Een groep kinderen die in het britse Littleborough aan het spelen was, houdt er rekening mee dat ze misschien een close encounter met een UFO hebben gehad.
Zo levendig was hun ervaring afgelopen donderdag rond 7 uur 's avonds, dat ze gelijk begonnen te tekenen wat ze hadden waargenomen.
Ze vertelden dat het ruimteschip voor enkele minuten langzaam boven de boomtoppen zweefde, en daarna met hyper speed wegschoot.
Mysterie in de lucht... Daniel Hamer, Louis Stansfield, Jessica Hamer en Cameron Stansfield.
Lindsey Stansfield, uit Timbercliffe, Summit, vertelde dat haar zonen, Louis, 8, en Cameron, 5, met vriendjes buitenshuis op een trampoline aan het spelen waren, toen ze plotseling de 'buitenaardse' opmerkten.
Ze vertelde: "De kinderen zagen het object langzaam boven de huizen vliegen. Sommige kinderen dachten dat het driehoekig van vorm was en andere vierkantig, maar dat zou kunnen samenhangen met de hoek waarin ze het object waarnamen."
"Het had rode lichten rond de rand en gele lichten in het midden. Ze stormden naar binnen om het ons te vertellen, maar tegen de tijd dat we naar buiten gingen, was het verdwenen. De kinderen zeggen dat het object boven het huis achter ons was gestopt, en daarna in hyper dive wegschoot. Later die avond begonnen ze tekeningen te maken van wat ze hadden gezien."
"Ik zou graag willen weten of iemand anders in Littleborough het object gezien heeft."
Louis vertelde: "Ik keek omhoog en zag enkele lichten, die in de lucht knipperden. Ik ging naar binnen om mijn moeder te halen, maar toen we weer naar buiten gingen was het verdwenen."
Een woordvoerder van de britse National Air Traffic vertelde: "Er was geen gemelde vreemde activiteit in het gecontroleerd luchtruim, waar wij van af weten."
Een woordvoerder van het britse ministerie van defensie vertelde: "Ik ben me niet bewust van andere gemelde waarnemingen. We hebben een UFO-meldlijn nummer, zodat mensen dingen kunnen melden die ze niet kunnen verklaren."
Ze vertelde dat waarnemingen gecontroleerd worden om te zien of ze enige defensiewaarde hebben; of het britse luchtruim geblameerd werd door vijandige luchtactiviteit. Maar dit was niet het geval geweest in deze case.
"Wij denken dat er rationele verklaringen zijn voor zulke waarnemingen zoals vliegtuiglichten of natuurlijke fenomenen," vertelde ze verder.
Bron: Rochdale Observer