Title: De Koning der wereld
Bert Jan - October 20, 2003 11:45 AM (GMT)
Volgens de mening van vele Mongolen en Tibetanen, een overtuiging die wordt onderschreven door tal van boeddhistische monniken die zeggen er te zijn geweest, ligt er onder het hoogplateau van Centraal-Azië een uitgestrekt rijk dat Arghati wordt genoemd. En uit de tunnels van Arghati, zo luidt een voorspelling, zullen op zekere dat de “koning der wereld” en zijn onderdanen te voorschijnen komen. B)
Voordat deze wereldkoning in de openbaarheid treedt, wat omstreeks het einde van de 19e eeuw zal gebeuren, zullen mensen volgens deze boeddhistische leer “hun zielen steeds meer verwaarlozen. Op aarde zal de grootste corruptie heersen. Mensen zullen zich gaan gedragen als bloeddorstige beesten en dorsten naar het bloed van hun broeders. Koningstronen zullen vallen… Er zal een verschrikkelijke oorlog uitbreken tussen alle volken van de aarde… hele volken zullen uitsterven… hongersnood… er zullen misdaden worden beschreven die niet eens in de wetten staan beschreven… en vroeger onvoorstelbaar waren.” :(
Gedurende deze periode van wetteloosheid, zo vervolgt de profetie, zullen families worden verstrooid en nemen grote mensenmenigten de vlucht, terwijl de “grootste en fraaiste steden ter wereld… door vuur worden verwoest”. :dizzy:
“Binnen 50 jaar zullen er nog maar 3 grote naties zijn… en binnen de volgende 50 jaar zullen er 18 jaar lang oorlogen en overstromingen zijn. Dan zal het volk van Arghati zijn onderaardse grotten verlaten en op het aardoppervlak verschijnen.” :cry:
:fluit:
Purpleglimpse - October 20, 2003 05:21 PM (GMT)
Hmm, weet je wat ik nou niet snap? Dat bij toekomstvoorspellingen bijna altijd wordt gesproken over oorlogen, epidimien en verval van de hele wereld waarna alles weer goed komt en beter wordt dan daarvoor. Of niet natuurlijk. Waarom is dat? Waarom hebben al die volkeren en profeten het aldoor over rampspoed? Pessimisten?
Bij deze voorspel ik dat de mensheid steeds rijker zal worden, vooral op emotioneel en geestelijk gebied, zodat uiteindelijk steeds meer mensen in vrede met elkaar en de natuur zullen leven. Owja, wat zou dat mooi zijn :angel:
SHREK - October 21, 2003 07:19 AM (GMT)
| QUOTE (Purpleglimpse) |
| Waarom hebben al die volkeren en profeten het aldoor over rampspoed? |
Misschien hebben ze allemaal wel over dezelfde rampspoed... Ik zie met bovenstaande voorspelling wel verbanden met die van de Maya's, maar ook met Openbaring van Johannes...
Juist dat dezelfde voorspelling zo veel voorkomt op aarde (in heel veel culturen) is iets dat mij beangstigd...
Bert Jan - October 23, 2003 06:44 PM (GMT)
Over Arghata zijn er veel meer verhalen bekend. Zal eens wat opzoeken over deze wereld onder onze wereld! ^_^
LEF - November 30, 2003 06:27 PM (GMT)
ja maar wat ik dan niet snap is dat ze pas zichzelf openbaar maken, wanneer alles al is verwoest:S:S waarom verhelpen ze dan niet eerst alle problemen, rampen en oorlogen:S:S
sjoerd.
hadewey81 - March 16, 2004 05:55 PM (GMT)
| QUOTE (Purpleglimpse @ Oct 20 2003, 18:21 PM) |
Hmm, weet je wat ik nou niet snap? Dat bij toekomstvoorspellingen bijna altijd wordt gesproken over oorlogen, epidimien en verval van de hele wereld waarna alles weer goed komt en beter wordt dan daarvoor. Of niet natuurlijk. Waarom is dat? Waarom hebben al die volkeren en profeten het aldoor over rampspoed? Pessimisten?
|
omdat het in de menselijke denkwereld en geest vrij normaal is om een grote confrontatie/ramp/oorlog of iets anders heel ergs te verwachten, voordat er een verandering kan optreden.
wat ze volgens mij bedoelen, is dat die rampspoed NODIG is om de mensheid te laten realiseren, dat ze het anders moeten aanpakken.
voorbeeld oop kleine schaal:
een junk is verslaafd. hij blijft ook verslaafd, tot hij erachter komt, dat familie/vrienden hem in de steek laten. Dan gaat het van kwaad tot erger, en raakt zozeer aan de zwaardere drugs verslaafd, dat zijn leven in gevaar is.
Na een flinke aanvaring/ruzie/afscheid met een familielid ("de ramp"), komt hij tot inkeer.
snappie :rolleyes: ?
Bert Jan - April 27, 2004 09:32 PM (GMT)
| QUOTE (Bert Jan @ Oct 23 2003, 20:44 PM) |
| Over Arghata zijn er veel meer verhalen bekend. Zal eens wat opzoeken over deze wereld onder onze wereld! ^_^ |
Heb er nog niet veel meer over gevonden...
Maar ik zoek door! :P
arqrex - April 28, 2004 08:54 AM (GMT)
| QUOTE |
| Over Arghata zijn er veel meer verhalen bekend. Zal eens wat opzoeken over deze wereld onder onze wereld! |
Hier valt niet veel over te vinden. :no: :cry: MAAR ik heb wel ergens opgevangen dat Shamballah de hoofstad is van Arghata. :unsure:
Delphion - April 28, 2004 09:57 AM (GMT)
Ik denk dat je inderdaad 't beste op de zoekterm Shambhala,Shambala of eventueel Shangri-La, kunt zoeken.
Check b.v deze site maar ff. :)
http://www.livinginthelightms.com/in_searc..._shambhala.html
Bert Jan - April 28, 2004 10:18 AM (GMT)
En daar hebben we weer de holle aarde... ^_^
steckie - August 13, 2004 09:51 AM (GMT)
[QUOTE]Misschien hebben ze allemaal wel over dezelfde rampspoed... Ik zie met bovenstaande voorspelling wel verbanden met die van de Maya's, maar ook met Openbaring van Johannes...
Juist dat dezelfde voorspelling zo veel voorkomt op aarde (in heel veel culturen) is iets dat mij beangstigd...
waar zouden ze anders voorspellingen over moeten maken
als je voorspelt aan de wereld dat alles in orde is en zo blijft voor de eerste 500 jaar zal dat snel vergeten worden omdat zoiets niemand interesseert
mss zijn er zo wel voorspellingen geweest maar vergeten
voorspellingen moeten gewoon gewelddadig en wreed zijn om geloof te wekken
en aangezien er altijd rampen zullen zijn (natuurlijk of menselijk) kan je voorspellen wat je wilt ooit komt die ramp er toch
PJ - December 4, 2004 10:27 AM (GMT)
Er kan verder worden gediscussieerd over dit onderwerp op het nieuwe forum:
"De koning der wereld" op het nieuwe forum