Title: Telekinese
Amstelerdam - January 17, 2004 06:01 PM (GMT)
Is het eigenlijk ooit eens onomstotelijk vastgesteld dat een persoon materie met behulp van geestekracht alleen heeft verplaatst?
Of gebeurt dat alleen wanneer 'ze' alleen zijn? Ben wel benieuwd eigenlijk.
Bert Jan - January 19, 2004 09:48 AM (GMT)
Ze hebben een keer in Japan een wetenschappelijk experiment uitgevoerd op het gebied van telekinese.
Het ging erom dat een aantal paranormalen munten moesten verplaatsen van de ene kamer naar de andere kamer. Het experiment was gelukt, van de 50 mensen die meededen aan het experiment waren er 3 mensen die het lukte om de munt te verplaatsen.
Hoe dit kon, wisten ze niet. Met behulp van meetapparatuur wisten ze te meten dat op het moment dat de munt verplaatst werd, er meer energie in de ruimte was.
Hoe ik dit interpreteren moet weet ik niet en ook weet ik niet wat de uiteindelijke conclusie was. Ik zal eens zoeken... :)
DeDenker - January 20, 2004 07:04 PM (GMT)
Dat is het probleem met dit soort verschijnselen. Niemand weet hoe het (eventueel) werkt, dus kun je ook geen goede experimenten verzinnen met eenduidige uitkomsten. (wat uiteraard niet wil zeggen dat de verschijnselen nep zijn)
LEF - January 22, 2004 02:34 PM (GMT)
heeft iemand weles gehoord van uri geller, de beroemde lepel buiger..?
ik zal een site zoeken...
sjoerd.
ps. het is zelfs wetenschappelijkk bewezen, ook amerika voert psychologische oorlog, dmv van mediums hebben ze sadam te pakken gekregen
coolio - January 23, 2004 08:38 AM (GMT)
| QUOTE (LEF @ Jan 22 2004, 15:34 PM) |
heeft iemand weles gehoord van uri geller, de beroemde lepel buiger..? ik zal een site zoeken...
sjoerd.
ps. het is zelfs wetenschappelijkk bewezen, ook amerika voert psychologische oorlog, dmv van mediums hebben ze sadam te pakken gekregen |
Uri Geller is alleen maar een illusionist.
En dat is volgens mij niet wetenschappelijk bewezen dat zijn "trucs" echt zijn.
Net zoals die andere "goochelaars"
en een medium is ook wat anders dan Telekinese.
Telekinese is het verplaatsen van objecten met je geest.
Sledge Hammer - February 7, 2004 04:43 PM (GMT)
Vorige week nog net een documentaire gezien over de Colombia.
Blijkt dat het een stuk schuim ofzo bij de start de romp had beschadigd.
Ze konden zich zelf nog redden indien ze het wisten. Dus die Ufo dinges zal wss geen waar zijn. Toch maar een triestige affaire voor de astronauten.
Lex - February 24, 2004 09:32 PM (GMT)
LEF weet ge wel wat men met psychologische oorlog bedoelt? :P