View Full Version: Als Niemand Meer Zou Kunnen Liegen...

Mysteries van de aarde > Stellingen > Als Niemand Meer Zou Kunnen Liegen...

Title: Als Niemand Meer Zou Kunnen Liegen...

MadeInLight - March 15, 2004 05:20 PM (GMT)
Ik denk dat er teveel beroepen in deze maatschappij zijn waarbij standaard al leugens bij komen kijken.
Ik denk dat de leugens zo in de maatschappij ingebakken zitten, dat op het moment dat de leugens wegvallen de maatschappij als een kaartenhuis instort...
De maatschappij zal opnieuw opgebouwd moeten worden om weer orde in de chaos te scheppen.

gr
MIL

Janna - March 15, 2004 06:59 PM (GMT)
Ik mag niet voten van meneer Poll. Noh. :(
(Error dat ik niks had aangevinkt, maar dat had ik wel, parbleu. )

(edit post: grote onzin die nergens op sloeg, tenminste niet in deze stelling, argrex je hebt volkomen gelijk met die blink.)

arqrex - March 15, 2004 07:09 PM (GMT)
:blink:

(edit: Thanx Janna ;) )

DeDenker - March 16, 2004 05:35 PM (GMT)
Lieg je als je niet weet dat je liegt?

MadeInLight - March 16, 2004 11:34 PM (GMT)
Als je niet weet dat je liegt, geloof je zelf in een niet-waarheid en lieg je dus tegen jezelf. Dit is meestal een gevolg van niet eerlijk naar jezelf toe zijn.

DeDenker - March 17, 2004 08:54 AM (GMT)
Dat hoeft helemaal niet. Stel dat iemand je verteld heeft dat ie naar plaats a ging. In werkelijkheid is hij naar plaats b gegaan. Iemand vraagt je waar die persoon is en jij zegt uiteraard: in plaats a. Dit is niet de waarheid, maar dit kun je niet weten. Lieg je dan?

arqrex - March 17, 2004 09:12 AM (GMT)
Stel dat iemand je verteld heeft dat ie naar plaats a ging. In werkelijkheid is hij naar plaats b gegaan. Iemand vraagt je waar die persoon is en jij zegt uiteraard: in plaats a. Dit is niet de waarheid, maar dit kun je niet weten. Lieg je dan?

Je liegt niet, want voor jouw is dit de waarheid.

lie·gen2 (onov.ww.)
1 bewust onwaarheid, leugens spreken => de waarheid geweld aandoen, de waarheid te kort doen, een /onjuiste/verkeerde/ voorstelling van zaken geven, een /ruim/rekbaar/ geweten hebben, jokken, met spek schieten

tino - March 30, 2004 08:20 PM (GMT)
hallo allemaal

ik denk dat het met liegen de samenleving helemaal niet draaiende wordt gehouden. ik denk dat als we allemaal de waarheid gaan spreken dat we dan veel gelukkiger worden in het uiteinde. want de waarheid niet spreken of verwerken in een subtiel pakketje is niet liegen.
je zou dan de juiste vragen moeten stellen om de waarheid te achterhalen wetende dat het verkeerd uit kan vallen.

onwetendheid is jammergenoeg vaak lekkerder. :huh:

Janna - April 1, 2004 09:57 PM (GMT)
Tinoo campino tarantino!

Ik vind onwetenheid niet echt lekkerder eigenlijk. Als je weet dat de wereld overmorgen vergaat, zul je je wel enigzins beroerd voelen, maar dan is je emotie tenminste terecht. :) Want ik zal heus niet als een ware held de wereld kunnen redden.

Athlonian - April 7, 2004 07:04 PM (GMT)
Er bestaat een verschil tussen waarheid en realiteit.
Waarheid is wat je weet, realiteit is wat is...

Dus ook al zouden we allemaal de waarheid spreken, dan zouden we nog steeds niet allemaal de realiteit beschrijven.

Als we niet zouden kunnen liegen, zouden we denk ik alleen wat creatiever met de waarheid omgaan...

Lex - April 13, 2004 08:57 PM (GMT)
Ik denk dat er helemaal geen chaos zou komen. Alles zou gewoon beter gaan. En als ge weet dat niuemand ooit kan liegen, dan vermindert misdaad, corruptie, etc direct.

PS: optie 1 gaat nog altijd niet :(

Lex - April 13, 2004 08:58 PM (GMT)
hhmmm...het is hier mogelijk om meer dan 1 optie aan te klikken. En als ge dus optie 1 en nog een andere samen aanklikt, dan kunt ge er dus wel op voten :P
Maar dan hebt ge ergens anders een stem teveel gezet :(

* Hosted for free by InvisionFree