View Full Version: Ik zie mezelf!

Mysteries van de aarde > Paranormaal en UFO's > Ik zie mezelf!

Title: Ik zie mezelf!

DiaBlo - November 19, 2003 11:54 PM (GMT)
ik heb de laatste tijd heel vaak last van. vage dignen in me slaap..
als ik in slaap val ie ik mezelf steeds in me bed liggen heeel even en dan is het weg.. dat herrinner ik me vaak maar wat het is zou het neit weten heeft een van jullie dat ook?? je zelf zien liggen en dan begind je droom pas?? en dat je wakker word die droom vaag weet maar zeker weet dat je dat stukje da tje je zelf zag liggen.. heb gezien??

dj.heij - November 26, 2003 08:27 PM (GMT)
Dit lijkt erg veel op een uittreding, een uittreding schijnt bij veel mensen regelmatig voor te komen.
Ik heb in mijn jongere jaren regelmatig gedroomd dat ik in bekende omgevingen rond vloog. Het fijne was dat ik weinig moeite hoefde te doen om los van de grond te komen.
Pas veel later heb ik hier met iemand over gesproken en deze legde mij uit dat het hier hoogstwaarschijnlijk over uittredingen gaat.
Om je gerust te stellen, het schijnt niet gevaarlijk te zijn.

SHREK - December 2, 2003 08:42 PM (GMT)
ik denk dat elke mens uittreedt als ie slaapt. Maar omdat het bewustzijn tijdens de slaap geheel anders is dan tijdens je wakende toestand, herinneren de meesten zich hier niks van...

Lumina - December 11, 2003 03:34 PM (GMT)
ik denk dat elke mens uittreedt als ie slaapt. Maar omdat het bewustzijn tijdens de slaap geheel anders is dan tijdens je wakende toestand, herinneren de meesten zich hier niks van...

Helemaal mee eens Shrek :yes:

Deci - March 4, 2004 01:42 PM (GMT)
Het schijnt dat het moment tussen waken en dromen, dat moment waarop je uit je bed lijkt te vallen, de poort naar een andere dimensie is ( geestenwereld?).
:angel: :angel: :angel:

SHREK - March 4, 2004 10:06 PM (GMT)
Daarom kan je de slaap ook het kleine broertje van de dood noemen.

In hele vroegere tijden was de tegenstelling tussen dood en levend, aards en geestelijk, slaap en wakend, enz. niet zo groot als nu, deze tegenstelling zal ook in de verre toekomst steeds kleiner worden. Zo komt dan het eeuwige leven tot stand, er is geen tegenstelling meer tussen levend en dood. Parallel met deze ontwikkeling, loopt de ontwikkeling van onze geestelijke en verstandelijke vermogens. Zodat we in alle vrijheid onze eigen keuzes maken...

Paultje - March 9, 2004 04:35 PM (GMT)
Ik heb wel eens een dejavu
Ik zal 't ff uitleggen

ik heb dan een week of een maand van te voren een droom
en dan komt ie echt uit. Soms is het best wel fijn
maar ook soms denk ik: ga toch weg!
Hoe ouder ik word hoe minder dejavu's
Nou heb ik er bijna helemaal geen meer 2x per jaar of zo
3 tot 5 jaar geleden het ik er 1per maand
ik goei er over heen denk ik

Raar he

crazykasper - March 22, 2004 07:08 PM (GMT)
QUOTE (Paultje @ Mar 9 2004, 17:35 PM)
Ik heb wel eens een dejavu
Ik zal 't ff uitleggen

ik heb dan een week of een maand van te voren een droom
en dan komt ie echt uit. Soms is het best wel fijn
maar ook soms denk ik: ga toch weg!
Hoe ouder ik word hoe minder dejavu's
Nou heb ik er bijna helemaal geen meer 2x per jaar of zo
3 tot 5 jaar geleden het ik er 1per maand
ik goei er over heen denk ik

Raar he

Weet je zeker dat je dat wat je meemaakt al eens gedroomd hebt? Ik heb namenlijk eens gehoord dat een déja vu niets meer is dan een foutje in je hoofd.
Normaal gaat het zo: Je ziet een kip, die kip gaat eerst naar je korte termijn geheugen, daar wordt bepaald of het boeiend genoeg is om op te slaan in je lange termijn geheugen, stel nou dat die kip paars is dan gaat ie naar je lange termijn geheugen en onthoud je het.
Bij een déja vu wordt het deel van het korte termijn geheugen overgeslagen. Je ziet een paarse kip en je denk, hé die heb ik al eens eerder gezien. Het beeld van de paarse kip ging gelijk naar je lange termijn geheugen, niet eerst langs je korte termijn geheugen, daardoor lijkt het alsof je het al eens eerder gezien of gedroomd hebt. :rolleyes:

Hosted for free by InvisionFree