View Full Version: Onder De Piramiden

Mysteries van de aarde > Verdwenen culturen > Onder De Piramiden

Title: Onder De Piramiden

arqrex - March 29, 2004 10:33 AM (GMT)
Sinds het toegankelijk worden een paar jaar geleden van de nieuwe radar 2 die diep in de grond doordringt, zijn de meest verbazingwekkende gegevens boven water gekomen van complexe en labyrintachtige ondergrondse systemen in verschillende delen van de wereld. In Guatemala in Zuid-Amerika zijn tunnels in kaart gebracht onder het piramidecomplex van Tikal, die zich wel 800 km naar het andere eind van het land uitstrekken. Onderzoekers merkten op dat men nu begreep hoe de Maya’s ontsnapt waren aan een decimeren van hun cultuur.

Op dezelfde manier werd de radar gebruikt in Egypte, al in 1978, waarbij een buitengewoon ondergronds complex onder de Egyptische piramiden in kaart gebracht werd. Afspraken met de toenmalige president Sadat van Egypte resulteerden in drie decennia van topgeheime opgravingen om het systeem binnen te kunnen dringen.Tijdens een bijeenkomst in Australië toonde een van de belangrijkste wetenschappers van het Giza-project een film over het werk, ‘Chambers of the Deep’. De film onthult de ontdekking van een weidse, megalithische metropool, 15.000 jaar oud, enkele niveaus beneden het Giza-plateau. Terwijl de rest van de New-Age nog speculeert over een verborgen kamer onder de Sfinx, ligt de hele “City of Light” eronder. De film toont massieve zalen, compleet met hydraulische ondergrondse waterwegen, ter grootte van onze kathedralen, met enorme standbeelden ter grootte van de Nijlvallei, ter plekke uitgegraven. Researchers, hun leven wagend met lampen en camera’s, voeren voorzichtig in kleine bootjes over de ondergrondse rivieren en kilometer lange meren, om door te dringen tot de zalen verderop. Er zijn al belangrijke vondsten gedaan van geschriften en kunstvoorwerpen.

Het is de erfenis van een beschaving en technologie veel hoger dan de onze. Een technologie, in staat om een weidse, ondergrondse stad te creëren, waar de sfinx en de piramiden slechts de bovengrondse merktekens van zijn. De wetenschapper van het project, Dr. J.J. Hurtak vergelijkt het met het effect van contact met een geavanceerde buitenaardse beschaving. Hij beschreef het als de ontdekking van de Vierde Wortel Beschaving, de z.g.n. Atlantische beschaving, vernietigd door een grote aardse ramp. Het verschaft onbetwistbaar bewijs dat alle talen, culturen en religies terug te voeren zijn op één gemeenschappelijke bron, die Dr. Hurtak de “Ouder Beschaving” noemt.
Volgens Dr. Hurtak was dit een beschaving die de genetische code had ontrafeld en de sleutels bezat van het fysieke spectrum, de “Hogere Licht Natuurkunde” van de Ouden. Alles waar Gilgamesh vanouds naar op zoek ging in zijn beroemde tocht naar de “Stad van de Goden” om de tunnels onder ‘Mt. Mashu’ in de verlaten landen te doorzoeken.

Hurtak spreekt over een “taal van licht” en een grote priester-wetenschapper van de vorige tijdcyclus, genaamd “Enoch”, die geassocieerd wordt met de bouw van het grote piramidecomplex. Hurtak zinspeelt op een grootse spirituele wetenschap, een wetenschap die een genetische trap naar de sterren beschrijft.

Bekend bij de Egyptenaren als THOTH, de “Heer van Magie en Tijd” en bij de Grieken als HERMES, “boodschapper van de goden,” herinnert men hem in de Keltische traditie als de raadselachtige Merlijn, die hoog in een appelboom verdwijnt naar het mystieke Avalon, op zoek naar onsterfelijkheid en zwerend dat hij terug zou komen.

THOTH/ENOCH belooft als iemand die onsterfelijkheid verkregen heeft, het geheim hoe te worden als de goden, terug te keren aan het einde der tijden met “de sleutels tot de poorten van het heilige land.” Deze terugkeer aan het einde der tijden wordt ook beloofd door Quetzalcoatl van de Maya’s en door Christus in de Bijbel.

De kennis van THOTH/ENOCH houdt in dat de mens voorbestemd is om boven onze huidige aardse vorm uit te stijgen, zoals de Bijbel zegt,” we kunnen groter dan de engelen worden.” De Egyptenaren schreven verhalen op van de “Sterrenwandelaars”, individuen die af en toe, als ENOCH, “verder reisden dan het Grote Oog van Orion,” en terugkeerden om als goden onder de mensen te wandelen. Zou het zo kunnen zijn, als de oude teksten ons verzekeren, dat wij voorbestemd zijn om “als de goden“ te worden? Zijn de “Heren van het Licht” van de Maya’s en de Egyptische/Tibetaanse “Stralenden” werkelijk een hoger soort mens?

Bron: Niburu

Link: Fourwinds10.com

Dus het is toch waar dat er al geschiedenisveranderende feiten bekend zijn, maar niet openbaar gemaakt. :mad: Nu nog op zoek naar foto´s of video´s, maar geloof dat die "onvindbaar" (diep verborgen) zijn. :cry:

Janneman - March 29, 2004 09:19 PM (GMT)
Het zou toch wel gaaf zijn als we eens wat meer zouden zien van zulke onderzoeken.
Je kunt je toch niet voorstellen dat zo lang geleden zulke schitterende dingen gemaakt zijn.
Ik kan niet wachten tot ze met hun bevindingen komen.
Vooral ook omdat ik aankomende winter nog naar Egypte toe wil ^_^

Bert Jan - March 29, 2004 09:21 PM (GMT)
QUOTE (Janneman @ Mar 29 2004, 23:19 PM)
Vooral ook omdat ik aankomende winter nog naar Egypte toe wil ^_^

Niet vergeten om foto's te maken natuurlijk! ;)

arqrex - March 30, 2004 07:11 AM (GMT)
Vooral ook omdat ik aankomende winter nog naar Egypte toe wil

Zo toe maar. In de zomer naar Hawaii en in de winter Egypte. :blink: :blink:
Last van geldmoeheid? ;)

Maar ik zou zeggen neem een schepje mee en de video zien we wel in het nieuwe jaar dan. :lol:

virgo - April 5, 2004 06:14 PM (GMT)
Wat is radar 2

Paultje - April 5, 2004 06:22 PM (GMT)
QUOTE (virgo @ Apr 5 2004, 19:14 PM)
Wat is radar 2

Volgens mij heeft hij het over een radar van 2 jaar geleden weet niet zeker he
:yes: :no: :yes: :no: ;) ;) :P :mellow:

arqrex - April 5, 2004 07:27 PM (GMT)
Wat is radar 2

The Radar Altimeter 2 (RA-2) is an instrument for determining the two-way delay of the radar echo from the Earth's surface to a very high precision: less than a nanosecond. It also measures the power and the shape of the reflected radar pulses.

Bron: ESA-RA2

^_^

virgo - April 6, 2004 06:28 PM (GMT)
Thank you :blink:

hadewey81 - May 1, 2004 08:04 PM (GMT)
ff een linkje

klikt hier.....

enjoy! ^_^

Janneman - May 2, 2004 05:37 PM (GMT)
Beste argrex,

Ik zal voor je een hele mooie kopie van de film maken.
En op het moment moet je echt naar amerika gaan de dollar staat zo verschrikkelijk laag.
Misschien kunnen we met zijn allen een huis kopen daar ofzo.
Ik was afgelopen zomer op vakantie naar Florida.
Om naar Disney World te gaan en we hadden een bungalow met zwembad gehuurd.
Het huis stond ook te koop dus ik kon mooi checken hoe duur hij was.
Je kon hem kopen voor 120.000 Dollar.
Dat is op het moment zo'n 100.000 Euro.Dus gewoon kopen met zijn 10-en en dan de man 10.000 euro , klinkt wel leuk toch?

Janna - May 7, 2004 09:31 AM (GMT)
Serieus? Je wilt een Mysterieforum-vakantiehuis? Wel lekker maf, maar ik heb iig zoveel geld niet hoor haha. Ook sta ik niet te springen om een extra bungalow met zwembad in Florida. B) Ik ben niet zo hip. ;)

Enne hadewey, die achtergrond...... :blink: :ermm: :pinch: !!
Ik wil dat als behang. B)

arqrex - May 7, 2004 10:01 AM (GMT)
Ik zal voor je een hele mooie kopie van de film maken.

B) B) Mag ook op DVD zijn :P

Het huis stond ook te koop dus ik kon mooi checken hoe duur hij was.
Je kon hem kopen voor 120.000 Dollar.

Das geen geld, maar dat is tevens ook wat ik in mijn portemonnee heb zitten. Geen geld. :( ;)

Enne hadewey, die achtergrond......    !!
Ik wil dat als behang

:woot: :woot: Yeah baby. Lekker kleurtje, rustig enzo. :wacko: :lol:

Tardis - May 7, 2004 12:10 PM (GMT)
Toch weer een erg vaag verhaal dat op geen enkele manier te controleren is op het dikkeduim zuig gehalte. Ik heb wat links gelezen en kom al snel op sites over wereldcomplotten (wat een verrassing :fluit: ) dus van mij krijgen de beweringen van Dr. JJ Hurtak het dikke nadeel van de twijfel. Wie is die Dr. JJ Hurtak eigenlijk, op welke universiteit heeft hij zijn graad gehaald en met welk onderzoek?
Dat er ruimtes onder de sphinx en in de buurt van de piramides liggen is bekend, er is al e.e.a. gevonden en er is ongetwijfeld nog meer te vinden. Maar als men wat vind dan staat Zahi Hawass met een cameraploeg klaar om zichzelf met de nieuwe vondst te vereeuwigen. We hebben Zahi nog niet in een gigantische ondergrondse tempel gesignaleerd, altans niet in zo'n grote ruimte als in Dr. JJ Hurtak zijn verhaal. We kunnen wel boeken van Dr. JJ Hurtak kopen en we kunnen zijn website geld doneren, dus voor mijn gevoel is hij een van de vele oplichters die met speculaties, halve waarheden en fantasie geld probeert te verdienen aan het mysterie rond piramides, Atlantis, wereldvernietiging, Aliens enz. enz.

arqrex - May 7, 2004 01:05 PM (GMT)
J. J. Hurtak, Ph.D., is the Founder and President of The Academy for Future Science. He is a social scientist and scholar who has written, translated, and published over fifteen books, including those on the ancient Coptic texts illustrating Jesus's work and especially involving the "Lost Scriptures" being found in the Middle East. Dr. Hurtak is also an anthropologist/archeologist and was instrumental in finding the so-called "Osiris Tomb" in Egypt through remote sensing.

:o

Tardis - May 7, 2004 01:38 PM (GMT)
Ik weet nog steeds niet wat ik er van moet denken, een zichzelf respecterende wetenschapper moet alles wat hij beweert kunnen onderbouwen met bewijzen. Deze meneer zegt dat er dertig jaar geleden een missie is geweest naar een ondergronds gangenstelsel met ondergrondse kanalen en zalen zo groot als kathedralen en dat daar films en foto's van gemaakt zijn en dat hij niet weet waar die films en foto's allemaal gebleven zijn. Dan kun je beter je mond houden en op zoek gaan naar die foto's en films want zo heb je echt geen sterk verhaal. Als je dit verhaal dan ook nog in de context plaatst van al die andere vage berichten die op de websites staan waar hij naar toe linkt dan neem ik zo'n man niet meer serieus. :no: Ook niet als er Dr. voor zijn naam staat.

Dit is een link naar een pagina waar wat foto's op staan van de ondergrondse ruimte die de tombe van Osiris genoemd wordt, die bestaat in ieder geval wel. :)
http://phoenix.akasha.de/~aton/HO-OSIRIS.html

arqrex - May 7, 2004 01:57 PM (GMT)
daar moet ik je helemaal gelijk in geven. :yes:

Leuke link by the way. B)

Tardis - May 7, 2004 02:54 PM (GMT)
QUOTE (arqrex @ May 7 2004, 15:57 PM)
Leuke link by the way. B)

Ja hè? :) Ik was eigenlijk naar een andere site op zoek, die had ik ge-'bookmarked' maar is blijkbaar niet meer aktief. Er stonden nog wat betere en grotere foto's op, ook van het water en de sarcofaag. Als ik die foto's eventueel op een andere site tegenkom zet ik die link er bij.

arqrex - May 7, 2004 02:59 PM (GMT)
Er stonden nog wat betere en grotere foto's op, ook van het water en de sarcofaag. Als ik die foto's eventueel op een andere site tegenkom zet ik die link er bij.

sgoed. Want mijn ogen zijn redelijk vierkant van die thumbnails :geek: ;)

Ik was eigenlijk naar een andere site op zoek, die had ik ge-'bookmarked' maar is blijkbaar niet meer aktief

Daar heb ik ook regelmatig last van gehad. Maar ik heb tegenwoordig de gewoonte om echt interessante foto´s en teksten te copieeren naar mijn eigen PCke. (meestal zonder toestemming te vragen overigens :fluit: ssst..... wel stil houden he ;) )

* Hosted for free by InvisionFree