| QUOTE (Bert Jan @ Nov 27 2003, 23:47 PM) |
| Vanmorgen was het iets bewolkt en af en toe zag je de zon. Ik heb geen enkel chemtrail gezien... vreemd... :unsure: |
| QUOTE |
| En waarom vliegen vliegtuigen tegenwoordig zo vaak cirkels? Zag er woensdag 26 november vanuit de trein zo'n 5 stuks. 5 vliegtuigen die een grote draai maken in de lucht. Waarom doen ze dat? :( |
| QUOTE (Tardis @ Nov 28 2003, 15:45 PM) | ||
Vandaag mooi helder weer, strak blauwe lucht. Ik denk dat het blijven hangen of snel verdwijnen van de condensstrepen te maken heeft met de luchtvochtigheid. De witte strepen worden veroorzaakt doordat de waterdamp die bij verbranding van fossiele brandstoffen heel snel afkoelt en bevriest tot kleine ijskristallen. Die ijskristallen sublimeren snel als de luchtvochtigheid laag is en sublimeren langzaam als de luchtvochtigheid hoog is. Dat is tenminste de verklaring die het eerst in me opkomt, misschien heeft een ander een betere verklaring. Het rondcircelen van verkeersvliegtuigen heeft te maken met drukte op de vliegvelden. Er zijn in het luchtruim boven Nederland verschillende gebieden waar verkeersvliegtuigen in de wachtkamer worden gezet als er niet meteen geland kan worden. Het in grote ovalen heen en weer vliegen is een soort file in de lucht. Afgelopen zomer zag ik echter twee of drie militaire vliegtuigen hoog boven Utrecht hele vreemde manoevres maken, steeds het zelfde patroon met een rare bocht er in, terug vliegend naar waar ze begonnen waren en weer diezelfde bocht makend. Heel vreemd. Na een half uur was de lucht helemaal 'volgekrast'. |
| QUOTE (Bert Jan @ Nov 29 2003, 19:24 PM) |
| Ik woon in Groningen en voor zover ik weet zijn er geen militaire vliegvelden en luchthavens in de buurt. De enige luchthaven die er is is Airport Eeld met gemiddeld 1 vlucht per dag... :mellow: :) |