View Full Version: The World According To America...

Mysteries van de aarde > Overige onderwerpen > The World According To America...

Title: The World According To America...

hadewey81 - March 6, 2004 05:52 PM (GMT)
user posted image

wat denken jullie; waar of niet waar :woot: :woot: :woot: ?

Bert Jan - March 8, 2004 07:54 AM (GMT)
Ik ben niet zo anti-Amerika...

Ik bedoel, het gaat toch redelijk in deze wereld, waarom zouden we dat veranderen willen?
Als Amerika straks de touwtjes niet meer in handen heeft, wie dan wel... Een fundamentalistische moslimstaat? Nee... Dan maar Amerika! :yes:

DeDenker - March 8, 2004 10:24 AM (GMT)
Het gaat mijns inziens verre van redelijk met de wereld.

Ik noem alleen maar: wereldwijde vervuiling, lege oceanen, ontbossing, genoeg voedsel om alle mensen 3 keer te voeden en toch honger, oorlogen.

Dit is niet allemaal de schuld van amerika, maar van het menselijke ego, waar je ook in gelooft, bijna iedereen gelooft in zijn eigen belangrijkheid en daar komt alle ellende vandaan. De oplossing zou dus zijn dat niemand de touwtjes in handen heeft.

frederikboelaart - March 8, 2004 06:09 PM (GMT)
Nou, de USA kun je beter vergelijken met het oude Rome.

In zijn tijd was Rome de machtigste , nu isdat de USA.
Alle belangrijke mensen spraken Latijn ( nu Engels )

Nou, er kwam een einde aan Rome, dus ook aan Amerika !

*= ben tot aan de paasvakantie niet meer online wegens examens !

arqrex - March 11, 2004 03:29 PM (GMT)
Amerikanen zijn arrogant en dom. Vooral presidenten scoren mijninziens ver onder het gemiddelde iq. Maar ja wie is er dommer de gekozene of de kiezer.

Dus. En die vergelijking met Rome is erg treffend, met die uitzondering dat de romeinen wel wisten waar welk land lag. :yes:

en de hongersnood komt idd niet alleen door de amerikanen. Maar je moet wel toegeven dat dit volkje erg veel van de rijkdommen der aarde gebruik maken tov andere landen. Ze hebben dan misschien wel een hele grote lap grond, maar het inwonersaantal is relatief wel erg laag voor hun consumptiegedrag. Maarja het makkelijkste voorbeeld is de Amerikaanse koelkast (je kent ze wel die dubbele-deur-inloopkasten). Wanneer je die in een standaard rijtjeshuis in Nederland wil installeren, moet je een nieuwe groep aanleggen omdat die krengen evenveel stroom verbruiken als 3 standaard koelkasten. Maar iets terugdoen voor de natuur gebeurd er ook niet echt. Want volgens mij hebben ze Kyoto nog niet ondertekend.

En over die oorlogen kun je kort zijn. die komen voornamelijk voort uit geld en machtsverlangen. En daar zijn wij europeanen ook heel erg schuldig aan. Volgens mij komt hier nooit een einde aan.

frederikboelaart - March 26, 2004 10:10 PM (GMT)
Amerika wou niet aan Kyoto meedoen :(

* Hosted for free by InvisionFree