Title: Waarom Zien Sommige Mensen Meer Dan Anderen?
Bert Jan - April 27, 2004 09:40 PM (GMT)
Sommige mensen beweren dat ze elfen, lichtbollen of geesten kunnen zien. Het lijkt me niet dat deze mensen dat allemaal gaan verzinnen. Zo'n verhaal levert je waarschijnlijk niets op.
Maar waarom kunnen deze mensen deze dingen dan zien? Hoe kan dat sommige mensen meer zien als anderen? We hebben toch allemaal gelijke ogen? :unsure:
Aganlex - April 28, 2004 09:49 AM (GMT)
Dat van dat we allemaal dezelfde ogen hebben klopt niet helemaal denk ik; ergens anders op het forum staat iets over een meisje dat rontgenstralen opvangt met haar ogen en haar hersenen kunnen die omzetten. Dus er is iets met haar hersenen en ogen aan de hand lijkt me.
Maar over het zien van elfen en dergelijke, daarvoor kunnen minstens 2 conclusies zijn:
- Ze hebben het echt gezien en anderen hebben de pech dat ze het niet zien (toevallig even de andere kant opkijken bijvoorbeeld).
- Of ze hallucineren gewoon, dat is natuurlijk ook mogelijk. :lol:
Er zullen zeker mensen zijn die toch gevoeliger zijn voor het zien van lichtbollen en geesten. Het is mogelijk dat zei toch een zeker soort licht uitzenden dat aan de grens van het zichtbare licht in het elektromagnetisch spectrum ligt. Als iemand ogen dan net even anders zijn, wat mogelijk is, dan zou die persoon deze stralen op kunnen vangen en die geesten/lichtbollen en dergelijke zien.
Wat ik zelf wel eens heb is het zien van lichtflisten, als ik dan m'n hoofd draai zie ik opeens een lichtflits en als ik diezelfde beweging nog een keer doe weer.
arqrex - April 28, 2004 10:09 AM (GMT)
Er zijn meer zintuigen die de een wel heeft en de ander niet. Ik noem het absoluut gehoor. Persoonlijk ben ik hier niet mee gezegend, maar mijn broer weer wel. Die kan elke toon en noot onderscheiden terwijl ik maar een beetje aanpiel met mijn jankplank. :cry:
Maar ik denk dat die aanzichten van die "sprookjes"figuren (om het maar ff banaal af te korten, maar bedoel er niets slechts mee natuurlijk ;) in zekere zin ook met de hersenen te maken hebben. Ik zie het meer als personen die iemands karma bijvoorbeeld kunnen zien. Die zien volgens mij dus energiestromingen ed. Daarmee zou je misschien ook wel energiestromen van een "onzichtbaar" figuur kunnen opvangen. :unsure: :unsure: Maar ik zal het wel helemaal mis hebben, gezien ik me met dit vlak eigenlijk nooit heb bezig gehouden. :fluit:
DeDenker - April 28, 2004 11:06 AM (GMT)
| QUOTE (arqrex @ Apr 28 2004, 11:09 AM) |
| Ik zie het meer als personen die iemands karma bijvoorbeeld kunnen zien. Die zien volgens mij dus energiestromingen ed. |
Ik denk dat je aura bedoelt :fluit:
arqrex - April 28, 2004 12:29 PM (GMT)
| QUOTE |
| Ik denk dat je aura bedoelt |
:blush: ach die slip-of-the-pen zal mij wel vergeven worden. Toch? ;)
(hieruit blijkt wel weer hoeveel ik van dit onderwerp afweet. ^_^ ) :fluit: :fluit:
Bert Jan - April 28, 2004 12:37 PM (GMT)
| QUOTE (arqrex @ Apr 28 2004, 14:29 PM) |
| hieruit blijkt wel weer hoeveel ik van dit onderwerp afweet. ^_^ :fluit: |
Dan leer je ook nog iets op dit forum... ^_^ ;)
arqrex - April 28, 2004 12:43 PM (GMT)
En daarvoor bij voorbaat dank. ^_^
B)
Paultje - April 28, 2004 01:46 PM (GMT)
Mijn moeder doet Reiki.
Dat is de energiebanen in je
lichamen activeren door handoplegging
Zo kun je pijn of spannigen weg nemen.
Mensen die dit kunnen zien vaak
van die licht wezens. Ze voelen dan
dat dat hun overleden dierbare is.
:P
Deci - April 28, 2004 07:54 PM (GMT)
Het zien van wat ik noem entiteiten ( dus alles wat niet stoffelijk aanwezig is maar wel energie bevat/voortbrengt) heeft volgens mij niet zoveel met je ogen te maken maar meer met je hersenen en je geest. de een is er ontvankelijk(er) voor dan de ander, net zoals de een een talenknobbel heeft en de ander zo dyslectisch als een konijn is :geek: .
Zelf voel ik entiteiten alleen, maar dat kan ook te maken hebben met mijn empaat zijn. Dat vergemakkelijkt de hele zaak nogal.
Daarnaast helpt het ook als je er open voor staat. Als je bij voorbaat het bestaan van dit soort verschijnselen niet wilt geloven, is je ontvankelijkheid kleiner en dus de kans kleiner dat je een entiteit tegenkomt in de supermarkt.
:D
Tardis - April 28, 2004 10:14 PM (GMT)
| QUOTE (Deci @ Apr 28 2004, 21:54 PM) |
| ...maar dat kan ook te maken hebben met mijn empaat zijn. |
Wat is dat?
Deci - May 2, 2004 11:48 AM (GMT)
een empaat heeftsimpelweg het extreme vermogen zich in te leven in een ander(empathie). Oftewel ik voel een ander zijn gevoelens. Soms zelfs gevoelens waarvan degene zelf niet weet dat ze er zijn of gevoelens van entiteiten zonder stoffelijk voorkomen (zonder lichaam dus, oftewel van overledenen of mensen die nog niet geboren zijn).
Klein voorbeeld, toen ik op de militaire begraafplaats in Margraten(limburg) was, werd ik zo'n beetje overspoeld door gevoelens van iedereen die daar begraven ligt en ben ik bijna een week niet aanspreekbaar geweest omdat ik alles even op een rijtje moest zetten. Ik wist nameijk niet meer wat ik zelf voelde of wat van iemand anders kwam. In zoverre dat ik van het hele bezoek zelf niks meer weet en ongeveer twee uren doodstil op het graf van een 16-jarig meisje heb gezeten zonder ook maar ergens op te reageren. Mijn moeder moest me er letterlijk vandaan slepen, omdat ik zelf niet meer erg bewust was.
Ik ben dus ook zo'n type dat op bruiloften en geboortefeestjes etc het hardts huilt omdat ik als een spons alle gevoelens in de ruimte opneem en dat op zo'n moment lichamelijk vertaal.:cry:
Zulke extreme gevolgen heeft het niet altijd, want ik weet me inmiddels een beetje af te sluiten voor een ander zijn gevoelens, maar op onbewaakte momenten weten ze je toch altijd weer te vinden.
Hoop dat het zo een beetje duidelijk is. Ik kan soms een beetje wazig zijn met zulke dingen omdat het nogal moeilijk uit te leggen is.
Aganlex - May 2, 2004 01:59 PM (GMT)
Ik vind het zeer duidelijk uitgelegd. Ik heb dit geloof ik ook in zeer lichte mate. Het lukt me soms gewoon om door de ogen van iemand anders heen te kijken.
Tardis - May 3, 2004 01:39 PM (GMT)
| QUOTE (Deci @ May 2 2004, 13:48 PM) |
| Hoop dat het zo een beetje duidelijk is. Ik kan soms een beetje wazig zijn met zulke dingen omdat het nogal moeilijk uit te leggen is. |
Dank je. Nee ik vind het niet wazig, ik snap zelfs hoe het voelt. Ik had iets dergelijks heel sterk bij het bezoek aan het monument voor de Vietnamslachtoffers in Washington. Dat vond ik toen tamelijk genant, het waren niet mijn eigen emoties maar die van de bezoekers die de naam van hun omgekomen familie zochten. Tegenwoordig heb ik het bij sommige gelegenheden nog wel eens, heb je genezende handen? dat zou me niet verbazen, paranormale genezers voelen vaak dat mensen pijn hebben en waar het zit.
DeDenker - May 3, 2004 02:19 PM (GMT)
Volgens mij heeft ieder mens empathische gaven (hoewel ze bij veel mensen compleet verduisterd zijn door bot egoïsme (en rationalisme). Ik denk dat empathie één van de allermenselijkste eigenschappen is.
Aganlex - May 3, 2004 02:33 PM (GMT)
Je hebt ook nog mensen die veel te maken hebben met het fenomeen genaamd RVE, een vorm van telepathie. Dat soort mensen zien dingen die ze helemaal niet kunnen zien. Het is niet een vorm van helderziendheid, al klinkt het wel zo.
RVE staat voor Remote Viewing Experience. Voor gemak noem ik de persoon die RVE's heeft maar de RV (Remote Viewer).
Als een RV zo'n RVE heeft of zorgt dat hij een RVE krijgt splitst die persoon zijn bewustzijn, hoe raar dat ook klinkt. Je kan je bewustzijn van je ik ("Lichaamsbewustzijn") gewoon houden en je ziet wat je centrale bewustzijn ziet. De opgesplitste deel ziet ondertussen dingen heel ergens anders op (op de wereld). Zo kan iemand een complete situatie aanschouwen terwijl hij er nog nooit beelden van heeft gezien.
Een RV kan ook zichzelf zien zonder dat het met uittreding te maken heeft. Je kijkt dan als opgesplitst deel naar je lichaam en met je centrale bewustzijn door je opgesplitste deel.
Als ik met niet vergis hebben de Amerikanen en Russen dit gebruikt tijdens de PSI-Oorlog tijdens de Koude Oorlog om te spioneren. Ze gebruikte daarvoor paranormaal begaafde spionnen. Uiteraard handig, vliegtuigen kunnen niet worden neergeschoten op die manier.
Al met al is de RVE-vorm van telepathie wel bizar: je beuwstzijn splitsen. Zelf heb ik vrij vaak last van dit RVE, al kan ik de beelden niet lang vasthouden.
| QUOTE |
| Volgens mij heeft ieder mens empathische gaven (hoewel ze bij veel mensen compleet verduisterd zijn door bot egoïsme (en rationalisme). Ik denk dat empathie één van de allermenselijkste eigenschappen is |
Ieder mens beschikt over alle paranormale gaven, alleen zijn die vaak inderdaad verdrukt door het egoisme, rationalisme, materialisme en het absolutisme. We willen te veel. We denken te veel. Ook teveel aan onszelf. We zijn te veel gebasseerd op onze afhankelijkheden.
DeDenker - May 3, 2004 04:35 PM (GMT)
empathie is toch geen paranormale gave?? In de psychologie is het een heel gangbaar begrip.
Em-pa'thie v inlevingsvermogen, het zich kunnen of willen inleven in de gedachtegang of gevoelens ve ander.
Misschien zou je deze eigenschap paranormaal kunnen noemen als zij enorm ontwikkeld is. Volgens mij is empathie wat mensen menselijk maakt...
Janna - May 3, 2004 05:04 PM (GMT)
| QUOTE (Aganlex @ May 3 2004, 16:33 PM) |
| Als een RV zo'n RVE heeft of zorgt dat hij een RVE krijgt splitst die persoon zijn bewustzijn, hoe raar dat ook klinkt. Je kan je bewustzijn van je ik ("Lichaamsbewustzijn") gewoon houden en je ziet wat je centrale bewustzijn ziet. De opgesplitste deel ziet ondertussen dingen heel ergens anders op (op de wereld). Zo kan iemand een complete situatie aanschouwen terwijl hij er nog nooit beelden van heeft gezien. |
Hoe bedoel je 'zien' precies? Zoals je met je ogen kijkt, of zoals je je iets 'in je hoofd' inbeeldt? Zoals een droom/een visioen, of is het daar te helder voor?
Je zei dat je het zelf hebt. Er zijn vast groeperingen die weten hoe je dit kan trainen, zoals je ook andere gaven kunt trainen, of bijv. lucide dromen. Misschien kan je eens kijken, ik weet niet hoeveel last je ervan hebt, maar wieweet kan je het onder controle krijgen.
@dedenker, ik dacht dat bijv. olifanten ook inlevingsvermogen hebben. Die houden ook rituelen, gaan echt bijzonder met elkaar om.
Misschien dat het bij de mens sterker is ontwikkelt, zoals je het inderdaad ook kunt onderontwikkelen, wegstoppen, overheersen met andere gevoelens. Het is duidelijk iets waar je mee moet leren omgaan. Als het typisch menselijk is, zouden er geen Sadam Hoesseins en Mugabes bestaan denk ik, dat zijn toch echt ook mensen die ooit die mogelijkheid hadden, neem ik aan.
Of bedoel je figuurlijk 'menselijk'? Maar dan heb je nog die vervelende olifanten. ;)
Aganlex - May 4, 2004 10:40 AM (GMT)
| QUOTE (Janna @ May 3 2004, 18:04 PM) |
| Hoe bedoel je 'zien' precies? Zoals je met je ogen kijkt, of zoals je je iets 'in je hoofd' inbeeldt? Zoals een droom/een visioen, of is het daar te helder voor? |
Dat zien bedoel ik eigenlijk dat je twee dingen door elkaar heen kan zien. Het beeld van je 'gesplitste bewustzijn' kan je lichamelijke gezichtsveld enigzins overlappen (bij mij dan). Als je je ogen dichtdoet kan je heel duidelijk zien wat zich ergens anders afspeeld. Maar toch lijkt het vrij veel op een visioen, maar je ziet het echt.
| QUOTE |
| Je zei dat je het zelf hebt. Er zijn vast groeperingen die weten hoe je dit kan trainen, zoals je ook andere gaven kunt trainen, of bijv. lucide dromen. Misschien kan je eens kijken, ik weet niet hoeveel last je ervan hebt, maar wieweet kan je het onder controle krijgen. |
Ik heb het inmiddels al aardig onder controle. Het lukt me redelijk om op commmande een RVE te krijgen. Ik moet het enkel nog verder ontwikkelen. Maar inmiddels heb ik daar al trucjes voor.
| QUOTE |
empathie is toch geen paranormale gave?? In de psychologie is het een heel gangbaar begrip.
Em-pa'thie v inlevingsvermogen, het zich kunnen of willen inleven in de gedachtegang of gevoelens ve ander.
Misschien zou je deze eigenschap paranormaal kunnen noemen als zij enorm ontwikkeld is. Volgens mij is empathie wat mensen menselijk maakt... |
Er is een verschil tussen inleven en inleven vind ik. Inleven in andermans gevoelens, het idee hebben te voelen hoe die ander zich voelt is een.
Maar volgens mij is empathie toch wel degelijk paranormaal. Je leeft je in in die persoon en je voelt en ziet ook echt alles wat die persoon precies ziet en voelt (vind ik). Als je het op die 2e inlevingsmanier bekijkt vind ik het zeker paranormaal, die eerste vind ik anders en dan vind ik die zeker iets wat mensen menselijk maakt.
DeDenker - May 4, 2004 11:48 AM (GMT)
Ik kan die twee definities voor empathie wel waarderen, maar dan rijst bij mij de vraag: kun je empathisch zijn op de tweede manier (dus paranormaal) en niet op de eerste manier?
Tardis - May 4, 2004 01:29 PM (GMT)
| QUOTE (DeDenker @ May 4 2004, 13:48 PM) |
| Ik kan die twee definities voor empathie wel waarderen, maar dan rijst bij mij de vraag: kun je empathisch zijn op de tweede manier (dus paranormaal) en niet op de eerste manier? |
Ja, dat schijnt te kunnen. Ik ken een verhaal over een paranormaal genezeres die je tijdens een telefoongesprek soms onderbrak om te informeren naar b.v. je been. Dan had je net je enkel verzwikt, had haar daar nog niets over verteld, maar opeens voelde ze dus dat er iets met het been aan de hand was. Dit hoorde ik van iemand die dit zelf had meegemaakt en dit soort verhalen niet fantaseert.
M3isSi3j - May 18, 2004 05:21 PM (GMT)
| QUOTE (Bert Jan @ Apr 27 2004, 22:40 PM) |
| We hebben toch allemaal gelijke ogen? :unsure: |
zo ken ik er ook nog eentje: Is de smaak die ik proef wat word verstaan onder Zoet de zelfde smaak die jij proeft onder de naam Zoet? Zonee waar zit dan het verschil, in je smaakpupillen die de signalen/prikkels door geven aan de hersenen of in de hersenen die het anders interperteren. Er moet verschil in zitten anders zou iedereen de zelfde smaak hebben (het zelfde lekker vinden)...
Ontopic.. ik denk dat de ene meer fantassie heeft, er voor op staat, wil zien, kan ziet (met staar gaat het eenmaal moeilijker) en dus ook ziet dan de ander.
Om eerlijk te zijn geloof ik niet in paranomale gaves
Riana - August 30, 2005 04:52 PM (GMT)
Iedereen heeft een geestenoog op hun voorhoofd. maar bij sommigen is dit geestenoog sterker ontwikkeld, en daardoor zien sommige mensen geesten.
Zoals ik...