Title: Bevinden We Ons In Een Zwart Gat?!
woodstock - December 17, 2003 09:12 AM (GMT)
Dit vroeg ik me laatst af:
Bevinden we ons niet in een zwart gat?!Ga maar na :
Alle sterrenstelsels gaan met steeds grotere snelheid van ons vandaan.
Alles om ons heen speelt zich af in het verleden, Hoe dichterbij je hoe dichter bij het preciese NU. hoe verder van ons af hoe verder het in het verleden gebeurt. (Maan 4 min.(?) Zon 8 min. ect.)
Alles gaat steeds sneller, ontwikkelingen, tijdsgevoel, communicatie, vervoer, ect.
't is natuurlijk een beetje speculatief, maar wie kan vertellen HOE het erin een zwart gat aan toe gaat, en als je nagaat hoelang eral een universum is, zou het goed binnen de mogelijkheden kunnen,..............toch?!
Bert Jan - December 17, 2003 10:53 AM (GMT)
Ik denk dat 1 van de kenmerken van een zwart gat is dat de zwaartekracht toeneemt en dat zo alles zwaarder wordt.
Als ik deze eigenschap in mijn achterhoofd houd, kan ik geen geschikte argumenten vinden voor je theorie... ;) ^_^
| QUOTE (Woodstock) |
| Alle sterrenstelsels gaan met steeds grotere snelheid van ons vandaan. |
Als je het heelal voorstelt als een ballon, (een gesloten heelal) zie je dat alle sterrenstelsels zich verder van elkaar verwijderen.
| QUOTE (Woodstock) |
| Alles gaat steeds sneller, ontwikkelingen, tijdsgevoel, communicatie, vervoer, ect. |
En dat de tijd steeds sneller gaat ligt aan jezelf denk ik. De snelheid van de tijd is naar mijn mening relatief. Vooral als de ruimte en de tijd gelijk is.
Tardis - December 17, 2003 01:00 PM (GMT)
Volgens de huidige gangbare theoriën is een zwart gat een bijzondere omstandigheid in het universum waar de ons bekende natuurwetten niet meer geldig zijn. De zwaartekracht is zo groot dat alle materie in elkaar is gestort tot een in verhouding zeer klein volume, ook atomen zijn door die extreme zwaartekracht in elkaar gestort. Wij zouden dus ook bezwijken tot we niet veel groter zijn dan een punt.
Dat is de theorie, we weten het niet zeker want we kunnen het nog niet controleren. Toch denk ik dat het erg onwaarschijnlijk is dat we zelf in een zwart gat leven en dat het van een grote afstand in het heelal net lijkt alsof alle materie om ons heen door ons wordt opgeslokt. In dat geval zouden voortdurend hele zonnestelsels op ons af moeten zijn gekomen en dat lijkt niet het geval te zijn.
Afgezien daarvan denk ik dat ons beeld van het universum niet klopt, er zijn een paar vreemde verschijnselen die nog niet kunnen worden verklaard aan de hand van de modellen die we nu hanteren. Een daarvan is de gekwantificeerde roodverschuiving in het lichtspectrum van alle sterren om ons heen. De roodverschuiving verloopt in exacte eenheden en niet vloeiend, dat zou wel het geval moeten zijn als de roodverschuiving het gevolg is van beweging.
deosolis - December 17, 2003 01:07 PM (GMT)
^_^ al met al vindt ik het toch intressant denkwerk van woodstock
woodstock - December 17, 2003 06:24 PM (GMT)
| QUOTE (Tardis @ Dec 17 2003, 14:00 PM) |
| Volgens de huidige gangbare theoriën is een zwart gat een bijzondere omstandigheid in het universum waar de ons bekende natuurwetten niet meer geldig zijn. De zwaartekracht is zo groot dat alle materie in elkaar is gestort tot een in verhouding zeer klein volume, ook atomen zijn door die extreme zwaartekracht in elkaar gestort. Wij zouden dus ook bezwijken tot we niet veel groter zijn dan een punt. |
Dat is wel waar, maar wel beredeneert vanuit deze lokatie. Ik bedoel je kunt de boel ook omdraaien, we weten niet hoe de natuurwetten zouden zijn buiten het zwarte gat waar we inzitten.
De sterrenstelsels die we van ons af zien gaan stel ik me dan voor als zijnde sterrenstelsels die nog niet gevangen zijn door het zwarte gat. 't is een beetje het zelfde als een trein die wegrijdt, rijdt de trein nu weg of beweeg ik ineens?! Je zou dus ook kunnen veronderstellen dat wij van de sterrenstelsels "weggezogen"worden, steeds dieper het zwarte gat in. Wat de tijdsversnelling betreft, is het gewoon een feit dat ontwikkelingen per zoveel tijd twee keer zo veel opleveren. Denk ermaar eens over na, ..... al is het maar pure lol :P
frederikboelaart - December 20, 2003 04:48 PM (GMT)
eum ... Volgens myn weten zou de aarde dan niet meer bestaan denk ik !
Amstelerdam - January 16, 2004 09:14 AM (GMT)
Ze vermoeden dat in het centrum van onze galaxy een zwart gat zit, ons sterrenstelsel en alle andere stelses (in onze galaxy) draaien om het centrum.
In het boek De bouwstenen van de schepping, van Gerard 't Hooft word uitgelegd hoe de wereld is opgebouwd (atomen, protonen, neutronen en quarks etc. etc.) Sommige van die bouwstenen bewegen zich zo snel voort (snelheid v/h licht) dat de theorie opgaat dat ze alleen bij elkaar gehouden kunnen worden door een zwart gat. Alhoewel quarks zich niets aantrekken van gravitatie (als ik me het goed herinner). Dus eigenlijk zijn we opgebouwd uit heel veel maar piep en piep kleine zwarte gaten, als de theorie klopt tenminste.
Paultje - March 4, 2004 04:26 PM (GMT)
Kan iemand mij uitleggen wat een zwart gat is
ga je dan naar een andere demensie?
of wat gebeurt er dan?
LEG EVEN UIT
Tardis - March 4, 2004 09:48 PM (GMT)
Zoek het zelf even op, we hoeven toch niet alles voor te kauwen?
http://www.google.nl/search?q=zwart+gat&ie...UTF-8&hl=nl&lr=
Bert Jan - March 5, 2004 03:36 PM (GMT)