Title: China Onderzoekt Et-pyramide
Bert Jan - February 21, 2004 06:19 PM (GMT)
Een groep van 9 Chinese wetenschappers gaat deze maand naar de provincie Qinghai in China om de overblijfselen te bestuderen van wat volgens sommigen eens een buitenaardse lanceerbasis was.
Het is de eerste serieuze poging van de wetenschap een onderzoek te doen naar de mysterieuze plek vlakbij Delingha City in de diepte van het Qaidam Bassin. Aan de voorkant van de pyramide zijn drie grotten met driehoekige openingen. De middelste is de grootste; de bodem is twee meter boven de grond en de bovenkant acht meter. De gehele pyramide is ongeveer 50 tot 60 meter hoog. De grot is 6 meter diep. Er boven zijn een twaalftal pijpen die in de berg lopen. De samenstelling ervan is lang geleden onderzocht en bleek uit 30% ijzeroxide te bestaan met een grote hoeveelhied silicon dioxide en calciumdiooxide. Acht procent was niet te definiëren. “De grote hoeveelheid silicon dioxide en calciumdioxide betekent dat de pijpen heel oud zijn”, aldus Liu Shaolin, de ingenieur die de analyse deed.
Het is een uitstekende plek om astronomie te bedrijven: geen inwonders, dus geen industrie en hooggelegen en heldere lucht. Yang Ji, een wetenschapper in het nabijgelegen Chinese Observatorium zegt: “Het is te begrijpen dat mensen denken dat het hier buitenaardse overblijfselen betreft. Maar we moeten wetenschappelijke middelen gebruiken om vast te kunnen stellen of dit ook waar is.”
bron: People Daily
PJ - February 21, 2004 10:29 PM (GMT)
Hmm, het zal mij benieuwen wat de uitkomsten van de onderzoeken zullen zijn.
jona - February 21, 2004 11:13 PM (GMT)
| QUOTE (PJ @ Feb 21 2004, 23:29 PM) |
| Hmm, het zal mij benieuwen wat de uitkomsten van de onderzoeken zullen zijn. |
Mij niet. Ik ben ervan overtuigd dat het in de doofpot komt als het waar is.
frederikboelaart - February 22, 2004 10:13 AM (GMT)
Ik ben het eens met Jona.
PJ - February 22, 2004 10:39 AM (GMT)
Dus omdat het waarschijnlijk toch in de doofpot komt, interesseert het jullie niet? :blink:
frederikboelaart - February 22, 2004 10:40 AM (GMT)
Jawel, maar ze gaan het zeker in de doofpot steken.
Tardis - February 22, 2004 10:43 AM (GMT)
Ik wou dat ik een doofpot was, wat zou ik me amuseren :D
jona - February 22, 2004 11:08 AM (GMT)
| QUOTE (PJ @ Feb 22 2004, 11:39 AM) |
| Dus omdat het waarschijnlijk toch in de doofpot komt, interesseert het jullie niet? :blink: |
het interesseerd me zo erg dat ik WEET dat het in de doofpot gaat komen. Aangezien dat vrijwel altijd gebeurt.
Janna - February 22, 2004 11:17 AM (GMT)
Zeer intrigerend dit, dus als jij je ergens heel heel erg voor interesseert, dan krijg je een soort van epiffanie zovan PLOF en je weet dat het in de doofpot terecht gaat komen. :)
Nee natuurlijk, het interessantst zijn de dingen die je meestal niet te weten komt. Dat is wel logisch. Maar hoe weet jij dan dat dat vrijwel altijd gebeurt?
jona - February 22, 2004 11:22 AM (GMT)
| QUOTE (Janna @ Feb 22 2004, 12:17 PM) |
Zeer intrigerend dit, dus als jij je ergens heel heel erg voor interesseert, dan krijg je een soort van epiffanie zovan PLOF en je weet dat het in de doofpot terecht gaat komen. :)
Nee natuurlijk, het interessantst zijn de dingen die je meestal niet te weten komt. Dat is wel logisch. Maar hoe weet jij dan dat dat vrijwel altijd gebeurt? |
juist :yes:
Nee kijk, ik ben erg geintereseerd in ufo's, aliens en alles wat er op lijkt. Maar elke keer als ze weer iets vinden is de hele wereld geschokt doet men onderzoek maar je hoort er later niks van of ze gaan dingen ontkennen. Vaak word het in de doofpot gedaan. :no: :cry: helaas.....
Natuurlijk wil ik wel weten wat er uit dat onderzoek komt, maar ik vertrouw het eindresultaat niet zo. :mellow:
DeDenker - February 22, 2004 11:59 AM (GMT)
| QUOTE (jona @ Feb 22 2004, 12:22 PM) |
| Natuurlijk wil ik wel weten wat er uit dat onderzoek komt, maar ik vertrouw het eindresultaat niet zo. :mellow: |
Je hebt eigenlijk al een bepaalde verwachting van de uitkomst (ingegeven door verlangen). Als de uitkomst anders is, ga je er direct vanuit dat er sprake is van een doofpot en zijn de wetenschappers niet eerlijk. Je moet alles vanuit een open geest bekijken, dan wordt alles een stuk helderder
jona - February 22, 2004 12:05 PM (GMT)
| QUOTE (DeDenker @ Feb 22 2004, 12:59 PM) |
| Je hebt eigenlijk al een bepaalde verwachting van de uitkomst (ingegeven door verlangen). Als de uitkomst anders is, ga je er direct vanuit dat er sprake is van een doofpot en zijn de wetenschappers niet eerlijk. Je moet alles vanuit een open geest bekijken, dan wordt alles een stuk helderder |
:unsure: dat is waar.....
toch ga ik er niet vanuit dat er iets geweldigs uit het onderzoek gaat komen... :cry:
Bert Jan - March 18, 2004 05:31 PM (GMT)
Heeft iemand hier al iets meer over gehoord? :unsure:
jona - March 18, 2004 06:04 PM (GMT)
| QUOTE (Bert Jan @ Mar 18 2004, 18:31 PM) |
| Heeft iemand hier al iets meer over gehoord? :unsure: |
ik denk van niet
:D :D :D :D :D :D
Lex - March 23, 2004 08:43 PM (GMT)
Haha...toen ik die post las van PJ dat het hem wel intreseerde wat de uitkomst van het onderzoek zou zijn dacht ik zo:
Er zal wel weer niets van te horen zijn. Net zoals alle andere verhalen van aliens, oude beschavingen, etc heeft men er na onderzoek nooit bewijzen voor gevonden.
En dan komt die reactie van: "dan steken ze het toch in de doofpot"
Zo hebben jullie toch altijd gelijk met die "mysterie-theorien"?
Als er niets meer van te horen is achteraf is het volgens jullie in e doofpot gestoken, en als ze zeggen dat er niets mysterieus, buitenaards of paranormaal te vinden was, dan zeggen jullie dat de wetenschappers liegen.
Dat is toch helemaal absurd.
Als er zo een onderzoek zou gebeuren, en later hoort ge er niets meer over, dat betekend gewoon dat er nooit een onderzoek is geweest, en da da gewoon een verzinsel van iemand was.
En als de wetenschappers zeggen dat er niets speciaal te vinden was, dan is dat toch waarschijnlijk ook zo.
Ik snap niet waarom iemand deze onderzoeksresultaten in de doofpot zou willen steken. Daar is toch absoluut geen reden voor ;)
jona - March 23, 2004 09:36 PM (GMT)
| QUOTE |
Zo hebben jullie toch altijd gelijk met die "mysterie-theorien"? Als er niets meer van te horen is achteraf is het volgens jullie in e doofpot gestoken, en als ze zeggen dat er niets mysterieus, buitenaards of paranormaal te vinden was, dan zeggen jullie dat de wetenschappers liegen. |
Nee natuurlijk niet, maar laat ik het zo zeggen. Zover ik weet hebben ze ( zelfs bij de meest geloofwaardige dingen ) altijd gezegd het kan niet. Nooit heb ik er 1 horen zeggen, nou dit komt toch behoorlijk in de buurt. Het is vaak ontkennen en dingen verborgen houden voor het publiek. Dit geld ( voor mij ) niet voor andere mysterie's maar voor met name ufo's en aliens.
| QUOTE |
| En als de wetenschappers zeggen dat er niets speciaal te vinden was, dan is dat toch waarschijnlijk ook zo. |
Er zijn ook genoeg redenen te bedenken waarom ze kunnen zeggen dat het niet zo was. :yes:
| QUOTE |
| Ik snap niet waarom iemand deze onderzoeksresultaten in de doofpot zou willen steken. Daar is toch absoluut geen reden voor |
:yes: Jawel, meerdere theorien zijn er zelfs over! Laat ik het zo zeggen, waarom zouden ze het WEL zeggen ( als er een vreselijke waarheid achter schuilt )?
( mijn laatste andwoord was ook maar een grapje hoor, ik begrijp wel dat zo'n onderzoek wel een tijdje duurt! :yes: )
Lex - March 24, 2004 10:59 PM (GMT)
| QUOTE |
| Nooit heb ik er 1 horen zeggen, nou dit komt toch behoorlijk in de buurt. Het is vaak ontkennen en dingen verborgen houden voor het publiek. Dit geld ( voor mij ) niet voor andere mysterie's maar voor met name ufo's en aliens. |
Kunt ge zo eens een voorbeeld geven? :P
| QUOTE |
Er zijn ook genoeg redenen te bedenken waarom ze kunnen zeggen dat het niet zo was. ... Jawel, meerdere theorien zijn er zelfs over! Laat ik het zo zeggen, waarom zouden ze het WEL zeggen ( als er een vreselijke waarheid achter schuilt )?
|
Zoals? Ik wil wel zo eens een theorie horen. Waarschijnlijk zijn er zo 100en theorien, maar wat is volgens u dan de echte? :P
En trouwens: Als Bill Clinton niet eens Monica Lewinsky kan doen zwijgen, hoe zou iemand dan wel een groepje wetenschappers in het oerwoud doen zwijgen?
Als ik een wetenschapper was en ik ontdete iets, dan ou ik in geen geval zwijgen. Zou gij kunnen zwijgen?
hadewey81 - March 25, 2004 08:59 PM (GMT)
komtie: :blink:
China moet zich bezig houden met zijn mensenrechten;
dan houden wij ons wel bezig met hun e.t bouwwerkje...... :yes:
zoooooooooooooo. Dat was het..... :)
arqrex - March 26, 2004 12:44 PM (GMT)
| QUOTE |
Als Bill Clinton niet eens Monica Lewinsky kan doen zwijgen, hoe zou iemand dan wel een groepje wetenschappers in het oerwoud doen zwijgen?
|
Volgens mij is dit makkelijker te realiseren omdat de gehele regering er zogenaamd bij gebaat is om dit te verduisteren. De zaak Clinton-Lewinsky is een ander verhaal. Daar was namelijk de tegenpartij erbij gebaat dat Clinton tegen de lamp liep. Endus was dat niet te verduisteren.
is maar een theorietje natuurlijk. ;)
@Hadewey. De mensenrechten in China zijn idd niet optimaal, maar ik heb wel de indruk dat de Chinezen bezig zijn met een heleboel punten te evalueren. Zo hebben ze al persberichten uitgebracht over het tekort aan vrouwen in de chinese gemeenschap. Door die 1-kindregel werden namelijk de voorkeur gegeven aan een zoon (familielijn verderbrengen, meer toekomst mogelijkheden, kan ouders nog onderhouden, meehelpen met zware boerenwerk, etc.) Maar nu zitten ze met 40 miljoen vrijgezelle mannen. :rolleyes:
DeDenker - March 26, 2004 07:52 PM (GMT)
40 miljoen vrijgezelle mannen??? gefrustreerd sfeertje moet daar hangen :unsure:
jona - March 27, 2004 06:18 AM (GMT)
| QUOTE (Lex @ Mar 24 2004, 23:59 PM) |
Zoals? Ik wil wel zo eens een theorie horen. Waarschijnlijk zijn er zo 100en theorien, maar wat is volgens u dan de echte? :P
En trouwens: Als Bill Clinton niet eens Monica Lewinsky kan doen zwijgen, hoe zou iemand dan wel een groepje wetenschappers in het oerwoud doen zwijgen?
Als ik een wetenschapper was en ik ontdete iets, dan ou ik in geen geval zwijgen. Zou gij kunnen zwijgen? |
De vraag is niet of je het kunt verzwijgen maar of je het moet verzwijgen.
De echte theorie is bijna niet te achterhalen als hij verborgen is natuurlijk. ^_^
Bovendien weet ik het ook niet zeker. Je zou bijvoorbeeld kunnen denken dat regeringsleiders het plan van de aliens ( om de wereld via mens-aliens te "veroveren" ) weten en dat ze er al niks aan kunnen doen. Ander verhaal, bush krijgt info over goede wapens in ruil voor dat aliens onze aarde ongestoord mogen onderzoeken ( bij wijze van ). Wat zou jij doen als je weet dat de aarde vernietigd word en er geen uizicht meer is voor de mensen? Het ze vertellen of rustig verder laten leven?
Keesb - June 21, 2004 05:40 PM (GMT)
Inmiddels zijn we 4 maanden verder, nadat de eerste post is gedaan en wat weten we nu? Niente, noppes, nada, niets! Er moet toch wel iemand ergens een link op het www zijn tegengekomen die er iets meer over verteld?
De ouderdom moet ook wel bekend zijn intussen, en of er resten van mensen o.i.d. gevonden zijn, of potjes en pannetjes?
Ook de chinezen hebben internet en ik kan me niet voorstellen dat ze zoiets zo supergeheim weten te houden. Als dat zo was had het ook niet in people daily terecht gekomen, of was het misschien een hoax?
Keesb - June 21, 2004 05:48 PM (GMT)
Bij het natrekken van het archief bij people daily kan ik geen verwijzing meer vinden. Hier eindigt het ...voorlopig?
wendy-smile - October 31, 2004 04:42 PM (GMT)
| QUOTE (Bert Jan @ Feb 21 2004, 19:19 PM) |
Een groep van 9 Chinese wetenschappers gaat deze maand naar de provincie Qinghai in China om de overblijfselen te bestuderen van wat volgens sommigen eens een buitenaardse lanceerbasis was.
Het is de eerste serieuze poging van de wetenschap een onderzoek te doen naar de mysterieuze plek vlakbij Delingha City in de diepte van het Qaidam Bassin. Aan de voorkant van de pyramide zijn drie grotten met driehoekige openingen. De middelste is de grootste; de bodem is twee meter boven de grond en de bovenkant acht meter. De gehele pyramide is ongeveer 50 tot 60 meter hoog. De grot is 6 meter diep. Er boven zijn een twaalftal pijpen die in de berg lopen. De samenstelling ervan is lang geleden onderzocht en bleek uit 30% ijzeroxide te bestaan met een grote hoeveelhied silicon dioxide en calciumdiooxide. Acht procent was niet te definiëren. “De grote hoeveelheid silicon dioxide en calciumdioxide betekent dat de pijpen heel oud zijn”, aldus Liu Shaolin, de ingenieur die de analyse deed.
Het is een uitstekende plek om astronomie te bedrijven: geen inwonders, dus geen industrie en hooggelegen en heldere lucht. Yang Ji, een wetenschapper in het nabijgelegen Chinese Observatorium zegt: “Het is te begrijpen dat mensen denken dat het hier buitenaardse overblijfselen betreft. Maar we moeten wetenschappelijke middelen gebruiken om vast te kunnen stellen of dit ook waar is.”
bron: People Daily |
En is er al wat bekend?
Keesb - November 13, 2004 01:05 PM (GMT)
Archeologen kunnen helaas niet snel werken, omdat dan mogelijk materiaal verloren gaat, desondanks had inmiddels toch wel wat bekend moeten zijn. Hopen op betere tijden?
PJ - December 4, 2004 09:33 AM (GMT)
Topic overgeplaatst naar het nieuwe forum:
topic op nieuwe forum