View Full Version: De Bijbelcode

Mysteries van de aarde > Vreemde theorieën > De Bijbelcode

Title: De Bijbelcode

M3isSi3j - February 9, 2004 07:40 PM (GMT)
Eli Rips heeft een byzondere code in de bijbel ondekt waarmee die bepaalde gebeurtenissen kan terug lezen of voorspellen. Dit is door een aantal wetenschappers onderzocht en bevestigd.

Over deze Bijbelcode is een boek geschreven (door: Michael Drosnin) dat een volledig verslag geeft van een code. Met behulp van de Bijbelcode waren een aantal gebeurtenissen op voorhand bekend.

Enkele voorbeelden zijn:

* De grootste explosie, in juli 1994, die ooit in ons zonnestelsel is waargenomen. Met het geweld van meer dan een miljard megaton sloeg er op Jupiter de komeet 'Shoemaker-Levy' in, die vuurballen ter grootte van onze aardbol veroorzaakte en liet diepe zwarte kraters achter. De precieze datum van deze inslag was in de Bijbel al voorzien, evenals de dag waarop de Golfoorlog uit zou breken.

* Ook de moordaanslag op Rabin ontdekte Drosnin in de code. Hij heeft dan ook getracht Rabin te waarschuwen, maar heeft zijn leven niet kunnen redden. Wel heeft hij op deze gruwelijke manier het bewijs verkregen dat de Bijbelcode echt is.

Michael Drosnin doet in zijn boek 'De Bijbelcode' uitvoerig verslag van de voorspellingen, maar hij haalt ook reeds voltrokken wereldschokkende gebeurtenissen aan, compleet met voorbeelden en grondige achtergrondinformatie.

Ook zijn er dingen waaruit blijkt dat het niet kan kloppen.

* In de code stond de ene locatie boven de ander, de ene crisis boven de volgende, het ene jaar boven het andere, zodat het ten slotte niet meer duidelijk was wanneer het dreigende gevaar zich zou voltrekken: 1996, 1997, 2000 of nog verder in de toekomst.

* Volgens deze code zou er in het jaar 2001 en 2003 een vreselijke ramp plaatsvinden die de wereld zouden verwoesten.. ik begrijp niet hoe 1 wereld, 2x verwoest kan worden..

* Daarbij, de bijbel is heel vroeger met de hand door monikken geschreven, en tig keren opnieuw bijgewerkt en uit gegeven. De code gaat enkel op in de herbreeuwse versie. Hoe kan deze code onbeschadigt zijn gebleven terwijl de bijbel zelf niet meer is wat het was?

Ik zie de bijbel zelf als een levenlessen, ik denk dat het met deze bedoeling is geschreven. Ik geloof zelf niet in dog, jesus of wie dan ook, maar in mezelf.. misschien dat dit ook mee speelt aan mijn twijfels aan deze theorie!

Wat vinden jullie er van, hebben jullie er ooit van gehoort en meer info er over?

bron: Recensie bijbelcode

jona - February 9, 2004 07:44 PM (GMT)
gehoord; ja
of ik het geloof .... er zijn meer van dat soort verspellende verhalen...
als je alle codes uit de bijbel haalt zou je ook moeten geloven dat er in de hemel maar plaats is voor 144000 mensen. (jehova getuigen ) ik weet niet wat ik er van moet geloven... :unsure:

M3isSi3j - February 9, 2004 08:21 PM (GMT)
144000 mensen die maar in de hemel kunnen.. :huh: WOW dat is weinig!

Ik denk dat ik maar eens gauw mn leven ga betere anders zit ik straks nog met Satan te kaarten :fluit:

jona - February 9, 2004 08:33 PM (GMT)
QUOTE (M3isSi3j @ Feb 9 2004, 21:21 PM)
144000 mensen die maar in de hemel kunnen.. :huh: WOW dat is weinig!

Ik denk dat ik maar eens gauw mn leven ga betere anders zit ik straks nog met Satan te kaarten :fluit:

nog? :wink:

M3isSi3j - February 9, 2004 08:37 PM (GMT)
whaha.. jij bent btw van sd/sb he! vind je het gek dat je er van gehoort heb.. daar heb ik dit topic van gejat! ^_^

jona - February 9, 2004 08:44 PM (GMT)
^_^ och uiteindelijk heeft iedereen het van een informatiebron gejat toch? :yes:

Tardis - February 10, 2004 01:02 AM (GMT)
QUOTE (M3isSi3j @ Feb 9 2004, 20:40 PM)
Eli Rips heeft een byzondere code in de bijbel ondekt waarmee die bepaalde gebeurtenissen kan terug lezen of voorspellen.

Teruglezen is geen kunst aan, uit het onsamenhangende gewauwel van Nostradamus is ook steeds opnieuw weer iets te bedenken wat je op een willekeurige gebeurtenis kunt laten slaan. Sommige teksten worden zelfs gerecycled, dan slaat het zelfde kwatrijn op verschillende gebeurtenissen in de 15e, 17e en 19e eeuw.
Dat de Aarde in 2001 en 2003 door een vreselijke ramp is verwoest weten we al, we waren er allemaal bij dus dat vind ik niet meer zo interessant. Ik ben meer geïnteresseerd in beweringen voor de toekomst, daar hebben we misschien iets aan. Staat er iets over 2004 in? dan kunnen we dat toevoegen in het topic over voorspellingen voor het nieuwe jaar. :)

M3isSi3j - February 10, 2004 02:03 PM (GMT)
Over 2004 heb ik nog geen erstige dingen gevonden hehe.. wel over 2012.. maar dat hebben ze er niet uit gehaalt met de bijbelcode.

'Duizenden jaren geleden had de mensheid een hoog niveau bereikt op het gebied van technologische ontwikkeling. Ze begrepen de wetten der natuur beter dan wij. Ze verkenden Antarctica en brachten de hele wereld in kaart. Ze bouwden monumenten die we zelfs met de modernste middelen niet kunnen namaken.'

'Toen sloeg het noodlot toe in de vorm van een wereldwijde ramp. Ze verwachtten het niet. De ramp was zo groot van omvang dat de meeste mensen omkwamen en vele diersoorten uitstierven. De mensen die het geluk hadden te overleven werden gedwongen om als dieren te leven terwijl de Aarde zich herstelde. Herinneringen vervaagden en kennis verdween. De mensheid moest weer vanaf het begin starten. Ze keerden terug naar het heidense geloof en een eenvoudig leven. Er waren echter mensen die overleefden en die in staat waren om meer zaken te onthouden zoals geavanceerde technieken en ideeën die anderen vergeten waren.'

Ze denken dat het zelfde zal gebeuren in het jaar 1012... levendige fantasie naar mij idee....

bron: http://www.home.zonnet.nl/pollie_37/Eindtijd.htm

jona - February 10, 2004 02:56 PM (GMT)
ik ben geboren op 26-06-1987 8 letters heeft mijn naam en mijn sterrebeeld is kreeft en is dus goed voor 6 letters. 8+6+6+26+1987 = 2033 wedden dat dan de wereld vergaat? ^_^

hadewey81 - April 1, 2004 06:37 PM (GMT)
QUOTE (jona @ Feb 10 2004, 15:56 PM)
ik ben geboren op 26-06-1987 8 letters heeft mijn naam en mijn sterrebeeld is kreeft en is dus goed voor 6 letters. 8+6+6+26+1987 = 2033 wedden dat dan de wereld vergaat? ^_^

26-06-1987 is overigens genoeg....
2+6+0+6+1+9+8+7 dus.

sterrenbeeld heeft er geen :blink: mee te maken, en het aantal letters in je naam mag, maar dan moet je elke letter in het rijgetal van het alfabet nemen.
ik weet je naam niet helaas....

daar komt bij dat je de cijfers van je uitkomst net zo lang moet blijven optellen tot je maar een getal overhoudt.....dus tot nu toe is dat:
2+6+0+6+1+9+8+7 =39
3+9=12
1+2=3

dus tot nu toe is jouw persoonlijke getal 3.
als verder informatie mocht volgen, hoor ik het graag, ik stuur de rekening wel.
hihignagna!

frederikboelaart - April 1, 2004 06:52 PM (GMT)
Even berekenen voor my :

1+0+2+2+1+9+9+0 = 24
2+4 = 6

Deci - April 1, 2004 07:20 PM (GMT)

* Daarbij, de bijbel is heel vroeger met de hand door monikken geschreven, en tig keren opnieuw bijgewerkt en uit gegeven. De code gaat enkel op in de herbreeuwse versie. Hoe kan deze code onbeschadigt zijn gebleven terwijl de bijbel zelf niet meer is wat het was?

De Hebreeuwse bijbel is de versie die het dichtst bij het origineel ligt, dus het is niet zo gek dat deze versie voor dit onderzoek gebruikt is.
Want een code loslaten op een te vaak vertaald stuk heeft idd geen zin....

DeDenker - April 2, 2004 06:58 PM (GMT)
Dit is door een aantal wetenschappers onderzocht en bevestigd.

Het is ook door een aantal wetenschappers ontkend. Het meest fascinerende van deze theorie is dat ie zo wazig is. Als je er niet in gelooft zul je niets ontdekken, als je er stellig in gelooft zul je wel dingen ontdekken. De wetenschap als geheel (als dat al bestaat) ontkent, noch bevestigt de geldigheid van de bijbelcode.

Dit doet me sterk denken aan de idee van synchroniciteit van Jung. Die ontdekte dat a-causale verbanden eerder optraden als iemand ergens heel diep mee bezig is, dan als iets iemand niets interesseert (hm, vreemde zin geworden, maar je snapt wat ik bedoel (denk ik)). Sommigen zien synchroniciteit van Jung als een soort psychologische versie van de quamtummechanica, waar de verwachtingen van de onderzoeker (de manier van onderzoeken) de uitkomst bepalen.

Het zou leuk zijn als hier een soort conclusie zou komen, maar die heb ik even niet... :blink:

iemand.....?

Delphion - April 2, 2004 10:03 PM (GMT)
Sommigen zien synchroniciteit van Jung als een soort psychologische versie van de quamtummechanica, waar de verwachtingen van de onderzoeker (de manier van onderzoeken) de uitkomst bepalen.
Conclusie:Geest(gedachtenkracht) stuurt(beinvloed) de materie. :ermm:

Tardis - April 3, 2004 11:10 AM (GMT)
QUOTE (Delphion @ Apr 2 2004, 23:03 PM)
Conclusie:Geest(gedachtenkracht) stuurt(beinvloed) de materie. :ermm:

Ja, ik denk dat je deze conclusie wel mag trekken, ik ben het er in ieder geval wel me eens. Ik ga nog een stap verder, ik geloof dat alle zelfbewustzijn (geest) in het universum bij elkaar opgeteld God genoemd wordt.

Bert Jan - April 5, 2004 09:10 PM (GMT)
:letop:

Omdat deze topic ver afdwaalde van het eigenlijke onderwerp is dit topic gesplitst.

De verdere berichten kan je vinden bij:
mythen en legenden :pijl: nostradamus voorspellingen!

:)

Philologia - April 9, 2004 06:28 PM (GMT)
Gaan we het nou niet meer over de BIjbelcode hebben?
Ik wou het juist gaan lezen, het boek, en me verdiepen in wat jullie allemaal schrijven?
:cry:

hadewey81 - April 9, 2004 07:48 PM (GMT)
tuurlijk gaan we door, als het maar over de bijbelcode gaat en niet over nostradamus....
maar de bijbel heeft nog vele geheimen, en die gaan we natuulk wel ontrafelen!!!
:geek: :blink: :yes: :ermm:

M3isSi3j - May 14, 2004 04:52 PM (GMT)
De bijbel is een boek wat geschreven is om levenslessen en principe zaken door te geven aan volgende genaraties. Het aantal gelovige wat er op dit momend nog zijn in verhouding tot 17de eeuw is sterk afgenomen, sterker nog in die tijd was iedereen gelovig (ja want geloven is voor de gene die niet weten zal.. en toen wisten ze minder dan nu) en de principes die mensen nu hebben is vet verwaardeloost!

Hoe kan zn monick die vroeger die verhalen heeft bedacht zo slim zijn geweest om daar een code in te verwerken die wij tegenwoordig enkel weten te ontcijfere met een PC programma..?

Ik geloof absoluut niet in GOD, of welk heilig persoontje dan ook.. dus het zal (naar mijn mening dus) geen ingave zijn geweest van hogere krachten of hoe je het ook zou willen benoemen..

ofwel: ik geloof er niets van!

DeDenker - May 14, 2004 05:25 PM (GMT)
QUOTE (M3isSi3j @ May 14 2004, 17:52 PM)
De bijbel is een boek wat geschreven is om levenslessen en principe zaken door te geven aan volgende genaraties. Het aantal gelovige wat er op dit momend nog zijn in verhouding tot 17de eeuw is sterk afgenomen, sterker nog in die tijd was iedereen gelovig (ja want geloven is voor de gene die niet weten zal.. en toen wisten ze minder dan nu) en de principes die mensen nu hebben is vet verwaardeloost!

Hoe kan zn monick die vroeger die verhalen heeft bedacht zo slim zijn geweest om daar een code in te verwerken die wij tegenwoordig enkel weten te ontcijfere met een PC programma..?

Ik geloof absoluut niet in GOD, of welk heilig persoontje dan ook.. dus het zal (naar mijn mening dus) geen ingave zijn geweest van hogere krachten of hoe je het ook zou willen benoemen..

voelt iemand zich geroepen hierop te reageren?

M3isSi3j - May 14, 2004 11:45 PM (GMT)
QUOTE (DeDenker @ May 14 2004, 18:25 PM)
QUOTE (M3isSi3j @ May 14 2004, 17:52 PM)

voelt iemand zich geroepen hierop te reageren?

uhm jij :P

haha

Bert Jan - May 15, 2004 05:07 PM (GMT)
QUOTE (M3isSi3j @ May 14 2004, 18:52 PM)

Dat mag je helemaal zelf weten... ^_^ gelukkig respecteer je me als ik zeg dat ik er niet mee eens ben, maar ik respecteer jou mening natuurlijk ook!

De bijbel is ook geen wetenschapsboek, het is een boek waarin levenslessen staan geschreven. Je kan het zien als een soort handleiding! :yes:

M3isSi3j - May 16, 2004 06:42 PM (GMT)
QUOTE (Bert Jan @ May 15 2004, 18:07 PM)
Dat mag je helemaal zelf weten... ^_^ gelukkig respecteer je me als ik zeg dat ik er niet mee eens ben, maar ik respecteer jou mening natuurlijk ook!

De bijbel is ook geen wetenschapsboek, het is een boek waarin levenslessen staan geschreven. Je kan het zien als een soort handleiding! :yes:

Het is wel jammer dat vele gelovige de bijbel zo niet zien. Volgens hun is het een regelement ofzo <_< Als daarin geschreven staat dat het BETER is om een sex te hebben voor je gehuwd ben maken zij ervan dat sex voor het huwelijk uit den boze is..

Bert Jan - May 16, 2004 09:50 PM (GMT)
QUOTE (M3isSi3j @ May 16 2004, 20:42 PM)
Het is wel jammer dat vele gelovige de bijbel zo niet zien. Volgens hun is het een regelement ofzo <_< Als daarin geschreven staat dat het BETER is om een sex te hebben voor je gehuwd ben maken zij ervan dat sex voor het huwelijk uit den boze is..

Nee... :no:

Dat is een verkeerde gedachtengang bij veel christenen en niet-christenen. De bijbel schrijft je geen dingen voor die je niet mag doen. Het is dus geen wetboek waarin dingen staan beschreven die verboden zijn. Totaal niet!

Het beschrijft eigenlijk hoe je het beste leven kan. :yes:
Het gaat erom dat je je naaste liefhebt als jezelf.

arqrex - May 17, 2004 08:02 AM (GMT)
Ik moet eigenlijk bekennen dat ik de redenatie van M3isSi3j (makkelijk naampje om over te typen trouwens. ;) ) wel snap en in zekere zin ook zo ervaar.

(Uiteraard zijn niet alle Christenen, Moslims, Boedhisten etc etc niet zo extreem in het opvolgen van de Heilige schriften) Maar helaas zijn er nog wel heel wat mensen die wel letterlijk de teksten van hun geloofsbetuiging naleven.
Dit is dan ook vaak de reden van een oorlog of conflict. :mad:

En BertJan heeft op zijn beurt weer gelijk wanneer hij stelt dat volgens hem, de bijbel een routekaart naar naastenliefde is. Want uiteindelijk is dit de enige echte wijze les die vanuit de meeste heilige schriften te halen valt. :fluit:

:angel:

Bert Jan - May 17, 2004 10:02 AM (GMT)
Je kunt de bijbel natuurlijk op verschillende manieren interpreteren, maar ik persoonlijk interpreteer hem op mijn eigen manier.

QUOTE (Bert Jan)
Het beschrijft eigenlijk hoe je het beste leven kan.  :yes:

DeDenker - May 17, 2004 12:26 PM (GMT)
QUOTE (Bert Jan @ May 16 2004, 22:50 PM)
Dat is een verkeerde gedachtengang bij veel christenen en niet-christenen. De bijbel schrijft je geen dingen voor die je niet mag doen. Het is dus geen wetboek waarin dingen staan beschreven die verboden zijn. Totaal niet!

De tien geboden (die eigenlijk vooral de tien verboden zijn) komen anders akelig dicht in de buurt.

Volgens mij moet je het oude testament ook niet lezen als een boek met levenslessen, maar vooral, net als bijv. de griekse mythen, als metaforen voor het menselijke bewustzijn, de menselijke geest.

Bert Jan - May 17, 2004 02:10 PM (GMT)
QUOTE (DeDenker @ May 17 2004, 14:26 PM)
De tien geboden (die eigenlijk vooral de tien verboden zijn) komen anders akelig dicht in de buurt.

Veel orthodoxe christenen en niet-christenen denken ook vaak dat de bijbel niet meer is dan de tien geboden... <_<

tja... :( ^_^

M3isSi3j - May 18, 2004 05:12 PM (GMT)
QUOTE (Bert Jan)
Het beschrijft eigenlijk hoe je het beste leven kan.  :yes:

Een aanhanger van de zwarte kousen kerk (geen idee wat het is... volgens mij gereformeerd ofzow) :fluit: zei mij dit:

"Als jij niet naleeft wat er in de bijbel staat heb je geen toegang tot de hemel tenzij je hier geen weet van heb. Hierbij ontneem ik jou plaats in de hemel door je dit te vertellen terwijl ik weet dat jij hem neit zal nastreven"

Ik reageerde eerst van: nou en bedankt.. en heb toen die weg was heel hard erom gelachen omdat ik het een simpele gedachtegang vond.

Bert Jan - May 18, 2004 05:14 PM (GMT)
QUOTE (M3isSi3j @ May 18 2004, 19:12 PM)
"Als jij niet naleeft wat er in de bijbel staat heb je geen toegang tot de hemel tenzij je hier geen weet van heb. Hierbij ontneem ik jou plaats in de hemel door je dit te vertellen terwijl ik weet dat jij hem niet zal nastreven"

Ach ja... :no:

Ik heb er een ander mening over... :yes:

Tardis - May 18, 2004 06:20 PM (GMT)
QUOTE (M3isSi3j @ May 18 2004, 19:12 PM)
Een aanhanger van de zwarte kousen kerk (geen idee wat het is... volgens mij gereformeerd ofzow) :fluit: zei mij dit:

"Als jij niet naleeft wat er in de bijbel staat heb je geen toegang tot de hemel tenzij je hier geen weet van heb. Hierbij ontneem ik jou plaats in de hemel door je dit te vertellen terwijl ik weet dat jij hem neit zal nastreven"

Als ik iemand zoiets zou horen zeggen dan was die figuur voorlopig nog niet klaar met me. :mad: Aangezien ik nogal wat weet van de Bijbel en de inhoud zou ik hem alle hoeken van de kamer laten zien. Jehova's getuigen komen tegenwoordig ook niet meer bij me aanbellen sinds ik twee Jehova's serieus aan het twijfelen heb gebracht. Dat was een succesvolle avond omdat de rollen uiteindelijk omgekeerd waren: die Jehova's getuigen werden zelf op een lesje getracteerd. :o

arqrex - May 19, 2004 07:26 AM (GMT)
en kregen op de koop toe nog een stapel citroen-folders mee. ;) :lol:

Nou ik heb een dergelijk iets ook eens uitgehaald, alleen niet zozeer geent op de Bijbel, maar meer mijn eigen visie van het ontstaan van leven, de wereld en meer van die "zware" onderwerpen. Heb ze eerst binnen gevraagd bakkie koffie aangeboden. Dus die dachten natuurlijk kat in het bakkie. :devil: Begonnen heel hun koffer uit te pakken met folders en inschrijfformulieren. :rolleyes: (wat moet ik nou met die rommel :fluit: ) Maargoed lekker uitlaten pakken en klaarleggen voor een prive-les in het Jehovaschap zijn. :no:
Dan waren ze toch echt aan het foute adres. :woot: Goed zij beginnen hun verhaal en vragen hoe ik over het ontstaan van het leven dacht. Dus ik meteen mijn visie van destijds erbij gehaald. Dit was een verwoven verhaal van evolutie-theorieen en Annunaki, overgoten met een sterke von Däniken-saus met een vleugje Hancock en een snufje Berlitz. ^_^ Ik moest bijna achter een geluidscherm zo hard klapperde hun oren. ;) Ze hebben het bakkie niet meer op gedronken en zijn direct weggegaan. Ik hoorde ze nog foeteren: "Nou hier hoeven we ook niet meer langs te komen." Ik zag ze ook iets verderop nog napraten met redelijk heftige gebaren en notities maken un hun "zwarte" boekje. :P Ik heb ze nooit meer gezien, aldus mijn missie geslaagd was. :yes: :yes:

Dus mensen, de wijze les hieruit is, wegsturen helpt niet, binnenvragen werkt goed. :D :D

Tardis - May 19, 2004 09:09 AM (GMT)
Ja, helemaal mee eens. De variant met het verhaal van de Anunaki kende ik toen nog niet, maar ik heb dubbel van het lachen gelegen nadat ik de voorstelling van Bram Vermeulen zag. Zijn verhaal over de schepping van de mens door de Anunaki zal ik bij een eventuele volgende gelegenheid dankbaar gebruiken.
Niet dat ik die versie voor waar aanneem, maar ik zou gewoon voor de fun wel eens hun reaktie daarop willen peilen.

Voor idereen die deze voorstelling niet gezien heeft en benieuwd is, hij is nog steeds op de site van de RVU te vinden en is via een stream te bekijken. Ik kan er helaas niet direct naartoe linken, als je hem wilt zien doe je het volgende: Klik op onderstaande link, dan zie je een overzicht met o.a. 'gids', klik in dit blokje op TELEVISIE daarna zie je onder DIVERSE VIDEO'S een rijtje programma's staan, klik op IN DEN BEGINNE (de bovenste in het rijtje) Veel plezier :)
http://www.omroep.nl/rvu/index.html

QUOTE (edit)
Video: in den beginnen
Je kunt er nu wel naar toe linken...  :P  ;)

edit: :blink: BJ hoe krijg je dit nu weer voor elkaar? Je moet me toch eens even bijspijkeren, want wat ik ook deed, ik kwam steeds op de algemene pagina. Dit kunstje moet je me toch eens leren. :)

M3isSi3j - May 19, 2004 09:33 PM (GMT)
Grappige constatering:

vrouwen moeten bij het moslims dacht ik in rokken lopen omdat ze geleed moeten zijn als een vrouw. En op zondag doen de mannen mee? hahaha..

Mithra - June 21, 2004 06:42 PM (GMT)
QUOTE (Tardis @ Apr 3 2004, 12:10 PM)
Ja, ik denk dat je deze conclusie wel mag trekken, ik ben het er in ieder geval wel me eens. Ik ga nog een stap verder, ik geloof dat alle zelfbewustzijn (geest) in het universum bij elkaar opgeteld God genoemd wordt.

jij gelooft... ik vermoed dat ik het weet ^_^

Hosted for free by InvisionFree