Title: Nostradamus
hadewey81 - March 28, 2004 12:55 AM (GMT)
hallo iedereen,
ik ben al een tijdje geinteresseeerd in nostradamus, en zou hier graag een serieus topic'je over beginnen.
om te beginnen:
http://www.geocities.com/couprie/historie/...amus/index.htmldussss laat ff weten wat je er van vindt, en vooral, waar JIJ denkt dat de voorspellingen van bovengenoemde meneer over gaan...
DUS: wat zijn jullie serieuze vertalingen van de heer nostradamus?
Aganlex - April 3, 2004 03:55 PM (GMT)
Zullen we voor de lol eens gaan zoeken wat Nostradamus allemaal heeft voorspeld voor 2004???
frederikboelaart - April 4, 2004 04:05 PM (GMT)
Wat voorspellingen van Nostradamus ( Voor Aganlex !) :
11 september :
| QUOTE |
"In the year of the new century and nine months, From the sky will come a great King of Terror... The sky will burn at forty-five degrees. Fire approaches the great new city..." "In the city of york there will be a great collapse, 2 twin brothers torn apart by chaos while the fortress falls the great leader will succumb third big war will begin when the big city is burning" |
-2005 2015: VN maar dan met Islamitiesche landen ?
| QUOTE |
Volgens Nostradamus is de eerste grote gebeurtenis die ons te wachten staat de vorming van een nieuw soort Verenigde Naties, waarin de Islamitische landen de handen in elkaar zullen slaan. De vorming van een Islamitische Statenbond, versus een statenbond van alle niet -Islamitische staten.
Nostramadus verwacht die oprichting echter pas in het jaar 2005 en hamert op het feit dat die vereniging van het islamitische kamp tot een ongekend geloof in de overwinning zal leiden. Verder profeteert Nostradamus dat het in deze periode toch onvermijdelijk zal komen tot een eerste globale oorlog, die twee derde van de Europeanen en drie kwart van de islamieten het leven zullen kosten. Meer dan honderd staten zullen zwaar beproefd worden. |
- 2008 2010 : Oorlog Frankrijk, Groot Brittanië ?
| QUOTE |
| Een andere mijlpaal is 2008, waarin een ernstig conflict tussen Frankrijk en Groot Brittannië uiteindelijk in 2010 zal uitmonden in bloedige aanslagen op vier regeringsleiders: de Britse premier, de Amerikaanse president, de Duitse Bondskanselier en de Franse president. |
-2050 : Einde van de Veeteelt ?
| QUOTE |
De boodschap van Nostradamus' "Centurie X, vers 52", zijn profetie voor het jaar 2052 zal de huidige mens doen huiveren (?) De vandaag nog steeds ontzette populaire vleesleveranciers als koeien, varkens, schapen en kippen zullen er tegen het jaar 2050 volgens Nostramasus niet meer zijn. Vanaf het midden van de 21ste eeuw meent de ziener dat deze dieren niet langer zullen gefokt worden en dus praktisch uitsterven.
Een paar stuks vee zal nog te bewonderen zijn in verblijven die op de huidige dierentuinen lijken.
De Franse ziener gaat ervan uit dat de mens er tegen die tijd in zal geslaagd zijn op vlees gelijkende producten van planten te halen. Om kort te gaan: de boer zal zijn vlees zaaien en oogsten.
|
-2060 : Mens kan 500 jaar worden ?
| QUOTE |
Dat de mens niet langer moet sterven blijft een utopie, maar Nostradamus kondigt vanaf 2060 wel het begin van een bijzonder gezondheidstijdperk aan. Vanaf dan zal de medische wetenschap volledig in het teken komen te staan van de verlenging van het leven, totdat dit doel, dertig jaar later, in 2097, eindelijk bereikt wordt.
De triomf van de 21ste eeuw wordt de ontdekking van de oorzaak van het verouderen en vervolgens het stopzetten ervan. Moeilijk, maar leuk om aan te nemen dat het leven van uw nageslacht wellicht tot 500 jaar zal kunnen duren.
Hoewel, Nostradamus voorziet als gevolg van deze euforische ontdekking meteen ook een ingrijpende verandering van de maatschappelijke samenlevingsvormen en -normen.
Dank zij de gestegen levensverwachting is het vandaag al nauwelijks voorspelbaar dat men een heel leven lang samen is met één enkele partner. Wat moet dat wel niet worden als een leven 400 tot 500 jaar duurt?
|
-2068 : Officieel leven op andere planeet ontdekt
| QUOTE |
De ruimtevaart is volgens Nostradamus een thema dat uiterst belangrijke ontwikkelingen zal kennen in de 21ste eeuw. Voor 2005 voorspelt hij een geslaagde expeditie naar en op Mars, in 2028 volgt Venus. Daarna blijft het enkele jaren stil. De jaren vijftig worden echter aangekondigd als het "gouden decennium van de ruimtevaart"
In 2068 zal de mens leven op een andere planeet ontdekken. Niet alleen vegetatie en dieren, maar ook mensen.
De expeditie is volgens de ziener een denderend succes, want men slaagt in het koloniseren van die planeet die op de aarde lijkt. Honderd deelnemers aan de missie blijven op de plaats van de betemming.
|
Hopelijk maakt dit je niet al te bang :D
Als ik er nog wat vind zet ik ze online !
Edit :Nog wat voorspellingen !
-Eerste jaren na Millenium :
| QUOTE |
De antikrist zal heel snel alle drie vernietigen, Zevenentwintig jaren zal zijn oorlog duren, De ketters zijn dood, gevangen of verbannen, Rode hagel, water, bloed en lijken bedekken de aarde.
|
-Rond 2000
| QUOTE |
De goden zullen de mensheid duidelijk maken Dat zij een grote oorlog van plan zijn: Hieraan voorafgaand waren de hemelen vrij van espée et lance De grootste schade zal worden geleden door links.
|
-2008 :
| QUOTE |
Het jaar van het grote zevende getal verlopen Zal het verschijnen bij de spelen van de Hecatombe, Niet ver van het grote millennium, Als de doden uit hun graven zullen opstaan.
|
Dit van de spelen : In de olympische spelen van 2008 zullen oude geheime diensten bekend worden waarvan we dachten dat ze uitgestorven waren.Dit zal in een bloedbad eindigen.
-???
| QUOTE |
Na grote ellende voor de mensheid nadert nog grotere, Als de grote cyclus van de eeuwen wordt vernieuwd: Als het bloed, melk, hongersnood, oorlog en ziekte regent. In de hemel zal een vuur worden gezien, met een staart van vonken. |
Gaat over een 3de wereldoorlog. Zie ook VN van Islamiten.
De teksten zijn letterlijk vertaald wat hij geschreven heeft, dus niet echt duidelijk.
Aganlex - April 4, 2004 05:18 PM (GMT)
Thnx frederik! :)
Alleen is het wel zo dat hij niet veel goeds heeft te vertellen voor deze periode he? Als je dit zo leest gaan we er allemaal zo'n beetje aan over enkele jaren...75% van de Europeanen :S kans van 1 op 4 dat je het overleeft..... hopelijk klopt de voorspelling van de WW 3 niet...
| QUOTE |
Het is waarschijnlijk dat veel van de meest deerniswekkende voorspellingen die we in de Centunes tegenkomen slaan op tijden die op handen zijn vooral de vroege decennia van de 2lste eeuw en waarschijnlijk de late jaren 90 van de 20ste. Een van de bloedstollendste van deze pessimistische vooruitzichten treffen we aan in C8 77, dat gaat over een oorlog die niet minder dan 27 jaar zal duren. De laatste regel luidt: 'Rode hagel, water, bloed en lijken bedekken de aarde.' Deze strofe gaat volgens de meeste hedendaagse onderzoekers van Nostradamus over een komend conflict waarbij nucleaire en/of biologische wapens worden ingezet. Het ligt voor de hand dat het gebruik daarvan tot gevolg zal hebben dat de aarde bedekt raakt met lijken. Wat betreft de rode hagel en het water, door Nostradamus waargenomen, dat zou een spuitmiddel kunnen zijn dat opzettelijk wordt gebruikt om bacteriële infecties te verspreiden, of atmosferisch water, vervuild door radioactieve fall-out als gevolg van enige nucleaire explosie (of allebei). In het ergste geval kan het laatste zelfs het resultaat zijn van opzettelijke radioactieve 'bepoedering' van een hele streek door middel van een buitengewoon smerig wapen een nucleaire bom voorzien van een omhulsel van kobalt. Dat het voorspelde voorkomen van rode, dodelijke hagel op onze planeet voor de deur staat wordt gesuggereerd door de inhoud van C1 16, dat 'pest, hongersnood en dood uit handen van militairen' voorspelt, rond de tijd dat de Centuries 'hun vernieuwing naderen'. Deze laatste zinsnede wijst sterk op een opzettelijke verwijzing door Nostradamus naar esoterische theorieën over astrologische en chronologische cycli waarvan hij vrijwel zeker op de hoogte was vooral het neoplatonische concept van een 'groot jaar' bestaande uit twaalf 'maanden', elk van rond 2000 jaar van onze gebruikelijke tijd. Als 'het hernieuwen van de Centuries' waarnaar wordt verwezen in C1 16 inderdaad slaat op het 'grote jaar' van de neoplatonisten, dan ligt het voor de hand dat dit wijst op een datum waarop 'pest, hongersnood en dood uit militaire handen' werkelijkheid zullen worden, waarbij de voorspelling dan exact overeenkomt met wat sommige moderne occultisten noemen 'de overgang van het Vissen-tijdperk naar het Waterman-tijdperk' dat wil zeggen, enkele jaren vlak voor of na 2000, want de precieze datum van die gebeurtenis is onzeker, afhankelijk als hij is van welke specifieke ster wordt gebruikt als het beginpunt van de dierenriem. Dit laatste is onderwerp van debat bij mensen die diep in de esoterie zijn gedoken, maar waar het om gaat is zonneklaar: het uitkomen van Nostradamus' voorspellingen van algemene pest en hongersnood staat voor de deur. Andere kwatrijnen in de Centuries lijken deze interpretatie te bevestigen bijvoorbeeld C1 91, dat luidt: De goden zullen de mensheid duidelijk maken Dat zij een grote oorlog van plan zijn: Hieraan voorafgaand waren de hemelen vrij van espée et lance De grootste schade zal worden geleden door links. De woorden die in regel drie onvertaald zijn gelaten impliceren letterlijk dat de hemel, wat vrij onwaarschijnlijk is, in de door de waarzegger voorziene grote oorlog door zwaarden en speren zal worden verduisterd. Daarom is het waarschijnlijk dat de zinsnede was bedoeld om figuurlijk te worden opgevat door de lezer, als de voorspelde gebeurtenis op handen zou zijn en dat de hedendaagse lezer van de tekst onder espée et lance kan verstaan 'wapens en raketten'. Het volstaat hier te zeggen dat het mogelijk maar onwaarschijnlijk is dat de waarzegger die in de moderne politieke betekenis gebruikte. |
Als je dit zo leest...vooral dat stuk van de dierenriem. Welke ster(ren) zullen volgens jullie in aanmerking komen voor het begin van de dierenriem?
Naar mijn mening toch zeker een ster die bij het sterrenbeeld hoort dat hoort bij het begin van de lente.
Paultje - April 4, 2004 07:06 PM (GMT)
Kijk ff mee of di klopt
ben geboren op
08-07-1992
0+8+0+7+1+9+9+2=36
3+6=9
Is dat goed?
Janna - April 4, 2004 07:26 PM (GMT)
frederikboelaart - April 5, 2004 07:57 AM (GMT)
T aganlex :
Wie zegt dat dat waar is ?
Niet alles van hem is uitgekomen hoort !
En hopelijk van WW 3 ook ,niet !
Al heb ik het gevoel dat ie al bezig is ! :angry:
arqrex - April 5, 2004 08:15 AM (GMT)
| QUOTE |
En hopelijk van WW 3 ook ,niet !
Al heb ik het gevoel dat ie al bezig is ! |
Daar ben ik eigenlijk ook bang voor ja. Weer een oorlog om religie en olie. :mad:
| QUOTE |
2005 2015: VN maar dan met Islamitiesche landen ? 2008 2010 : Oorlog Frankrijk, Groot Brittanië ? 2050 : Einde van de Veeteelt ? 2060 : Mens kan 500 jaar worden ? 2068 : Officieel leven op andere planeet ontdekt |
Maar als Nostradamus gelijk krijgt, dan kunnen we de voorspelling van de Maya´s (2012) wel weer laten varen. :rolleyes: :fluit:
Aganlex - April 5, 2004 03:00 PM (GMT)
Ik zeg niet dat alles wat hij heeft voorspeld waar was, maar vele dingen ook wel, zoals dus over de Twin Towers. Dus er bestaat als nog een TE grote kans dat hij gelijk heeft over WW3
Paultje - April 5, 2004 04:51 PM (GMT)
Dat is waar Aganlex!
:yes:
virgo - April 5, 2004 06:04 PM (GMT)
Hebben al deze (onheils)profeten ook nog iets positiefs te melden?
:ermm:
Of zijn ze allemaal zo gefixeerd op ellende(wat te denken geeft) dat ze in hun traumatische dromen alleen maar in zwarte spiegels kunnen kijken :angry:
Paultje - April 5, 2004 06:18 PM (GMT)
| QUOTE (Janna @ Apr 4 2004, 20:26 PM) |
| ja :) |
okeej ,ik werdt al bezorgt Janna ;)
hadewey81 - April 5, 2004 11:19 PM (GMT)
nou heb ik niet zo aandachtig gelezen, dat ik alles heb opgeslagen, maar neem het ont-ZETTEND metaforisch......
En de regel van het AL: niets is wat het lijkt....!
Tardis - April 5, 2004 11:55 PM (GMT)
Ik zag ooit een boek liggen met de voorspellingen van Nostradamus voor 1991. Een engels echtpaar beweerde dat ze de code die Nostradamus gebruikte hadden 'gekraakt' en nu zonder meer konden begrijpen wat Nostradamus allemaal bedoelde.
Ik heb dat boek in een melige bui gekocht en met Sinterklaas aan mijn vader cadeau gedaan. Drie keer raden wat er van de voorspellingen terecht is gekomen. Ik hoop eigenlijk dat dat boek niet is weggegooid want ik kan me herinneren dat de voorspellingen soms haaks stonden op wat er werkelijk gebeurde. Zo zou Koningin Elizabeth troonsafstand doen ten gunste van Charles, 1991 werd echter het meest dramatische jaar uit de geschiedenis van het engelse koningshuis met o.a. het huwelijksdrama tussen lady Di & Charles. Charles zal door dit alles misschien nooit koning worden. Er waren meer van dit soort fijne 'voorspellingen' die er zo ongelofelijk naast zaten dat het een lachwekkend boek is. Ik ga eens kijken of ik het nog kan vinden.
Aganlex - April 6, 2004 11:59 AM (GMT)
Doe je best, misschien wordt dit dan juist een reuze lachwekkende topic :D
Maar onthoud: niemand is perfect, Nostradamus heeft inderdaad veel goed, maar ook veel fout, alleen nu maar hopen dat de nare dingen om van te lachen worden en de betere dingen om van te jan...te lachen ook maar he? :lol:
DeDenker - April 6, 2004 01:52 PM (GMT)
als ik 6.000.000 vage uitspraken doe, zullen er vast ook wel accurate voorspellingen tussenzitten. Het is hier, net als bij de bijbelcode, een kwestie van interpretatie en betrokkenheid van de lezer/onderzoeker, wat het niet minder echt of mysterieus maakt.
Tardis - April 6, 2004 02:59 PM (GMT)
Hear, hear! :D deze opmerking is me uit het hart gegrepen, ik denk dat De Denker het zo wel krachtig heeft samengevat.
arqrex - April 6, 2004 05:09 PM (GMT)
| QUOTE |
| als ik 6.000.000 vage uitspraken doe, zullen er vast ook wel accurate voorspellingen tussenzitten. Het is hier, net als bij de bijbelcode, een kwestie van interpretatie en betrokkenheid van de lezer/onderzoeker, wat het niet minder echt of mysterieus maakt. |
:yes: :yes:
Ach doe er eens een paar Denker. ;)
Bijvoorbeeld een paar voorspelling over die gebeurtenissen in Portugal van de zomer. Waar moet ik mijn geld op inzetten. :fluit: :lol:
DeDenker - April 6, 2004 05:31 PM (GMT)
| QUOTE (arqrex @ Apr 6 2004, 18:09 PM) |
Ach doe er eens een paar Denker. ;)
|
Nou, vooruit dan:
Als het gras verdort en de hemelen rood kleuren, gelijk bloed, dan zullen de groten der aarden het onbeduidende volgen, als makke lammeren zo gedwee.
In het land, alwaar de winden altijd waaien zal een despoot opstaan. Hij zal de lafheid trotseren en de zal zijn machtige broeders op de knieën dwingen, door slechts de macht van het woord. Hij zal echter gewreekt worden door zijn aangenomen zoon. Zijn verdriet zal hem de kop kosten in het jaar dat de adelaar vergaat.
Interpreteer er op los zou ik zeggen. ;)
Janneman - April 6, 2004 06:54 PM (GMT)
Nostradamus heeft inderdaad veel goed, maar ook veel fout, alleen nu maar hopen dat de nare dingen om van te lachen worden en de betere dingen om van te jan...te lachen ook maar he?
Dat ben ik helemaal met je eens aganlex.
We blijven positief denken
Janna - April 6, 2004 07:45 PM (GMT)
| QUOTE |
| Er zijn nu een beetje 2 topics hierover. Moderatoren, jullie powers zijn weer nodig denk ik. |
Op die site van Hadewey staat iig iets over dat de man nogal eens met z'n neus boven halucinerende goedjes hing... Zou dat niet het één en ander verklaren? Bijv. waarom hij er zoveel heeft gemaakt? (verslavend?)
Misschien was het ook nog niet zo bekend, wat halucineren precies is, en dachten ze toen dat het echte (goddelijke) visioenen waren, waardoor er veel meer waarde aan werd gehecht, dan nu zou gebeuren.
Topics zijn samengevoegd...!
arqrex - April 7, 2004 08:03 AM (GMT)
| QUOTE |
Nou, vooruit dan:
Als het gras verdort en de hemelen rood kleuren, gelijk bloed, dan zullen de groten der aarden het onbeduidende volgen, als makke lammeren zo gedwee.
In het land, alwaar de winden altijd waaien zal een despoot opstaan. Hij zal de lafheid trotseren en de zal zijn machtige broeders op de knieën dwingen, door slechts de macht van het woord. Hij zal echter gewreekt worden door zijn aangenomen zoon. Zijn verdriet zal hem de kop kosten in het jaar dat de adelaar vergaat. |
:blink: :blink:
Denk dat ik mijn geld maar in de zak houdt. :lol:
Lex - April 12, 2004 10:50 PM (GMT)
Ik dagt dat ik ergens had gehoord dat die voorpselling van 11 septemeber door nostradamus vals was.
(dus niet dat Nostradamus die vervalst had, maar dat iemand die zomaar verzonnen had en op internet gezet)
En ik zou wel eens willen zien hoe die mensen uit van die versjes van een paar regels zo een hele theorien ontwikkelen.
En weet iemand wat Nostradamus voor de 20e eeuw allemaal voorspelt heeft? ^_^
Philologia - April 16, 2004 12:22 PM (GMT)
Hij zou de moord op JF Kennedy hebben voorspeld:
4,14
De plotselinge dood van de belangrijkste man, zal alles veranderen en een ander aan de macht brengen:
Plotseling maar te laat, tot deze hoogte gekomen en jong van jaren (want dat was Kennedy wel).
Te land en ter zee is het nodig dat men hem vreest.
Tardis - April 16, 2004 03:01 PM (GMT)
Oh daar bedoelt Nostradamus duidelijk Pim Fortuyn mee, ga maar na:
- plotselinge dood
- alles zal veranderen/ politieke aardverschuiving
- Pim kreeg een opvolger
- was eeuwig jong
- vluchtelingen te land en ter zee moeten hem vrezen
ja hoor, geen twijfel over mogelijk, `t gaat duidelijk over Pim.
knap hoor van Nostradamus, dat hij die moordaanslag al zag, terwijl Hilversum nog helemaal niet bestond.
:P
Keesb - June 4, 2004 01:34 PM (GMT)
Nostradamus was een van de geniale mensen van onze tijd die naar mijn idee "remote viewing" heel goed beheerste. Remote viewing echter heeft zijn beperkingen, hoe vertaal je iets wat je niet kent in hedendaagse woorden en begrippen? Als Nostradamus in deze tijd bestaan zou hebben, was zijn woordenschat gerelateerd geweest aan het het heden.
Wat de profetieen van Nostradamus betreft. hij voorzag al dat mensen er de meeste mooie fantasieen op los zouden laten. Als we Nostradamus echt willen begrijpen en doorzien wat de toekomst voor ons in petto heeft, zullen we de sleutel van zijn code moeten vinden. De sleutel zit ergens in de documenten die hij heeft nagelaten, ook dat heeft hij aangegeven. Ooit zal er iemand zijn die ze bewust of onbewust vindt en de juiste vertalingen in de juiste tijd weet te plaatsen.
Een verstandig iemand houdt dat voor zichzelf en zal de toekomst niet verraden. Egoisten, bedrijven, landen en hun legers, maar ook enkelingen onbewust van hun acties, zijn in staat deze wereld definitief te vernietigen.
Nostradamus zag de goede kant van de mens, maar uit zijn kwatrijnen blijkt dat hij de duistere kant van de mens vreesde, en terecht.
SHREK - June 10, 2004 10:27 PM (GMT)
| QUOTE (Keesh) |
| Nostradamus was een van de geniale mensen van onze tijd die naar mijn idee "remote viewing" heel goed beheerste. |
Ikzelf vind "remote viewing" nogal een verwarrend begrip, noem het maar gewoon helderziendheid. Ik zie Nostradamus dan ook als een ingewijde. Hij nam waar in een hoger bewustzijn in plaats van het wakend bewustzijn, zoals men tegenwoordig gewoon is, als men wakker is. In religieuze kringen zou men zeggen "in de Geest ". Hij bracht zichzelf ook in trance, zo heb ik eens ergens gelezen.
Deze waarnemingen laten zich natuurlijk erg slecht op schrift zetten, omdat je je dan van woorden moeten bedienen, die in normaal gebruik een fysiek voorwerp of gebeurtenissen, die op het fysieke vlak plaatsvinden, beschrijven. Hier is eigenlijk de alchemie ook aan verloren gegaan...
| QUOTE (Keesh) |
| Als we Nostradamus echt willen begrijpen en doorzien wat de toekomst voor ons in petto heeft, zullen we de sleutel van zijn code moeten vinden. |
Die sleutel is nu juist de inwijding. De sleutel ligt in de geestelijke of spirituele wereld, je zult dezelfde graad der inwijding moeten bereiken om deze teksten te kunnen begrijpen en dan lees je warschijnlijk je eigen helderziende waarnemingen terug. Deze herkenning maakt het begrijpelijk, denk hierbij bijvoorbeeld ook aan Goethe. Goethe's werk is eigenlijk ook alleen maar te begrijpen als je zelf de geestelijke wezens achter de natuur hebt waargenomen.
| QUOTE (Keesh) |
| Een verstandig iemand houdt dat voor zichzelf en zal de toekomst niet verraden. |
Nee, juist niet. De waarnemingen uit de geestelijke wereld moeten openbaar worden gemaakt. Een occulte regel is dat als er iets spiritueel is onderzocht, dit kenbaar moet worden gemaakt, anders zou niemand na diegene het desbetreffende spiritueel kunnen onderzoeken, zo heb eens ergens gelezen...
Alleen deze regel is al een rechtvaardging voor het opnemen van "Openbaringen van Johannes" in de Bijbel. Ikzelf denk dan ook dat Nostradamus een deel van de Apocalypse (Openbaringen van Johannes) beschrijft en dan wel het deel wat de "Kleine Apocalypse" wordt genoemd...
Voor meer informatie hierover, heb ik nog wel een link naar het artikel
De kleine Apocalypse: op hol geslagen adelaar krijgt het aan de stok met de leeuw waar ook Nostradamus aan bod komt.
Keesb - June 13, 2004 11:01 AM (GMT)
Een verrstandig iemand houdt dat voor zichzelf en zal de toekomst niet verraden.
QUOTE (Nee, juist niet. De waarnemingen uit de geestelijke wereld moeten openbaar worden gemaakt. Een occulte regel is dat als er iets spiritueel is onderzocht, dit kenbaar moet worden gemaakt, anders zou niemand na diegene het desbetreffende spiritueel kunnen onderzoeken, zo heb eens ergens gelezen...)
Dit geldt alleen voor de ingewijden! Indien niet ingewijden gaan expirimenteren gaat het fout. De boodschap die Nostradamus ons nalaat is feitelijk dat je er niet mee moet rommelen zonder de kennis die benodigd is. Alleen een select gezelschap zal de boodschap begrijpen en er iets mee kunnen doen. Zolang de massa niet het vermogen heeft om hiermee te kunnen omgaan, zal de massa de boodschap niet ontvangen.
Mijzelf zien als onderdeel van die massa is soms deprimerend en zou ik graag anders zien, het is nu eenmaal de realiteit en ik schik me in mijn lot.
De interesse voor de persoon en zijn kwatrijnen, is er niet minder om en wie weet, wordt ik op een dag toch verlicht! :rolleyes:
Janna - June 13, 2004 12:22 PM (GMT)
| QUOTE (Keesb @ Jun 13 2004, 13:01 PM) |
| Dit geldt alleen voor de ingewijden! Indien niet ingewijden gaan expirimenteren gaat het fout. |
Hoe kan het je ooit lukken, ingewijd te worden zonder eerst te experimenteren?
Je moet het toch zien te worden, of zie ik dat verkeerd?
| QUOTE |
| De interesse voor de persoon en zijn kwatrijnen, is er niet minder om en wie weet, wordt ik op een dag toch verlicht! :rolleyes: |
Ik hoop het voor je. Misschien helpt dat ook nog. ^_^
hadewey81 - June 13, 2004 12:40 PM (GMT)
| QUOTE (Keesb @ Jun 13 2004, 12:01 PM) |
Indien niet ingewijden gaan expirimenteren gaat het fout. |
janna, wat kees bedoelt, is dat ook ingewijden experimenteren.
het verschil tussen een ingewijde en een niet-ingewijde is, dat een ingewijde zich bewust is van de (soms overweldigende) gevolgen, terwijl een niet-ingewijde overspoeld zal worden door gevoelens van ofwel macht, ofwel ongeëvenaarde machteloosheid, die meer kwaad dan goed zal doen.
Als je tegen ingewijde bijvoorbeeld in zoveel woorden zou zeggen dat er een vuurzee zal komen die de wereld zal overspoelen, zal hij niet in paniek raken, maar weten waar zjn plaats in de kosmos is. Bovendien kan vuurzee ook zoveel betekenen als "het verzengen van je onwetendheid in jouw persoonlijke leventje".
Als je hetzelfde verhaal tegen een niet-ingewijde afsteekt, zal diegene hoogstwaarschijnlijk in paniek raken, en zichzelf in onbalans brengen, waar diegene moeilijk weer uit komt.
je zou het kunnen zien als een stel pubers die gaat glaasje-draaien.
ze weten niet wat ze zich op de hals halen, met welke krachten ze spelen.
een ingewijde zal dan ook niet gaan glaasjedraaien, maar dat iets genuanceerder aanpakken. Omdat een ingewijde wel weet waar zijn grenzen en die van de grenzeloze kosmos liggen, en alle krachten die daarmee gepaard gaan.
je kunt dus pas ingewijde worden, als je de benodigde kennis hebt om dit alles aan te kunnen. niet door middel van experimenteren, maar door middel van zelfkennis, algemene kennis, en kennis van wat er om je heen gebeurt.
Een onweersstorm is niet alleen een storm, maar een krachtveld.
als je die als niet ingewijde uit balans trekt, kun je dat niet herstellen en zijn de rapen zogezegd goed gaar!
een ingewijde zal dat dus anders aanpakken.
kees, heb ik zo ongeveer verwoord wat je bedoelde?
Keesb - June 14, 2004 08:45 AM (GMT)
Hadewey geeft het heel goed weer! Dat is precies het verschil.
Vaak ontbreekt het aan de benodigde kennis om ingewijde te worden, waar dat in zit weet ik niet en daar kom ik waarschijnlijk ook niet achter.
Grote alchemisten van de geschiedenis gaven hun kennis ook niet door aan niet-ingewijden, wel aan hun collega's. Daar de medische kennis van Nostradamus ook gestoeld is op alchemie, mag je veronderstellen dat hij dezelfde criteria hanteerde.
Kortom, de kennis van Nostradamus zijn kwatrijnen en zijn voorspellingen zijn (wellicht ook nu!) bekend, maar we missen de basis om het te zien.
Welke criteria gehanteerd worden om ingewijde te worden, moet je eigenlijk apart behandelen op het forum. Van enkele weet ik dat wel, maar het merendeel niet. Je moet bijvoorbeeld een haast onwaarschijnlijke drang hebben om iets te onderzoeken en te bereiken. Deze passie is bij veel mensen domweg niet voldoende aanwezig, ook bij mij niet.
hadewey81 - June 14, 2004 09:16 AM (GMT)
ik denk dat tegenwoordig de groep "net-niet-ingewijden" steeds groter wordt.
Deze mensen bezitten alle nodige innerlijke kennis, maar weten helaas de doseringen niet.....
net als broodbakken. je kunt de ingredienten allemaal wel hebben, maar als je er 2x zoveel gist als meel in gooit krijg je een brood van nix....
Keesb - June 14, 2004 09:23 AM (GMT)
| QUOTE (hadewey81) |
| net als broodbakken. je kunt de ingredienten allemaal wel hebben, maar als je er 2x zoveel gist als meel in gooit krijg je een brood van nix.... |
Hele mooie vergelijking en die gaat heel goed op, denk ik. Wel leuk om daar iets verder op door te gaan, elders op het forum. Niet dat brood natuurlijk!
SHREK - June 15, 2004 09:47 PM (GMT)
Ik wil toch nog even terug komen op een opmerking van Keesb...
| QUOTE (Keesb) |
| Zolang de massa niet het vermogen heeft om hiermee te kunnen omgaan, zal de massa de boodschap niet ontvangen |
Volgens mij gaat de massa steeds meer ontvankelijk worden voor geestelijke waarneming, dit komt tot uitdrukking in tal van cultuurverschijnselen en is ook in de lijn van onze ontwikkeling als mensheid.
| QUOTE (Hadewey81 ) |
| ik denk dat tegenwoordig de groep "net-niet-ingewijden" steeds groter wordt. |
Ik zie dit maar als een bevestiging van m'n bovenstaande opmerking. Ik wil er daarnaast toch even op wijzen dat je zonder te schouwen ook innerlijk aan jezelf kan te werken, want ook dan kan je je louteren van driften en in je gedachten en handelingen een morele keuze leggen.
f_ckedup - January 10, 2005 09:37 PM (GMT)
volgensmij blijft er na zoveel tijd heel weinig over van al die tijden enzo. Alleen al aan dat vers wat aan 11 september is gebonden zijn ook al een hoop andere verklaringen gegeven dat die het zouden zijn. Als je zijn rijmpjes goed leest kun je er alles wel van maken.. tot bijna de gekste dingen aan toe, als je maar een grote fantasie hebt... En om er nou iets ergs van te maken en de wereld op te schudden is toch veel leuker als een schijnbare leuke wereld creeren?