Title: Het Jaar 2012
Bert Jan - March 30, 2004 02:54 PM (GMT)
Dit getal is al vaak op het forum terrecht gekomen maar wat denken jullie wat nu werkelijk gebeurt op 23 december 2012.
In dit jaar eindigt een periode in de maya-kalender en gaan we over in een nieuwe periode. De Soemieriërs hebben het erover dat in het jaar 2012 de goden terugkomen van Niburu. Ook sommigen helderziende hebben het erover dat het jaar 2012 het einde van de wereld zal zijn en sommigen beweren zelfs dat de Christus terug zou komen dit jaar.
Denken jullie dat er wat gebeurt in het jaar 2012?
Janneman - March 30, 2004 04:07 PM (GMT)
Persoonlijk denk/hoop ik dat er niks gebeurt.
Er zijn in het verleden zoveel voorspellingen gedaan dat het einde van de wereld in zicht was.
Dus daarom denk ik dat het wel los zal lopen.
Heeft nostradamus misschien iets gezegd over het jaar 2012?
Want volgens mij gaan zijn voorspellingen nog verder dan 2012.
Delphion - March 30, 2004 09:53 PM (GMT)
Het zou me niet verbazen als er ons in de komende jaren nog van alles te wachten staat.Het uitgelekte Pentagonrapport zal niet geheel uit de lucht gegrepen zijn.De steeds grotere dreiging die er uitgaat van het terrorisme, met steeds gevaarlijker wapens die mogelijk ingezet kunnen worden en de destabiliserende werking die dat zal hebben op de samenleving.
Daarbij dus eventuele milieurampen en de klimaatsveranderingen, die ook weer hun uitwerkingen op de economie zullen hebben.
Het zou dan best 't einde van de wereld ,zoals wij die kennen, kunnen betekenen.
De Maya geschriften bevatten toch ook informatie over verschillende werelden die vergaan zijn en zullen vergaan(de een door water , de ander door vuur enz.)
Oude Indiase geschriften spreken ook van verschillende tijdperken/werelden,
dus ik denk dat 't meer in die context gezien moet worden.Het einde van een tijdperk.
Janneman - March 31, 2004 04:38 PM (GMT)
Ik ben het met je eens delphion over wat betreft dat 2012 misschien wel het einde is van een tijdperk.
Maar wat als je de theorien van de Maya's en de Soemieriers nou eens samenvoegd.
De soemieriers zeggen dat in 2012 de goden terugkomen van Niburu.
Bij de mayas is 2012 het einde van hun kalender.
Wat als die goden nu eens buitenaardse wezens zijn.
En dat dan onze wereld zoals wij hem kennen helemaal verandert.
Zodat het een einde is van een tijdperk zonder buitenaardse wezens.
Naar een tijdperk met buitenaardse wezens.
Of is dit te vergezocht?
Aganlex - March 31, 2004 05:10 PM (GMT)
Ik vind dat zeker niet vergezocht. Het zou misschien zelfs wel kunnen kloppen. Ik bedoel, het is zowieso een grote verandering die ze beide beschrijven, dus waarom zou het niet zo zijn dat we een nieuw tijdperk ingaan?
En dan nog die voorspellingen over de Armageddon en de terugkeer van Jezus:
Misschien is de bijbelse Jezus wel een van de bewoners van Nibiru, het zou een mogelijkheid kunnen zijn. En wat betreft het einde der tijden. De bijbelse versie ervan zou hetzelfde kunnen betekenen als dat van de Maya's: het einde van een periode, het begin van een nieuwe tijd. :huh:
Nog maar zo'n 8 jaar en iets minder dan 9 maanden wachten dan maar... :unsure:
Janna - March 31, 2004 08:43 PM (GMT)
Als we inderdaad een nieuw tijdperk in zullen gaan, gaat dat denk ik niet van het ene jaar op het andere... Lijkt me lichtelijk enorm wausend namelijk.
(Net zoals de muziek-renaissance in 1450 begon en in 1600 opeens was afgelopen. :rolleyes:)
Maar een nieuw tijdperk lijkt me zo slecht nog niet. :)
Delphion - March 31, 2004 09:20 PM (GMT)
| QUOTE |
| Als we inderdaad een nieuw tijdperk in zullen gaan, gaat dat denk ik niet van het ene jaar op het andere... Lijkt me lichtelijk enorm wausend namelijk. |
Er kan natuurlijk wel van alles binnen zeer korte tijd plaatsvinden, waarbij ook sprake kan zijn van een sneeuwbal-effect, bijvoorbeeld; aardbevingen die plaatsvinden, daardoor weer overstromingen op grote schaal, ziektes door vervuild water, economische ontwrichting, enz. enz.
Het is natuurlijk wel zo dat er nu al wel langere tijd dingen plaatsvinden die naar zo'n punt toe zouden kunnen werken en dan doel ik b.v op de milieuvervuiling die al flink op gang kwam ten tijde van de steen- en bruinkoolindustrie.
:o Trouwens de ijstijd is volgens wetenschappers ook zeer snel ingevallen.
In zo'n tempo dat mammoeten overvallen werden door de kou.
arqrex - April 1, 2004 07:24 AM (GMT)
| QUOTE |
Ik ben het met je eens delphion over wat betreft dat 2012 misschien wel het einde is van een tijdperk. Maar wat als je de theorien van de Maya's en de Soemieriers nou eens samenvoegd. De soemieriers zeggen dat in 2012 de goden terugkomen van Niburu. Bij de mayas is 2012 het einde van hun kalender. Wat als die goden nu eens buitenaardse wezens zijn. En dat dan onze wereld zoals wij hem kennen helemaal verandert. Zodat het een einde is van een tijdperk zonder buitenaardse wezens. Naar een tijdperk met buitenaardse wezens. |
:yes: :yes: B) B)
| QUOTE |
Als we inderdaad een nieuw tijdperk in zullen gaan, gaat dat denk ik niet van het ene jaar op het andere... Lijkt me lichtelijk enorm wausend namelijk.
(Net zoals de muziek-renaissance in 1450 begon en in 1600 opeens was afgelopen. )
|
:huh: :huh: Er zit zeker wat in dat dingen over het algemeen langzaam opdoemen, maar het kan ook vrij snel, om dan nog een voorbeeld te geven. House is toch ook redelijk snel ontstaan en geaccepteerd (niet door mij overigens, maar das weer wat anders :fluit: ). En de oude rock&rollmuziek is ook opeens ontstaan en relatief snel ten onder gegaan. Maar om het op forumtopicniveau (is dit een nieuw woord? ;) ) te houden, het schrift van de egyptenaren was er toch ook opeens. :D
| QUOTE |
Er kan natuurlijk wel van alles binnen zeer korte tijd plaatsvinden, waarbij ook sprake kan zijn van een sneeuwbal-effect, bijvoorbeeld; aardbevingen die plaatsvinden, daardoor weer overstromingen op grote schaal, ziektes door vervuild water, economische ontwrichting, enz. enz. Het is natuurlijk wel zo dat er nu al wel langere tijd dingen plaatsvinden die naar zo'n punt toe zouden kunnen werken en dan doel ik b.v op de milieuvervuiling die al flink op gang kwam ten tijde van de steen- en bruinkoolindustrie. Trouwens de ijstijd is volgens wetenschappers ook zeer snel ingevallen. In zo'n tempo dat mammoeten overvallen werden door de kou. |
:cry: :cry: :cry:
Dit wil ik liever niet. Maar idd het is al zeer lang bezig. Het vervelende is ook dat onze uitstoot wel "schoner" is geworden, maar tevens ook verveelvuldigd zodat de schonere uitstoot gigantisch teniet gedaan wordt. :mad: sorry maar kan me eigenlijk heel erg druk maken om het milieu, maar stiekem doe ik net zo hard mee. Zoals velen die het toch wel op het hart ligt.
:sick: :pirate:
DeDenker - April 1, 2004 09:23 AM (GMT)
De soemeriërs zeggen helemaal niet dat nibiru in 2012 terugkomt. Dit is de conclusie van een aantal mensen, die wat schimmige berekeningen heeft gemaakt, met wat willekeurige uitgangspunten (bijvoorbeeld de datum van de zondvloed, berekend door alan alford (naar eigen zeggen een vooraanstaand expert op het gebied van mythologie (steek anders nog een pluim in je eigen reet( zegt genoeg toch?)))). Een hoop gegoochel met getallen. Het hele idee van de annunaki die goud nodig hadden enzovoorts, dat is slechts de interpretatie van sitchin, die zelf beweert een beter begrip van het spijkerschrift te hebben dan iedereen. Zijn theorie is een hype geworden, allerlei gepeupel is ermee aan de haal gegaan, van alles erbij verzonnen (ook die schimmige berekeningen) et voila, het is opeens een feit dat nibiru in 2012 terugkomt.
volgens de theorie doet de planeet er 2184 jaar over om zijn baan rond onze zon te voltooien, dat is ongeveer 1/12 deel van de volledige precessiecyclus (elk astrologisch tijdperk duurt ruwweg 2160 jaar. Al die 'wiskundige genieën' hebben volgens mij niet de omloop- en terugkeertijd van een planeet ontdekt, maar gewoon wat simpele precessieberekeningen gemaakt. Dan speel je wat met getallen tot je op 2012 uitkomt, want oh jee, dan stopt de mayakalender (ze hebben hooguit een punt hiermee, omdat die kalender ook op astrologie gebaseerd is). Wat er in 2012 gaat gebeuren... ik zou het niet weten. De toekomst bestaat waarschijnlijk nog niet.
Het zweempje sarcasme is toevallig :P
arqrex - April 1, 2004 01:57 PM (GMT)
| QUOTE |
| Het zweempje sarcasme is toevallig |
uhhu sure ;)
frederikboelaart - April 1, 2004 02:46 PM (GMT)
Waarom zijn jullie zooo enthousiast als het gaat over Wereldvernietiging ??
Waarom zijde zo zeker ??? Wie zegt dat dat waar is ?? Want tegenwoordig moet je alles kritisch bekijken !
arqrex - April 1, 2004 02:52 PM (GMT)
| QUOTE |
Waarom zijn jullie zooo enthousiast als het gaat over Wereldvernietiging ??
Waarom zijde zo zeker ??? Wie zegt dat dat waar is ?? Want tegenwoordig moet je alles kritisch bekijken !
|
Nou enthousiast ben ik er niet over. Wie is er nu enthousiast over zijn einde. (buiten suicidaal ingestelde figuren dan hé)
Dat er op dit moment niets overblijft van de natuur lijkt me ook overbodig om te zeggen. En zonder de natuur zullen wij ook niet al te lang kunnen ademen lijkt me. :fluit:
Tijn - April 30, 2004 09:46 PM (GMT)
persoonlijk geloof ik niet zo in toekomstvoorspellers. Ik denk niet dat iets vastligt, dat bepaal je nog atijd zelf.
Als we zo doorgaan zullen we idd de wereld en onszelf erbij vernietigen, dat is zeker. sIk denk echter neit dat het zo snel al zal gebeuren, (ondanks alle beelden op het nieuws van oorlogen en meer van dat soort ongein) de natuur is immers zeer sterk en kan wel wat hebben.
Een ander uiterste is dat men daadwerkelijk iets aan de wereld gaat doen en het gaat verbeteren/helpen/renoveren whatever, ipv het af tebreken. Ik hoop op dit laatste en het lieft nog voor 2012 ;)
BlackestCobra - February 24, 2005 01:28 PM (GMT)
BTW het is 21 december 2012 en geen 2012. (naar mijn mening en die van vele andere websites).
Wat ik denk dat er gaat gebeuren is:
van nu tot 2012 gaat er vanalles mis. Wereld heerser zullen het ons moeilijker maken en proberen ons intekapselen. Ondertussen zullen er steeds meer aardbevingen, vulkaanuitbarstingen, stijgingen van de zeespiegel etc. komen. Maar uiteindelijk denk ik dat De Aarde zal "transformeren" in wereld met meer liefde etc.,( Waarheid-Mededogen-Verdraagzaamheid),.
cherri_queen - March 19, 2005 11:53 PM (GMT)
| QUOTE (Bert Jan @ Mar 30 2004, 15:54 PM) |
Dit getal is al vaak op het forum terrecht gekomen maar wat denken jullie wat nu werkelijk gebeurt op 23 december 2012.
In dit jaar eindigt een periode in de maya-kalender en gaan we over in een nieuwe periode. De Soemieriërs hebben het erover dat in het jaar 2012 de goden terugkomen van Niburu. Ook sommigen helderziende hebben het erover dat het jaar 2012 het einde van de wereld zal zijn en sommigen beweren zelfs dat de Christus terug zou komen dit jaar.
Denken jullie dat er wat gebeurt in het jaar 2012? |
[FONT=Courier]wat gaat er dan in 2012 gebeuren? gaan we dan allemaal dood ofzoiets?
:cry: aj doownt noow maar t hele inturnet staat r meej vol en k heb geejn ideej wat r nu in 2012 moet gebeuren.
CHARAPA - January 20, 2006 04:12 AM (GMT)
het is natuurlijk wel frappant dat niet alleen de maya's en de inca's het hebben over het jaar 2012, maar ook de soemeriers, en daar komt bij dat bij de vorige vooorspelling van de maya's ( dat de blanken kwamen) ook helemaal is uitgekomen. verder kan ik niet begrijpen waarom die maya's er zo'n calender op nahielden. dat is toch een intensief en precies werk geweest.
mischien wisten ze toch meer dan dat we nu willen weten
verder hoef ik alleen maar naar de toestand in de wereld te kijken om te bedenken dat het vroeg of laat fout moet gaan