View Full Version: L.U.C.I.D

Mysteries van de aarde > Vreemde theorieën > L.U.C.I.D

Title: L.U.C.I.D

deosolis - November 30, 2003 10:49 AM (GMT)
user posted image :ermm:

Heeft iemand hier al van gehoord?

Tardis - November 30, 2003 02:06 PM (GMT)
Ja, dit kom ik zo nu en dan tegen op internet. Meestal zijn het teksten die afkomstig zijn van mensen die vervuld zijn van complottheoriën. Vooral de hang naar wereldcomplotten zoals het gevoel dat 'ze' bezig zijn met het grijpen naar de macht via computers, gemanipuleerde voeding, manipulatieve prijsopdrijving van b.v. brandstoffen en medicijnen, en het bewust verkeerd informeren van de bevolking beheerst het leven van een heleboel mensen.
Binnen de psychiatrie is dit een bekend fenomeen en deze vorm van achtervolgingswaan, of het idee dat 'ze' iedereen in de gaten houden, is een van de verschijnselen van schizofrenie. Om eens een naam te noemen van iemand die overal spoken ziet: Google eens op de naam David Icke. :fluit:

In de praktijk blijkt dat 'ze' niet in staat zijn om iedereen in de gaten te houden. Bewijs daarvoor is dat de door de V.S. meest intensief gezochte mensen (Osama Bin Laden en Saddam Hoessein) onvindbaar zijn. ;)
Maar voor de echte achtervolgingswaanzinnige is dat ongetwijfeld nog geen steekhoudend argument, die ziet zichzelf dagelijks geconfronteerd met PIN-pasjes ('ze' weten nu wat mijn banksaldo is), bonusaanbiedingkaarten ('ze' bij Albert Heijen weten nu mijn eetgewoonten), mobiele telefoon ('ze' weten nu dat ik op dit moment in Amsterdam op de walletjes ben) , internet ('ze' kunnen via een 'wurm' zien wat ik allemaal op mijn harde schijf heb opgeslagen en 'ze' kunnen zien welke websites ik allemaal heb bezocht) op straat zien 'ze' met de vaste camera dat ik de hond uitlaat op de Steenweg in Utrecht en in mijn eigen achtertuin kunnen 'ze' via een sateliet zien welke kleur trui ik vandaag draag.

Mijn reaktie is slechts: nou en? Wie interesseert het dat ik een zwarte trui draag, bij voorkeur verse salade en een steak eet, vanmorgen mijn haar heb laten knippen bij Kinkie kappers in Den Haag, enz. enz. Privacy? in mijn slaapkamer wil ik privacy, verder heb ik niets te verbergen.

Waar maken die angstige mensen zich nou druk om? hebben die mensen soms iets te verbergen?

deosolis - November 30, 2003 06:24 PM (GMT)
:mellow: Oppassen kennis geeft macht,dit doet me denken aan de Illuminatie.

:( Technologisch gezien is dit mogelijk.
En om op de vraag te beantwoorden ,wie er baat bij heeft welke trui je draagt,degene die je trui verkocht heeft er baat bij o.a.
Ik bedoel maar, dat degene die controle heeft over alles wat in de wereld verhandeld wordt,heeft toch ook de controle over de mensheid in handen.
Of denk je misschien dat de mensen te zachtaardig zijn om zoiets te doen :lol:

deosolis - November 30, 2003 06:41 PM (GMT)
^_^ Pas op ik beweer natuurlijk niet dat L.U.C.I.D., bestaat of dat men van plan is het op te starten,ik bedoel dat het de dag van vandaag zo moeilijk is om het kaf van het koren te scheiden, zodanig dat we op een zeker moment de echte dreigingen niet zouden zien afkomen. :)

Kijk b.v.b.hier eens naar.het is wereldaidsdag en kijk eens wat een eigenaardig logo men bedacht heeft, dat is volgen mij om moeilijkheden vragen.user posted image

For 666???

FOR the beast :ermm:

tis in feite het gevangenis nummer van Mandela <_<

Bert Jan - December 1, 2003 08:11 AM (GMT)
Ik heb eens gehoord, over een soort bedrijf dat Echelon heette. De mensen van dit bedrijf schijnen je ook in de gaten te houden. Ze kunnen zien welke e-mails je verstuurd, welke sites je bezoekt enz...

QUOTE (Tardis)
Waar maken die angstige mensen zich nou druk om? hebben die mensen soms iets te verbergen?

Ik denk ook dat Tardis gelijk heeft hierin. De mensen die overal deze "spoken" zien hebben vast iets te verbergen. Wat het dan ook is. :mellow:

QUOTE (deosolis)
Kijk b.v.b.hier eens naar.het is wereldaidsdag en kijk eens wat een eigenaardig logo men bedacht heeft, dat is volgen mij om moeilijkheden

666 ken ik, maar waar staan die 2 vieren voor? Volgens de filosofische meetkunde en de Kabala, staat een 4 voor: de materie... :(

coolio - December 1, 2003 08:47 AM (GMT)
QUOTE (Tardis @ Nov 30 2003, 15:06 PM)
Ja, dit kom ik zo nu en dan tegen op internet. Meestal zijn het teksten die afkomstig zijn van mensen die vervuld zijn van complottheoriën. Vooral de hang naar wereldcomplotten zoals het gevoel dat 'ze' bezig zijn met het grijpen naar de macht via computers, gemanipuleerde voeding, manipulatieve prijsopdrijving van b.v. brandstoffen en medicijnen, en het bewust verkeerd informeren van de bevolking beheerst het leven van een heleboel mensen.
Binnen de psychiatrie is dit een bekend fenomeen en deze vorm van achtervolgingswaan, of het idee dat 'ze' iedereen in de gaten houden, is een van de verschijnselen van schizofrenie. Om eens een naam te noemen van iemand die overal spoken ziet: Google eens op de naam David Icke. :fluit:

In de praktijk blijkt dat 'ze' niet in staat zijn om iedereen in de gaten te houden. Bewijs daarvoor is dat de door de V.S. meest intensief gezochte mensen (Osama Bin Laden en Saddam Hoessein) onvindbaar zijn. ;)
Maar voor de echte achtervolgingswaanzinnige is dat ongetwijfeld nog geen steekhoudend argument, die ziet zichzelf dagelijks geconfronteerd met PIN-pasjes ('ze' weten nu wat mijn banksaldo is), bonusaanbiedingkaarten ('ze' bij Albert Heijen weten nu mijn eetgewoonten), mobiele telefoon ('ze' weten nu dat ik op dit moment in Amsterdam op de walletjes ben) , internet ('ze' kunnen via een 'wurm' zien wat ik allemaal op mijn harde schijf heb opgeslagen en 'ze' kunnen zien welke websites ik allemaal heb bezocht) op straat zien 'ze' met de vaste camera dat ik de hond uitlaat op de Steenweg in Utrecht en in mijn eigen achtertuin kunnen 'ze' via een sateliet zien welke kleur trui ik vandaag draag.

Mijn reaktie is slechts: nou en? Wie interesseert het dat ik een zwarte trui draag, bij voorkeur verse salade en een steak eet, vanmorgen mijn haar heb laten knippen bij Kinkie kappers in Den Haag, enz. enz. Privacy? in mijn slaapkamer wil ik privacy, verder heb ik niets te verbergen.

Je hebt deels wel gelijk Tardis.

Zolang je niets te verbergen hebt, mogen ze alles van me weten.
Zelfs mijn pincode.

Het wordt pas vervelend als je een verzekering wilt afsluiten en men confronteerd je met je "afwijkend" gedrag, wat een reden zou kunnen zijn om je te weigeren.

Of het zo ver is weet ik niet, maar het zou gebruikt kunnen worden.

deosolis - December 1, 2003 04:07 PM (GMT)
:( Daar gaat dan ons laatste stukje vrijheid,denken jullie echt dat niemand daar misbruik van zou kunnen,of willen,maken?

Als ik jullie dan goed begrijp zijn jullie allemaal bereidt om geasimileerd te worden tot het borgcollectief?

user posted image

:cry:

Bert Jan - December 1, 2003 04:14 PM (GMT)
QUOTE (deosolis @ Dec 1 2003, 18:07 PM)
:( Daar gaat dan ons laatste stukje vrijheid,denken jullie echt dat niemand daar misbruik van zou kunnen,of willen,maken?

:cry:

Maar wie zou dan willen weten wat ik heb gegeten vandaag? Of waar ik altijd naar de bioscoop ga, of naar welke kapper ik ga...

Niemand toch? :no: :vraag:

Tardis - December 1, 2003 05:09 PM (GMT)
QUOTE (Bert Jan @ Dec 1 2003, 17:14 PM)
Maar wie zou dan willen weten wat ik heb gegeten vandaag? Of waar ik altijd naar de bioscoop ga, of naar welke kapper ik ga...

Niemand toch? :no: :vraag:

Dat bedoel ik, je handel en wandel wordt pas gecheckt op het moment dat je iets op je geweten hebt dat ernstig genoeg is om een heel politieapparaat in stelling te brengen.

Een bedrijf dat wel graag wil weten wat je eetgewoonten zijn is b.v. Albert Heijn, als je een formulier invult met je naam en adres tijdens de aanvraag van een bonuspas dan houdt men in een databestand bij wat je bij Albert Heijn koopt. In een maandelijkse klantenbrief krijg je dan een overzicht van producten die bij je koopgedrag passen en de komende maand een keer in de aanbieding zijn. Dat kan best handig zijn omdat je dan van tevoren weet welke producten op welke dagen afgeprijst zijn.
Als je niet wilt dat men je aankopen bijhoudt vul je die lijst gewoon niet in. Heb ik ook niet gedaan, ik krijg al zoveel reclame in mijn brievenbus <_<

Het argument dat verzekeraars graag willen weten hoe de gezondheid van hun cliënten is snap ik wel. Als verzekeraars gegevens over het DNA van bepaalde cliënten zouden krijgen kunnen ze erfelijke ziektes zien aankomen. Uitsluiting van cliënten of verhoging van de premie die te maken heeft met kennis van het DNA-profiel is voor zover ik weet inmiddels al wettelijk verboden.

Janna - December 1, 2003 05:21 PM (GMT)
Tja de bonuspas, dat is inderdaad wel logisch, zo kan de AH beter verkopen, maar als het om bv. truien in achtertuinen gaat, denk ik eerder dat deze mensen ziekelijk paranoïde zijn, dan dat ze iets te verbergen hebben.. Die zullen er ook wel tussenzitten, maar zijn niet de meerderheid, denk ik.

In Rusland zijn trouwens wel alle email-providers met apparaten uitgerust die alle email van de gebruikers kunnen controleren.. :(

deosolis - December 1, 2003 06:04 PM (GMT)
:huh: Wij worden toch voortdurend beinvloed door reclame, er wordt toch in die branche voortdurend gezocht naar nieuwe middelen om ons een voorafbepaald koopgedrag (of levenswijze) op te dringen?
Wel daarvoor heeft men informatie nodig,enorm veel informatie.
Enkele dagen geleden,zag ik een interview,op de RTBF, met een oud Belgisch minister,Willy Claes.En die zei dat het spijtig is dat doordat men in de wereld voortdurend streeft naar prestaties en grotere winsten, de mens zelf onbelangrijk is geworden.

<_< In het monopoliespel van de planeet aarde gaat met letterlijk en figuurlijk over lijken,en dat is geen fantasie of schizofrenie, dat is de harde realiteit.

:yes: Enne niet iedereen die een lange jas draagt is een potloodventer.

fiero - December 4, 2003 01:39 AM (GMT)
Ook al worde we bekeken van alle hoeken en kanten, hoe kunne ze nu elke mens op deze planeet volgen? :huh:

LEF - December 4, 2003 03:33 PM (GMT)
ik ben het op alle punten met deosolis eens, misschien dat deze site wat eraan toevoegt:www.trueconspiracies.com voor de grap zou ik toch even kijken :D

sjoerd.

hadewey81 - January 24, 2004 06:48 PM (GMT)
hey nieuw hier....

ff over wat er halverwege werd gezegd over de illuminati....het begon goed!
alleen is het nu uit proportie getrokken door een aantal hoge heren....

wat de illuminati betreft: is IN PRINCIPE iets geweldigs: men streeft naar 1 wereld, die bestaat uit tig volkeren en tig normen en waarden, die overal op die wereld gelijk zijn. met andere woorden: iedereen en alles kan met elkaar opschieten, heeft gelijke rechten, en meer van dat. Het idee komt min of meer bij de vrijmetselaars vandaan, en is dus eigenlijk een supercomplot, dat eigenlijk al zo oud is als de eerste stappen van de mens op 2 poten! jaja.....pittig.... :yes:

Het is dus eigenlijk een fantastisch idee, maar wat de tegenwoordige L.U.C.I.D-theorie betreft, mocht het waar zijn, schiet zijn doel compleet voorbij. het schijnt dat de afgelopen honderd jaar verschillende USpresidenten en legerleidinggevenden hierbij betrokken waren via louche geheime societeiten. Zij zouden, net als de vrijmetselaars zeer geïnteresseerd zijn in de oude wetenschappen (alchemie, astrologie, meer van dat), en deze naar hun wil ombuigen.

Ik ben gek op dit soort theorieën, maar dit gaat heeeeeeeeeeeel ver....aan de andere kant stel dat het waar is..... zoek maar vast dekking.
De krachten waar deze mensen dan mee spelen.....als het waar is..... :cry:

maar ja, de mensheid is altijd al een beetje zelf overschattend geweest :D

groetjes hadewey!

Tardis - January 24, 2004 10:29 PM (GMT)
QUOTE (hadewey81 @ Jan 24 2004, 19:48 PM)
[knip] Zij zouden, net als de vrijmetselaars zeer geïnteresseerd zijn in de oude wetenschappen (alchemie, astrologie, meer van dat), en deze naar hun wil ombuigen.

Ik ben gek op dit soort theorieën, [knip]

Als het je zo boeit, meld je dan aan als geïnteresseerde bij een Vrijmetselaarsloge bij jou in de buurt. :yes:

Tardis - January 27, 2004 01:18 PM (GMT)
Een organisatie die wel enorm veel macht en rijkdom naar zich toetrekt is Carlyle, met directe lijnen naar de Amerikaanse regering. Ook Osama Bin Laden zit (of zat) in datzelfde circuit, er werd op 9-11 (dag van de aanslag op het WTC) in Washington DC zelfs een vergadering van Carlyle gehouden waar vertegenwoordigers van de familie Bin Laden aanwezig waren, niet lang daarna gaf Bush opdracht om de jacht op Bin Laden te openen. :yes:
Carlyle Group heeft uitgebreide financiële belangen in de Amerikaanse wapen industrie, ex-president Bush staat/stond op de loonlijst voor Carlyle en reist de wereld rond om op zoek te gaan naar nieuwe investeringsprojecten. Bush jr. is in de positie om deuren te openen die anders gesloten zouden zjn gebleven. Ze hebben hun zaakjes goed geregeld, de Amerikaanse regering is tegenwoordig door en door corrupt.

Het is nog veel erger dan ik in deze paar regels kan beschrijven, online is een informatief programma over de Carlyle goup te zien.

http://info.vpro.nl/info/tegenlicht/index....738520+16152392

Hosted for free by InvisionFree