazine
En natuurlijk reageert de eerste skeptische binnen een week. ;) :fluit:
Delphion - May 18, 2004 11:40 AM (GMT)
In de bijgevoegde link een intervieuw met Major Magdaleno Castañon. Gezagvoerder van het Mexicaanse vliegtuig.
http://www.ufoplaza.nl/modules.php?name=Ne...order=0&thold=0
Delphion - May 20, 2004 01:14 PM (GMT)
Ingenieur in de geofysica Alberto Hernandez Unzon, onderdirekteur van de National Meteorological Services, Mexico's officieel meteorologisch centrum, lid van het Scientific Advisory Committee of the National System for Civil Protection en lid van het Hurricane Committee van de Worldwide Meteorological Association heeft in een intervieuw verklaard dat de ufowaarnemingen zeker geen meteorologische verschijnselen waren.
Het volledige intervieuw valt in de link te lezen:
http://www.ufoplaza.nl/modules.php?name=Ne...rticle&sid=1743