View Full Version: Ouija bord

Mysteries van de aarde > Paranormaal en UFO's > Ouija bord

Title: Ouija bord

Bert Jan - October 29, 2003 07:43 PM (GMT)
Ben weleens nieuwschierig of er iemand is die weleens eens met het ouijabord heeft gespeeld of ervaring heeft met dit glaasje draaien. :unsure:

En wat waren je ervaringen toen je dit deed. :o

PJ - October 29, 2003 08:09 PM (GMT)
hahaha, lol, toch nieuwschierig geworden? :P De vorige keer dat we het er over hadden leek het je maar niks.

Maar ik heb er verder geen ervaringen mee, maar het lijkt me wel eens interessant om te doen, gewoon om te kijken of wat je er over hoort, ook waar is :fluit:

Tardis - October 29, 2003 10:51 PM (GMT)
Niet aan beginnen als er geen ervaren mensen bij zijn. Ik heb er zelf nooit aan meegedaan want ik heb er geen behoefte aan. Ik heb het alleen van horen zeggen, maar wat ik er vaak over hoor is dat mensen het als interessant experiment zien of als gezellig met zijn alleen griezelig doen, de keerzijde is vaak dat ze zich haast een hartverlamming schrikken als er gerichte antwoorden worden gegeven.
Een vriendin van me bekende dat ze ooit in een overmoedige bui er aan had deelgenomen en het was allemaal leuk een aardig totdat ze in gedachten een vraag stelde (niemand had het kunnen horen) en daar onmiddelijk een antwoord op volgde. Ze dacht in eerste instantie dat het stom toevallig was en er volgden steeds bozere reakties, alsof de bron van de antwoorden zich niet serieus genomen voelde. Volgens de andere aanwezigen trok ze lijkbleek weg van schrik, de lol was er meteen van af, ze heeft daarna nooit meer aan glaasje draaien meegedaan.

PJ - October 30, 2003 07:31 AM (GMT)
QUOTE (Tardis @ Oct 30 2003, 00:51 AM)
maar wat ik er vaak over hoor is dat mensen het als interessant experiment zien of als gezellig met zijn alleen griezelig doen.

Precies, dat had ik nou ook een beetje :blush:

Bedankt voor de waarschuwing!

Bert Jan - October 30, 2003 09:05 AM (GMT)
Ik was ook niet van plan om er mee te beginnen, ik was gewoon nieuwschierig naar verhalen en ervaringen van mensen. :mellow:

deosolis - October 30, 2003 01:16 PM (GMT)
:angry: Nee zeker niet mee beginnen,ik heb het met een paar vrienden in 81, tijdens mijn legerdienst geprobeert.
Is het nu toeval of niet,maar kort daarna hebben wij ,de vijf die eraan mee hadden gedaan,de ene tegenslag na de andere gehad.
Wij hebben allemaal binnen de week in het militair hospitaal gelegen,voedselvergiftiging,en alleen ons vijven. :(
En daarna in een paar wekentijd,zijn we allemaal in een autoaccident betrokken geweest.Drie hebben samen na een avondje stappen uit de bocht gegaan op de expressweg,ze waren er alledrie heel erg aan toe,en zijn dan afgezwaaidt na uit het hospitaal te zijn ontslagen.
Een andere heeft met zijn motor op een niet verlichte boerekar gereden,hij had een paar breuken maar al bij al viel het nog mee.
En ik ben tijdens het liften betrokken geweest bij een auto-ongeval,ik had enkel mijn pols gebroken en mijn neus.
:ermm: En dit allemaal binnen de maand na het oujabord.
Toeval of niet,ik begin er allesinds niet meer aan,er bestaan volgens mij een beetje teveel toevalligheden. :cry:

Janna - November 2, 2003 03:40 PM (GMT)
Er gebeuren bizarre dingen met dit soort experimenten...

Maar mensen geloven het vaak pas als ze het zelf mee gemaakt hebben, ik heb het 4 jaar geleden ook weleens geprobeerd, maar er gebeurde niks...

Ik had het hele zootje gewoon op een tafelblad getekend.. :)

Maar ik vind de verhalen erover al eng, laat staan als je het zelf meemaakt!! :( Ik ga het niet nog eens proberen, in ieder geval. :ermm: :cry:

frederikboelaart - November 4, 2003 07:14 PM (GMT)
ALLEMAAL BIJGELOOF !!!!

Leg eens uit , zal eens proberen met mijn maat op halloweennacht !

PJ - November 4, 2003 10:17 PM (GMT)
QUOTE (frederikboelaart @ Nov 4 2003, 21:14 PM)
ALLEMAAL BIJGELOOF !!!!

Leg eens uit , zal eens proberen met mijn maat op halloweennacht !

Als je het toch niet gelooft, waarom dan wel uitproberen?

Lumina - November 7, 2003 06:35 PM (GMT)
"t is zo lekker makkelijk om alles maar op bijgeloof af te schuiven.

Ik heb het nog nooit geprobeerd eigenlijk en ben ook niet van plan om het te proberen.. heb al problemen genoeg zonder een zootje geesten dat me zit te treiteren omdat ik ze wakker heb gemaakt :lol:

Wel was ik een keer op kamp, met school, en toen ik met een vriendin in de slaapkamer even zat kwam er een meisje uit een andere klas (we waren daar met 2 klassen) en zij zei van, ja, weten jullie dat als er meer dan 4 mensen op een kamer slapen, er geesten komen? Ik had zoiets van, nou gezellig, hoe meer zielen hoe meer vreugd - ze deed het om ons bang te maken, dat kon je aan haar gezicht zien. Ze had bijna alle meiden zover gekregen dat ze haar geloofden ook... Ze gingen die nacht serieus bezig met geesten oproepen. Ik kan me niet herinneren dat er iets is gebeurd en ik was tot redelijk laat nog wakker.. Ik had teveel lol met die domme meiden uitlachen.. :lol:

Ik heb het niet zo op dat geesten gedoe... grotendeels van de tijd is het onzin. Maar dat zegt niet dat het altijd zo is :fluit:

Was halloween trouwens niet al afgelopen op de 4de van November? .....

hamtaro - July 21, 2004 10:54 AM (GMT)
ik weet niet wat ik ervan moet geloven..als het waar was moest er toch al lang wetenschappelijk onderzoek heen worden gedaan??dan wisten we direct wat er gebeurd na de dood.. ;) ik heb het al gedaan:en nee natuurlijk werkte het NIET!!! ik zal het wel verkeerd hebben gedaan maar kom..

Hosted for free by InvisionFree