View Full Version: Bezoek Van Buitenaardsen

Mysteries van de aarde > Paranormaal en UFO's > Bezoek Van Buitenaardsen

Title: Bezoek Van Buitenaardsen

Bert Jan - January 2, 2004 11:01 PM (GMT)
Uit een vorige stelling bleek dat iedereen ervan overtuigd was dat er buitenaards leven bestaat.

Veel volksverhalen hebben het over goden, wezens of mensen die uit de hemel kwamen naar de aarde. Zullen dit verhalen van mensen die ontmoetingen hebben gehad van buitenaardsen? Daarom deze stelling:

We hebben weleens bezoek gehad van buitenaardsen

Kotsilla - January 2, 2004 11:16 PM (GMT)
QUOTE (Bert Jan @ Jan 3 2004, 00:01 AM)
Veel volksverhalen hebben het over goden, wezens of mensen die uit de hemel kwamen naar de aarde.

Ze zullen waarschijnlijk mijn voorvaderen gezien hebben ;)

Ik sta hier toch eerder wantrouwig tegenover. Maar ik durf hier echt niet m'n hand voor in 't vuur te steken zenne. De bewijzen die er zogezegd zijn hebben me nog nooit echt kunnen overtuigen.

Ik heb dus gekozen voor de optie: twijfel

Bert Jan - January 6, 2004 10:04 PM (GMT)
Ik heb laatst eens een artikel gelezen waarin een wetenschapper vertelde dat er miljoenen planeten in het universum voorkomen, waarop, net als op de aarde, leven voorkomt.

Stel je nu eens voor dat er bij deze planeten een paar zitten waarop het leven 2 miljard jaar geleden begonnen is. En dat dit leven ook nog eens intelligent is, vergelijkbaar met mensen. Dan kan het toch best zijn dat dit leven een thechnologie heeft ontwikkeld om sterrenreizen te maken? Waarom niet?

Kijk, wij zijn misschien nog niet zo ver in onze ontwikkeling, maar als we 2 miljard jaar verder zijn misschien wel. Waarom is het dan zo onbegrijpelijk dat er ooit buitenaardsen geland zijn op onze planeet?

:ermm:

Lumina - January 8, 2004 01:26 PM (GMT)
tis niet zo zeer onbegrijpelijk, maar lijkt me wel stug. Als ze zover gevorderd zijn zullen ze vast niet in ons geinteresseerd zijn, dan zijn wij het zoveelst stomme modderballetje met idioten erop die voortdurend ruzie maken. Arme arme zij :fluit:

Marina - January 13, 2004 12:06 AM (GMT)
Wij op ons modderballetje zouden dan, lijkt mij, een prachtig studieobject zijn.
In mijn ogen zeer vergelijkbaar met een mierennest.
Hebben wij ook jaren op gestudeerd en nog w.s.
Bekijk ons eens met ogen van buitenaf, meer hoger ontwikkeld en zie wat wij allemaal doen en niet te versmaden láten!
Ik zou er mijn leven aan besteden als buitenaards ontwikelde toeschouwer om dát nou eens uit te zoeken.
Goh, wat zullen er veel van ons gevangen worden en proeven op gedaan en ontleed en noem maar op.
Hoezo zou iets of iemand niet in ons geďnteresseerd zijn :cry: ?

Tardis - January 13, 2004 12:27 AM (GMT)
Als het mensachtige wezen(tje)s zijn denk ik dat ze van onze eigen planeet afkomstig zijn, al het andere komt misschien van buiten.

Lumina - January 13, 2004 08:52 AM (GMT)
Wij op ons modderballetje zouden dan, lijkt mij, een prachtig studieobject zijn

Om zo ver te komen, zullen ze ook vast wel net als wij geweest zijn.. dan kunnen ze toch net zo goed hun eigen verleden bekijken..

En er zullen dan ook wel meer planeten (bijzonder veel meer als er zoveel bewoonde planeten zijn) met leven zoals het onze zijn.. waarom precies de onze uitpikken? :ermm:

DeDenker - January 13, 2004 10:51 AM (GMT)
QUOTE (Lumina @ Jan 13 2004, 09:52 AM)
En er zullen dan ook wel meer planeten (bijzonder veel meer als er zoveel bewoonde planeten zijn) met leven zoals het onze zijn.. waarom precies de onze uitpikken? :ermm:

Wie zegt dat ze ons er als enige of als eerste hebben uitgepikt. Misschien hebben ze al het andere leven al onderzocht en zijn ze nu bij gebrek aan beter uiteindelijk maar aan ons begonnen

Lumina - January 13, 2004 11:36 AM (GMT)
Oftewel we weten het gewoon niet .. lache :D

DeDenker - January 13, 2004 03:32 PM (GMT)
inderdaad, zoals we volgens mij niets met zekerheid kunnen weten...

Janna - January 13, 2004 05:21 PM (GMT)
Jaja, behalve dát we twijfelen dus denken en daarom zijn.. blah blah blah :rolleyes: ^_^ Neehoor ben ik mee eens..

RJK - February 24, 2004 02:58 PM (GMT)
Ik geloof niet dat we ooit bezocht zijn door buitenaardse wezen.

In de eerste plaats zouden die wezens slimmer moeten zijn dan wij nu, anders hadden ze ons niet kunnen bezoeken. In de tweede plaats moeten die buitenaardse wezens van een planeet komen zoals de onze, want anders is er simpelweg geen leven mogelijk. Wat daaruit volgt is dat ze onze planeet waarschijnlijk gekolloniseerd hadden, want je vindt niet overal zo'n leefbaar planeetje. In de derde plaats hadden ze vast wel wat bewust of onbewust achtergelaten. Wij planten immers ook een vlag voor de show-off als we een keer op een plek komen waar nog nooit iemand is geweest.

Lex - February 27, 2004 02:29 PM (GMT)
Ja en stel nu nog dat er genoeg planeten zoaals de onze zijn zodat de aliens genoeg andere planeten hadden om te koloniseren.

Als ze dan ons zouden komen observeren, waarom zouden ze dan zelf komen? Hun technologie zou geavanceerd genoeg zijn om gewoon een robot te sturen.

En hoe kleiner de robot, hoe goedkoper de reis: dus zouden ze enkele robotjes van een millimeter groot kunnen sturen. Met hun technologie zou dat perfect mogelijk zijn.

En als ge ons met een mierennest bekijkt: er zijn milioenen mierennesten in de wereld die nog nooit zijn bestudeert. Misschien zijn er voor hun wel miljoenen beschavingen om te bestuderen en merken ze ons amper op.

Of misschien zijn er wel verschillende verge-evolueerde samenlevingen. Maar zouden die dan geintreseerd zijn in ons? Wij zijn dan gewoon een van de zovele ondergeeovlueerde samenlevingen.

Ik geloof wel in het bestaan van buitenaards intelligent leven. Maar ik betwijfel of ze ooit naar hier zijn gekomen. En als ze dan toch zijn gekomen, dan denk ik niet dat wij ze zouden opmerken.

Hosted for free by InvisionFree