View Full Version: Geloof Je In Geesten?

Mysteries van de aarde > Paranormaal en UFO's > Geloof Je In Geesten?

Title: Geloof Je In Geesten?

Bert Jan - December 11, 2003 12:43 PM (GMT)
Er zijn ongelofelijk veel verhalen van geesten bekend dat er haast gesproken kan worden van een algemeen voorkomend verschijnsel. Er zijn veel mensen die ze waarnemen en veel mensen leggen contacten met deze reeds overleden mensen. Sommige geesten irriteren mensen en maken mensen bang, anderen doen niets. :o

Veel bandopnamen en foto’s “tonen aan” dat er geesten zijn. :(

Wat denk je hiervan? Geloof je in geesten? <_<

LEF - December 11, 2003 02:16 PM (GMT)
ja eerst geloofde ik er niet in, maa romdak er bang voor ben gak niet zeggen dat ze niet bestaan.....ook denk ik dat ik ze op een of andere manier kan op merken dit heb ik al sinds me derde....omdat ik er bang voor ben heb ik het altijd ontkent, maa rnu nie meer.....ik denk wel dat ze bestaan, omdat je hun stemmen kunt horen wanneer je een bandje laat opnemen in een ruimte (het meot wel doodstil zijn) en dan langzaam terug spoelen en hoor je stemmen...
w8 ik zal ff een stuk posten wat op andere forum stond....

sjoerd.

LEF - December 11, 2003 02:31 PM (GMT)
ja ik heb het desbtreffende stuk niet kunnen vinden, misschien hebben ze het eraf gehaald, maar ik heb misschien wel dit.....http://www.ghoststudy.com/gallery.html
check het maar es.....

sjoerd.

Lumina - December 11, 2003 03:30 PM (GMT)
Goh, mijn kamer zal wel geestloos zijn dan, :D ik zou zeggen, hoe meer zielen, hoe meer vreugd. Echt niet dat ik bang ga zijn voor geesten. Ik ben er zelf toch zeker ook een, al zit ik nog in een lichaam? :lol:

De meeste 'fabeltjes' leiden terug naar een oeroude waarheid. Misschien zijn er idd wel geesten onder ons, er zal iig een kern van waarheid in schuilen.
Ik wil wel geloven dat je ze kan voelen, sjoerd, maareh, horen op een bandje is zeer onlogisch. Ik heb t geprobeerd en ik hoor niets, maar daarnaast is het me ook onduidelijk hoe iets wat uit pure materie is gemaakt iets kan opnemen wat uit een niet-materiële wereld komt. Zoals je met de menselijke ogen niet kan zien wat er op dat niveau van bewustzijn gebeurt kan je dat dan ook niet horen met de oren van het lichaam.

Teminste, zo stel ik t me voor :P

Ik denk dat je die niet-materiele wereld kan zien zoals je ziet in je dromen, horen met dezelfde oren, maar het lijkt mij lichtelijk onrealistisch om te denken dat je met het lichaam dingen kan horen die niet van deze wereld zijn..

Of praat ik nou wartaal? :huh:

LEF - December 11, 2003 05:11 PM (GMT)
nee, maar de anti/materie en de materie, leven wel gescheiden, maar hebben wel zwakke punten zoals dromen, als je iets meer van dromen weet, weet je ook dat je geest dan vrij komt en in contact kan komen met gene zijde.
en met da bandje hadden een paar van die wetenschappers gedaan dus daar heb ik alleen een stuk over gelezen....

sjoerd.

moonwalker - December 11, 2003 09:24 PM (GMT)
Ik geloof wel in geesten. Ten eerste ben ik moslim. Het staat duidelijk geschreven in de Koran. Dat God behalve de mens ook geesten heeft geschapen. De mensen zijn geschapen uit aarde (modder of zo) en de geesten zijn geschapen uit een deel van het vuur. Zo staat het in de koran.

Ten tweede wordt er heel vaak geen verschil gezien tussen de echte geesten en geesten van mensen die zijn overleden. Dat is niet hetzelfde!

De echte geesten hebben een eigen wereld in een andere dimensie die we niet kunnen zien of betreden. Maar zij hebben wel dat privilege. Ze kunnen altijd bij ons binnenkomen. Wij kunnen ze nooit zien en zij kunnen ze ons heel duidelijk zien. Ook veranderen in andere vormen is voor hen kinderspel. Zij kunnen ook bezit nemen van een lichaam. De goede geesten doen niets, maar beschermen je juist wel als ze in je lichaam zitten, de slechte geesten maken een puinhoop van je leven. Je wordt onuitstaanbaar.

Ik weet dat de wetenschappers dat onderwerp als kletskoek beschouwen. Maar ik heb genoeg mensen gezien die bij alle artsen zijn geweest en alles hebben geprobeerd zonder beter te worden van een ziekte wat ze helemaal niet begrijpen. Pas als ze naar een uitdrijver gaan gaat het over. Je kunt me vertellen dat het met Psyche te maken heeft of wat dan ook, maar ik blijf volhouden dat ze wel bestaan en dat ze bezit nemen van je lichaam.

groetjes,

moonwalker

Lumina - December 12, 2003 07:21 AM (GMT)
Pas als ze naar een uitdrijver gaan gaat het over.

placebo effect? ^_^

Moejij weten als je dat wil geloven hoor. Ik denk ook wel dat er verschil zit tussen 'geesten' en de mensen die zijn overleden. Misschien heb je ook wel gelijk over die verschillende werelden. Ik ben geen moslim, begrijp me niet verkeerd, maar ik denk wel dat in elke religie kernen van waarheid te vinden zijn, een soort van herinneringen van de geest die het lichaam verdraaid met beelden van deze wereld. Zoals het beeld van engelen als babietjes met vleugeltjes, lijkt me nogal.. um.. onlogisch.
Ik heb nooit echt nagedacht over geesten die bezit kunnen nemen van je lichaam, van mij mogen ze het proberen, dan heb ik dat ook nog eens meegemaakt. Ik weet echter wel dat ik t nooit zou toelaten. Zelfs in een wereld die je niet kan zien hoef je niet compleet hulpeloos te zijn P

weet je ook dat je geest dan vrij komt en in contact kan komen met gene zijde.

Daar weet ik jammer genoeg alles van ..

Bert Jan - December 12, 2003 09:54 AM (GMT)
QUOTE (Lumina @ Dec 12 2003, 09:21 AM)

Wil je over dit iets meer zeggen...? :unsure:

moonwalker - December 12, 2003 03:52 PM (GMT)
QUOTE (Lumina @ Dec 12 2003, 08:21 AM)

placebo effect? ^_^

Moejij weten als je dat wil geloven hoor. Ik denk ook wel dat er verschil zit tussen 'geesten' en de mensen die zijn overleden. Misschien heb je ook wel gelijk over die verschillende werelden. Ik ben geen moslim, begrijp me niet verkeerd, maar ik denk wel dat in elke religie kernen van waarheid te vinden zijn, een soort van herinneringen van de geest die het lichaam verdraaid met beelden van deze wereld. Zoals het beeld van engelen als babietjes met vleugeltjes, lijkt me nogal.. um.. onlogisch.
Ik heb nooit echt nagedacht over geesten die bezit kunnen nemen van je lichaam, van mij mogen ze het proberen, dan heb ik dat ook nog eens meegemaakt. Ik weet echter wel dat ik t nooit zou toelaten. Zelfs in een wereld die je niet kan zien hoef je niet compleet hulpeloos te zijn P

Nopes geen Placebo effect. Met behulp van koranverzen wordt de geest uitgedreven. Geloof me...mijn grootmoeder had het zelf meegemaakt en mijn vader en moeder hadden haar zelf naar zo een uitdrijver gebracht. En mijn vader heeft me er alles over verteld. Ze hadden 8 mannen nodig om haar in bedwang te houden terwijl ze 78 jaar oud was. :huh:

Uiteindelijk kon de man die geest van haar eruit halen en in hem laten komen. Hij was jonger dan haar en hij kon hem beter aan. Tenslotte was de geest weggegaan. Ik heb meer van zulke dingen gehoord en gezien. Dus schrijf het niet af als fictie of zo.

De mensen maken helaas geen verschil tussen overleden mensen, geesten en engelen. Engelen zijn ook geschapen door god dus ze zijn ook een entiteit, maar met heel veel meer mogelijkheden dan ons. Geesten zijn zoals ik eerder heb beschreven. Ze leven in een andere dimensie naast de onze.

Ik ben benieuwd wat je allemaal weet!

Lumina - December 12, 2003 03:59 PM (GMT)
Wil je over dit iets meer zeggen...?

Liever niet :blush:

Nou ja, een paar keer heb ik gehad dat ik door de verkeerde deur ging in een droom en dat het dan letterlijke voelde alsof mijn leven uit me werd gezogen, waardoor ik ook met een schok wakker werd. Meerdere keren ben ik in dromen op plekken geweest waar ik volgens anderen niet hoorde te zijn, het was mijn tijd niet, werd mij verteld. De beelden uit die dromen zijn glashelder en ik ben eigenlijk al een paar weken bezig om die op papier en dan op hardbord (olieverf) te krijgen, maar vanwege school heb ik erg weinig tijd.
Misschien zijn het gewoon dromen, gewoon fantasie bedoel ik maar, dat laatste. Ik ben nooit al te fanatiek over iets omdat ik misschien argumenten over het hoofd zie.
Dus ik weet t allemaal niet.

SHREK - December 18, 2003 01:02 PM (GMT)
QUOTE (Lumina)
Meerdere keren ben ik in dromen op plekken geweest waar ik volgens anderen niet hoorde te zijn, het was mijn tijd niet, werd mij verteld.

Dat kan natuurlijk zijn om je te beschermen, omdat je misschien de ervaringen daar (nog) niet aankan. Innerlijk dan. Misschien dat je eerst sterker in je schoenen moet staan ofzo?

QUOTE (Lumina)
De beelden uit die dromen zijn glashelder en ik ben eigenlijk al een paar weken bezig om die op papier en dan op hardbord (olieverf) te krijgen

Dat vind ik een mooi idee...

Lumina - December 18, 2003 03:56 PM (GMT)
Dat kan natuurlijk zijn om je te beschermen, omdat je misschien de ervaringen daar (nog) niet aankan. Innerlijk dan. Misschien dat je eerst sterker in je schoenen moet staan ofzo?

Dat zou kunnen, maar ik sta behoorlijk sterk in mn schoenen zo ver ik weet.. :lol:

SHREK - December 26, 2003 12:24 AM (GMT)
QUOTE (Lumina)
Dat zou kunnen, maar ik sta behoorlijk sterk in mn schoenen zo ver ik weet..  :lol:

Hoogmoed komt voor de val :D

Lumina - December 26, 2003 08:36 AM (GMT)
Hoogmoed komt voor de val

Daar zal je ongetwijfeld gelijk in hebben, hoewel ik niet zo zeer zie hoe dit hoogmoedig is...
Iedereen zegt altijd dat je zelfvertrouwen moet hebben, dat er niets mis is met jezelf kennen en dat je assertief moet zijn...

Maar als je dat bent, , ben je in eens arrogant! <_<

Het is een scheve wereld waar we in leven..

Maar goed, maak je maar geen zorgen hoor :P Ik ben al honderden keren gevallen, ik raak er onderhand wel een beetje aan gewend... :rolleyes: :lol:

Romaine - January 23, 2004 12:17 PM (GMT)
Als reactie op de titel van dit onderwerp:

Ik geloof niet in geesten, ik zie ze, voel ze en weet dat ze er zijn!

Romaine

http://continue.to/lichtverschijnselen

DeDenker - January 23, 2004 03:29 PM (GMT)
QUOTE (Romaine @ Jan 23 2004, 13:17 PM)
Ik geloof niet in geesten, ik zie ze, voel ze en weet dat ze er zijn!

Dit is niet specifiek aan romaine gericht, maar zijn/haar stukje is wel een mooie aanleiding om dit te schrijven.

Waarom zijn mensen (over het algemeen) heel skeptisch over wat ze van anderen mensen vernemen, maar hebben ze een rots vast vertrouwen in hun eigen waarneming? (cogito ergo sum enzo (ook leuk om over te discussieren))

Romaine - January 23, 2004 06:01 PM (GMT)
Zelf ben ik niet skeptisch met wat anderen waarnemen. Ieder heeft zijn eigen waarnemingen, ik denk dat men niet de andere met die 'schitterende' moet hoogachten, maar vertrouwen op de eigen intuďtie, eigen gevoel. Zelf ben ik in die mate skeptisch over mijn waarneming als over die van een ander dat ik er voorzichtig mee ben. Maar ik ga het niet ontkennen en wil er gewoon over praten, voor mij is het doodnormaal.

Groetjes,
Romaine

hadewey81 - February 18, 2004 11:14 AM (GMT)
QUOTE (Lumina @ Dec 12 2003, 08:21 AM)

ik ook, en das niet jammer genoeg, vind ikke dan ^_^
ben er persoonlijk een stuk wijzer van geworden, en ook bewuster van alles wat er om me heen gebeurt.....
het leven is mooooooooooooooi, zelfs als er morgen een meteoriet op de aarde komt loungen :lol:

ik heb een x mijn eigen beschermengeltje gezien....
zag er uit als warmte straling boven het asfalt maar dan groffer.....en het was boven het tapijt en das geen asfalt :yes:

jona - February 18, 2004 12:51 PM (GMT)
Ik weet het niet zeker. Ik ben er wel van overtuigd dat als je ECHT geloofd in die dingen en het wilt zien, je het zal zien ( zelfde soort iets als stigmata). Alleen is het dan je verbeelding die spreekt. Ik denk dus dat een hoop nep is. Bovendien hoe kan een geest zich bewegen als het uit niets bestaat :blink: misschien toch allemaal verbeelding? is het niet iets dat we willen zien? :huh: Afen, ik geloof er niet zo sterk in ^_^

Janna - February 22, 2004 02:34 PM (GMT)
Hadewey, mag ik vragen hoe je weet dat wat je zag je beschermengel is?

Ik heb zelf nooit zoiets ervaren en ik zou niet weten waarom ik er in zou geloven. Ik heb geen reden daarvoor. Ik geloof wel dat mensen overtuigd kunnen zijn van hun eigen ervaringen, maar ik denk dat mensen vaak erin zien wat ze willen zien. Net als in horoscopen, de bijbel, voortekens enz.

Je hersenen zijn ingewikkelde dingen, en ik denk dat het goed kan (zonder gelijk gek of gestoord te zijn) dat je af en toe 'perongeluk' een beeld ziet, een halucinatie krijgt, iets vreemds hoort. Ik zie de mens ook meer als diertjes/molecuulmachientjes op een aardbol, ik zie weinig logica in dat er echte geesten/voorvaderen met boodschappen en beschermengels aan mensen verschijnen, maar wel zie ik logica in dat dit uit je hersenen (je eigen geest) voortkomt.
Mensen hebben altijd symbolische dingen gezien in werkelijk van alles. Persoonlijke boodschappen van geesten zijn natuurlijk hartstikke vleiend. Dat zo'n geest nu net jou uitkiest om je dit en dat duidelijk te maken. Ik denk dat het een soort zucht naar bescherming en uniekheid is. Psychisch dus. Als je maar genoeg erin wilt geloven, is overtuigd ervan zijn niet zo'n grote stap meer. Het spijt me als iemand dit beledigend vindt.

Ik denk dat als ik op een dag een geest zie verschijnen me zeer de pleuris zou schrikken, maar het toch echt zou toeschrijven aan de verbeelding van mijn hersenen. Alles wat je waarneemt wordt tenslotte in je hersenen pas echt waargenomen, waarom zou alles wat je waarneemt echt zijn?

hadewey81 - February 22, 2004 03:17 PM (GMT)
QUOTE (Janna @ Feb 22 2004, 15:34 PM)
Hadewey, mag ik vragen hoe je weet dat wat je zag je beschermengel is?

vind ik een beetje moeilijk uit te leggen.....
net als in het deja-vu topic zeg maar.....het gebeurt, en je weet het :o
ik stond er naar te kijken en wist t.....

diegene die het was, was gestorven toen ik nog vrij jong (9) was.....ik mocht niet mee naar de begrafenis, omdat mijn ouders mij te jong vonden, terwijl ik dat toch heel graag wilde. Die man was aan aids doodgegaan, en mijn ouders waren bang dat ik zou schrikken.

heeft me nooit losgelaten, en tot de verschijning van de geest ongeveer 10 jaar later, heb ik hem altijd heel erg gemist, tot die verschijning dus.
Het was net of dat het afscheid was dat ik nodig had, en daarna was het gemis weg. Hij "is" nu niet meer bij me, maar kijkt wel met mijn leven mee. Vandaar dus beschermengeltje. :angel:

ik hoop dat dat je vraag beantwoordt :) ?

Janna - February 22, 2004 04:35 PM (GMT)
Ja, ookal kan ik me er zelf niet zoveel bij voorstellen, ik heb zoiets nooit meegemaakt en ik zou mezelf denk ik niet geloven als ik dan zoals jij gewoon zou weten dat het mijn beschermengel is.

Maare, indrukwekkend verhaal is het wel.

hadewey81 - February 23, 2004 04:59 PM (GMT)
QUOTE (Janna @ Feb 22 2004, 17:35 PM)
Ja, ookal kan ik me er zelf niet zoveel bij voorstellen, ik heb zoiets nooit meegemaakt en ik zou mezelf denk ik niet geloven als ik dan zoals jij gewoon zou weten dat het mijn beschermengel is.

nou ben ik zelluf ook met veeeeeeeeel te veel dingen tegelijk bezig hoor......en het gaat werkelijk alleen maar over geesten, het hogere, oude kennis, jodendom, christendom, elementen........noem maar op.
dus ik ben er voor mezelf wel over uit dat er veeeeeel meer is tussen hemel en aarde :yes:

maar ik ga niet a la jehova zieltjes winnen hoor ;)

dat laat ik aan anderen over :ph43r: :sick: :silly:

Hosted for free by InvisionFree