Title: Bestaan Er Klopgeesten ?
frederikboelaart - February 27, 2004 04:14 PM (GMT)
Geloof jij in klopgeesten ? Ik heb hier een verhaal over een verhuisde familie.
Toen we pas in ons nieuwe huis woonden, gebeurden er vreemde dingen. Niemand had er eerst nog erg in. Toeval, slordigheid, onoplettendheid,...
Je zoekt altijd allerlei rationele verklaringen voor onverklaarbare fenomenen.
Zo werkt dat nu eenmaal. Bij ons in ieder geval toch ! Tot je er niet meer omheen kunt.
We waren dus pas verhuisd en plots begon ik dingen te missen : sleutels, agenda,Speelgoed van onze jongste zoon...
Op de duur zelfs bestek ! Nu, een verhuizing brengt altijd chaos met zich mee. Maar na een week had ik de boel behoorlijk op zijn plaats. Ik hou van orde en overzicht.
Maar omdat op dat vlak nogal een keer wat mis loopt bij onze oudste dochter Christine (13) en omdat mijn man, Peter, soms een sloddervos is, ging ik vanzelfsprekend daar eerst mijn licht opsteken.
Niets, nee ze hadden mijn spullen niet weggenomen.
Erger nog : ook zij misten kleine persoonlijke bezittingen.
Soms waren dingen echt weg. Foetsie. Verdwenen. In rook opgegaan.
Soms vonden we ze terug op een vreemde plek :
-Sleutels in de badkamer
- Papieren in de keuken.
En niet te vergeten : De schilderijtjes en foto's die met de regelmaat van de klok van de muur donderden.
Nuchter als we zijn, durfden we pas op de lange duur de veronderstelling "klopgeest misschien ?" te uiten.
Te meer daar de verschijnselen begonnen weg te blijven in de periode waarin Christine voor het eerst te begon menstrueren. En ik heb ooit weleens ergens gelezen, dat die dingen met elkaar verband zouden kunnen hebben...
Alles bij elkaar is het voor ons een raadsel gebleven.
Het verhaal van Ria
Weird ! Wat denk jij derover ?
frederikboelaart - March 1, 2004 05:01 PM (GMT)
bedankt voor het massaal reageen ! :fluit:
PJ - March 1, 2004 05:38 PM (GMT)
| QUOTE (frederikboelaart @ Mar 1 2004, 18:01 PM) |
| bedankt voor het massaal reageen ! :fluit: |
Afgelopen weekend was het rustig (kijk maar eens in de stats) :(
Een beetje geduld en de reacties komen vanzelf! :yes:
Paultje - March 1, 2004 06:41 PM (GMT)
B) Ik weet het maar niet
B)
Eerst zien B)
dan geloven .B)
B)
B)
frederikboelaart - March 2, 2004 06:18 PM (GMT)
@ paultje : Dus je gelooft alleen maar wat je ziet ? Ook al zijn er bewijzen ?
Moesten we zo gedacht hebben zaten we nog in de oertijd !
hadewey81 - March 2, 2004 06:32 PM (GMT)
ik denk dat je klopgeesten kunt vergelijken met de krachten in het heelal waaarvan we niet weten wat ze zijn en hoe ze werken....energiestromen die amper te onderscheiden zijn van hun omgeving, maar wel degelijk aanwezig zijn....je ziet tenslotte activiteit....
:wacko: :blink: :huh:
frederikboelaart - March 3, 2004 01:49 PM (GMT)
Maar ze zijn er toch !
Ik heb het al vaak meegemaakt. Portofeuille op een andere plaats. Niemand weet van niets. Ik had hem daar niet gelegd. Ik had hem in mijn nachtkastje gelegd en er niet aangekomen. Wat zie ik toen ik hem er uit wou nemen : Hij lag er niet meer. Natuurlijk denk je dan aan " ik zal het vergeten zijn dat ik hem daar legde." enzo.
Maar open duur ga je beginnen twijfelen. Kijk maar naar het verhaal van Ria !
Deci - March 4, 2004 01:31 PM (GMT)
ach, what's in a name......
De een noemt het klopgeesten, ik noem het liever entiteiten.
Ik denk dat een huis wel degelijk entiteiten kan huisvesten, het is hun goedrecht daar te zijn, meestal...
Zolang je ze met rust laat en accepteert dat ze er zijn, laten ze jou meestal ook wel met rust, maar ja dat is slechts my humble opinion ^_^ ....
Wel een beetje vreemd alleen dat na een bepaalde gebeurtenis de activiteit ineens verdween.... :wacko:
Deci
Paultje - March 10, 2004 03:53 PM (GMT)
| QUOTE (frederikboelaart @ Mar 2 2004, 19:18 PM) |
@ paultje : Dus je gelooft alleen maar wat je ziet ? Ook al zijn er bewijzen ?
|
Je hebt gelijk fredrik