Oftwel grootte kunnen we alleen relatief uitdrukken. Het universum is groter dan de aarde enzovoort, maar de werkelijke grote kunnen we nooit weten en het is zelfs absurd om het erover te hebben.
Natuurlijk bestaat er geen werkelijke grootte, de mens heeft daar alleen afspraken over gemaakt..
Maar ik heb ooit ergens gelezen, ik weet niet of het klopt, dat kabouters niet kunnen bestaan, omdat het menselijk lichaam in dezelfde verhouding alleen dan zo klein als een kabouter totaal niet kan functioneren.. :)
Dus ik weet het niet hoor.
Misschien is dit probleem ook wel opgelost als atomen en dus ook moleculen meeverkleinen, dat het dan niet meer uitmaakt..
Maar het zou me niet verbazen als door één of ander 'iets' (hoe noem je dat) grootte zodanig beïnvloed wordt, dat zomaar alles verkleinen/vergroten gevolgen heeft..
| QUOTE (Janna @ Nov 27 2003, 18:46 PM) |
| Maar het zou me niet verbazen als door één of ander 'iets' (hoe noem je dat) grootte zodanig beïnvloed wordt, dat zomaar alles verkleinen/vergroten gevolgen heeft.. |
Nee, want dat 1 of ander iets wordt dan ook vergroot of verkleind.
Dat van de kabouters klopt. Het komt door de grootte van de atomen. Die moeten dus inderdaad mee verkleinen.
Maar ookal zou vergroten of verkleinen niet kunnen dan nog kunnen we niet zeggen hoe groot we werkelijk zijn.
| QUOTE (RJK @ Nov 27 2003, 20:04 PM) |
| Dat van de kabouters klopt. Het komt door de grootte van de atomen. Die moeten dus inderdaad mee verkleinen. |
Niet dat ik in kabouters geloof, maar deze redenering lijkt me onjuist.
Muizen hebben ook dezelfde organen als ons, en die zijn toch ook niet te klein? Volgens IJslanders en Ieren zijn kabouters ongeveer 20 centimeter. Groter dan een muis dus. :P <_<