View Full Version: Russisch Meisje Heeft Rongtenstralen In Haar Ogen

Mysteries van de aarde > Sterke verhalen > Russisch Meisje Heeft Rongtenstralen In Haar Ogen

Title: Russisch Meisje Heeft Rongtenstralen In Haar Ogen

frederikboelaart - January 23, 2004 07:37 PM (GMT)
De artsen in Rusland staan voor een raadsel nu is gebleken dat een Russisch meisje in staat is in het mensenlichaam te kijken met haar blote ogen.

De 16-jarige Natalia Demkina kan, door gewoon naar een mens te kijken, de organen zien. Ook kan ze vaststellen of de persoon ziek is en zelfs welke ziekte hij onder de leden heeft. Ze is inmiddels al uitgebreid door wetenschappers onderzocht, maar die kunnen de bijzondere gave niet verklaren. Natalia zelf was erg blij met de bevestiging van de doktoren. Zelf denkt ze dat ze haar gave te danken heeft aan een aantal operaties die ze in het verleden heeft ondergaan.

De Russin doet op dit moment een medicijnen studie in Moskou en wil haar gave als carrière gebruiken. Ze helpt artsen al regelmatig bij het stellen van diagnoses en het doen van onderzoeken. Vooralsnog zoeken wetenschappers naar een verklaring voor de röntgen-ogen. Natalia zelf vindt het allemaal best: "Als ze een verklaring kunnen vinden voor mijn gave, dan heb ik een goede kans om naar de meest prestigieuze school voor medicijnen te gaan."

Tardis - January 23, 2004 10:03 PM (GMT)
Dolfijnen kunnen ook door het lichaam heen 'kijken' en gebruiken daar sonar signalen voor die ze zelf uitzenden en kunnen opvangen. 'Röntgen-ogen' is een verkeerde benaming omdat ogen geen licht uitzenden, ook geen röntgenstralen. Ogen zijn geen zender, ogen zijn een antenne, ze kunnen alleen licht opvangen met de kegeltjes en staafjes. Hoe het komt dat dit meisje het kan weet ik niet, misschien is het weer een sterk verhaal van de Pravda-online, misschien ook niet. Als het waar is moet ze contact met James Randi, die heeft nog 1 miljoen dollar klaar liggen voor de eerste de beste persoon die onweerlegbaar paranormaal begaafd is. Randi is wel een keiharde, ik betwijfel onderhand of hij zich wel WIL laten overtuigen van iemand' bijzondere gave.

DeDenker - January 25, 2004 04:17 PM (GMT)
ja, dat is het nadeel van wetenschap. Ik vind wetenschap geweldig interessant, maar je kunt alleen experimenten uitvoeren binnen het wetenschappelijke kader. Zolang paranormale zaken niet binnen dat kader vallen kunnen ze niet worden onderzocht en zolang ze niet onderzocht worden, vallen ze niet binnen het kader....

Bert Jan - March 22, 2004 04:59 PM (GMT)
Meer nieuws over dit meisje...

Nu heeft de Engelse Sun het meisje naar England gehaald om te kijken wat er waar is van dit verhaal. En het blijkt waar. Ze vlogen haar helemaal naar England om een kijkje te komen komen nemen bij Sun journalist Briony Warden, wie afgelopen oktober een ernstig auto ongeluk had gehad en nog steeds niet helemaal weer de oude was. Voordat Natasha aankwam had Briony haar beensteun (brace) verwijderd zodat er niks te zien was van het lichamelijke problemen.

Toen begon, de jonge tiener, die veel jonger lijkt dan ze is, haar onderzoek. Briony, 36, zei: "Ik stond op en liet haar me bekijken. Het leek alsof ze me scande met haar ogen. Haar pupillen werden groter en voor minuten lang leek het alsof ze in een soort trance was. Meteen begon ze alle plekken in mijn lichaam te identificeren waar de pijn zat. Ze wees naar mijn knie en zei dat er een vreemd object in zat. Dat was precies de plek waar ik een titanium pin had om de boel bij elkaar te houden.

Het meest bijzondere moment was toen ze de beschadigingen aan mijn linker been zag. Ze zei dat ze verschillende metalen pinnen en schroeven zag. Ze kon dat nooit weten zonder de littekens te zien, dat mijn knie tot op 2 weken geleden bij elkaar gehouden werd door schroeven en pinnen."

Briony: "Natasha is geweldig! Ik was in het begin erg skeptisch maar al snel merkte ik dat ze wel degelijk zeer bijzondere gaven heeft."

Bron: nieuws platvorm

Tardis - March 22, 2004 06:34 PM (GMT)
Dan kan ze dus naar James Randi om de check van 1 miljoen dollar te innen.

arqrex - March 23, 2004 08:35 AM (GMT)
:geek: :geek:

Lijkt me geen pretje zo´n gave te hebben. Komt elke boerenkinkel naar je toe om te vragen waarom hij pijn aan zijn rug heeft ofzo.
Maar heb inmiddels al redelijk wat verschillende berichten over dit meisje gelezen en de uitkomst is overal hetzelfde. Onbekend persoon met redelijk wat titanium ed in zijn botten verwerkt wordt gescant en alle rariteiten wordt door het kind eruit gepikt. :blink: :blink: Die Randi is wat mij betreft zijn dollartjes kwijt :lol:

Softsteel - August 18, 2005 02:30 PM (GMT)
Dit meisje is onlangs getest door Skeptical Inquirer en niet geslaagd.
Link:http://www.csicop.org/si/2005-05/demkina.html
Dus James Randi Hold on to your money :D

Tardis - August 21, 2005 03:51 PM (GMT)
Iets dergelijks had ik al wel verwacht toen ik het bericht over het meisje met de x-ray ogen voor het eerst las. Ogen vangen licht op; ze zenden geen licht uit, dus ook geen rontchenstralen. Broodje aap dus. Myth busted!

* Hosted for free by InvisionFree