View Full Version: Het raadsel van Oak Island

Mysteries van de aarde > Mysteries en Raadsels > Het raadsel van Oak Island

Title: Het raadsel van Oak Island

Bert Jan - October 20, 2003 11:36 AM (GMT)
Bijna 2000 jaar lang hebben mensen, alleen of in vereniging, op een eilandje voor de kust Nova Scotia geboord en tunnels gegraven op zoek naar een legendarische schat. In het speurwerk is veel meer geld gestoken, bijna 1,5 miljoen dollar, dan het heeft opgeleverd. :o Wie de geldput op Oak Island ook gegraven heeft, hij was een briljant ingenieur die de zee gebruikte om de indringers te weren. :P

De put bestaat uit een diepe schacht met een vernuftig systeem van zijgangen, waardoor de zee kan binnenstromen als er schatgravers in afdalen. De ene expeditie na de andere is doorweekt afgedropen. :cry:

De enige vondsten tot nu toe zijn 3 schakels van een ketting van dan wel koper (de meningen lopen uiteen), een stukje perkament waarop met een ganzenpen 2 letters, een V en een I, geschreven zijn en, 27 diep in de schacht, een steen met vreemde tekens, die optimistisch werden uitgelegd als: “3 meter lager ligt 2 miljoen pond begraven.” :ermm:

Is er voor niks geld uitgegeven of denk je werkelijk dat er een schat ligt? :woot:

Zelf denk ik dat er op de steen met de vreemde tekens zoiets stond als: “Wie het geld bewaard had dat is uitgegeven om deze virtuele schat te vinden, had nu een reële schat gehad!” :P

PJ - October 20, 2003 05:09 PM (GMT)
OAK ISLAND -ONE OF THE GREATEST MYSTERIES OF ALL TIME!

It all began in 1795 when three young men landed on Oak Island. They noticed a tree with one limb sawed off and a depression in the ground underneath. This piqued their interest since the island was uninhabited. Underneath the sawed limb it looked as though something was buried there. They came back the next day and began to dig. The men came upon a layer of logs every ten feet that had been imbedded in the walls of a refilled pit. Some of the platforms were covered with charcoal while others were covered with a putty-like substance.  At around thirty feet…they abandoned the dig until they could get help. Later they returned with people from the area and resumed the dig….to no avail….the treasure was much deeper than they could imagine.

Since that time, there have been many major digs in the area at a cost of well over 1 million dollars. In 1897, William Chappell struck iron, then cement, wood, and 32 inches of soft metal plus oak chips, coconut husk fiber, and a small piece of parchment with the letters "ui" "vi" or "wi". They appear to be written in India ink with a quill pen. These were found at the 153-foot level. In 1909, Franklin D. Roosevelt, at the age of 27, was part of an exploration group. He maintained a lifelong interest in Oak Island. Between 1967-1969 an exploratory group brought up oak buds, fragments of 16th century wood and a piece of antique brass. In 1972, a team lowered an underwater camera in a deep shaft close to the Money Pit…called Borehole 10X and photographed what appeared to be logs, sea chests, a human head and hand. This was photographed at 230 feet. To date, the treasure has not yet been uncovered.

One group, the Oak Island Exploration Company, has begun to address the problems associated with the excavation. These include: No direct plan supported by professional engineering studies, the inability to control underground flooding which is coming directly from the sea via two or more tunnels, insufficient funding to overcome unforeseen obstacles, and not understanding the island's underground structures.

In 1995 a team from Woods Hole Oceanographic Institute spent two weeks on the island… while their report is confidential…it was by no means discouraging!!!

Since the time of the first exploration, six people have died attempting to uncover what some people believe to be buried treasure--Legend has it that seven people will die before it is found!  And what is this treasure? Speculation ranges from Captain Kidd's treasure; a communal bank built by pirates; the hiding place for the treasure plundered by Sir Francis Drake from Spanish ships and settlements in the Caribbean; writings by Francis Bacon that would prove it was he that wrote Shakespeare's plays; Marie Antoinette's jewels; the lost treasure of Tumbez, Peru; and others.

One of the leading theories today is of the Knights Templar…and there certainly is evidence to support the theory!!! Whatever the treasure may or may not be, Oak Island is a once-in-a-lifetime adventure which combines the excitement of a treasure hunt with a major archeological dig!

PJ - October 20, 2003 05:12 PM (GMT)
Dankzij fout in database zijn enkele berichten verdwenen :(

Maar dit zijn nog even weer de punten waarom er op dit moment niets gaande is op Oak Island...
1.  The reasons the search has not gone forward are    twofold.  Firstly, the two major investors in the search...Mr David Tobias of Montreal and Mr Dan Blankenship of Oak Island have been involved in lawsuits against each other and disagreement over how the search should be conducted. Secondly, there is a lack of funds.  But as of early 2003, the two have reconciled and the prospects are now much brighter!

It is estimated that at least a million dollars Canadian is needed just to properly assess the situation and determine the proper course of action.

2.  The island is closed to the public.  No access is likely for someone  wanting to sightsee. 

3.  The "Money Pit" itself is not an open shaft.  It has been refilled since the 1960's.  Most of the exploration for the last 25 years has taken place 140 feet NE of the pit site at Borehole 10X.

4.  No one.. no one...has any direct evidence pointing to any particular group that could have...or would have constructed the Money Pit.

5.  Yes....I have visited the island...I have seen the evidence...I have seen the artifacts...I have spent many hours talking with the men who have been doing the searching for the last 30 years.  I can tell you this for a fact:  A long time ago...someone...did something on this island.  Whether it was a treasure or documents or religious icons is not important....the important thing is WHY and WHO!!!!

6.  The last real work done on the island was in 1995 when a team from Woods Hole visited the island and spent two weeks doing a survey and making suggestions.

7.  The technology for getting to the bottom of the Money Pit has always been with us...you simply move back far enough away from the 13 foot diameter site and dig a gradually sloping hole.....you can dig as deep as you want...but the expense is in the tens of millions of dollars.

PJ - November 4, 2003 05:35 PM (GMT)
QUOTE (Bert Jan @ Oct 20 2003, 13:36 PM)
Zelf denk ik dat er op de steen met de vreemde tekens zoiets stond als: “Wie het geld bewaard had dat is uitgegeven om deze virtuele schat te vinden, had nu een reële schat gehad!” :P

misschien, misschien...

Maar persoonlijk denk ik niet dat je dan zoiets op een dergelijke plek zou maken, maar meer op een plek waar geregeld mensen komen. Misschien dat het een koningsgraf is waar veel kostbare schatten bij zijn begraven en dat het zo moeilijk mogelijk is gemaakt om er bij te komen, om grafrovers te weren (wat tot op heden dus goed lukt ;) )

Bert Jan - November 6, 2003 05:27 PM (GMT)
Er zijn legenden dat het om een oorlogsschat gaat of een schat die achter gelaten is door piraten... B)

DeDenker - January 2, 2004 09:53 AM (GMT)
Ik heb een boek gelezen hierover, waarin ze beweerden dat de kruisridders daar de ark des verbonds hebben verstopt. De ark zou een mini-nucleaire reactor zijn, om elektriciteit mee op te wekken. Het schijnt dat bij de c-14 datering van een van de houten 'deksels' in de put, eruit kwam dat de boom in 3000 na christus gekapt is :o
Deze uitkomst zou komen door de radio-activiteit van de machine....

Het was een erg cool boek om te lezen, maar ik het niet echt harde bewijzen gezien.

ik weet ook ff niet meer van wie het boek was, of hoe het heet, volgens mij zat heilige graal in de titel....

Bert Jan - January 2, 2004 10:07 AM (GMT)
QUOTE (DeDenker @ Jan 2 2004, 11:53 AM)
De ark zou een mini-nucleaire reactor zijn, om elektriciteit mee op te wekken.

Er zijn Amerikaanse wetenschappers geweest die de Ark volgens de bijbelse beschrijving hebben nagebouwd. Het bleek dat, omdat de ark helemaal met goud overtrokken was, het een grote conductor was.

Maar of deze ark nu in de put van Oak Island zit...? Ik zie niet veel relaties en wat betreft de geschiedenis van de tempelridders en Oak Island.

DeDenker - January 2, 2004 04:07 PM (GMT)
De tempelridders zouden de ark hebben gevonden in jeruzalem. Dit was de heiligste schat ooit. Toen de vervolgingen begonnen moesten ze het kostbaarste van het kostbaarste verbergen, het 'onontdekte' Amerika was een goede verstopplek. Er zijn genoeg aanwijzingen voor reizen naar Amerika vòòr Columbus, dus zo raar is het helemaal niet. In het boek werd wel beschreven waarom ze dachten dat het de ark was in die put, maar helaas weet ik niet meer helemaal hoe het zat

PgK - January 5, 2004 08:56 AM (GMT)
QUOTE (DeDenker @ Jan 2 2004, 10:53 AM)
Het schijnt dat bij de c-14 datering van een van de houten 'deksels' in de put, eruit kwam dat de boom in 3000 na  christus gekapt is 

Hoe kan een machine die een datering doet, iets dateren op een datum
die voor ons ligt.
Met C14 doe je toch een test met als basis vandaag en kijk je naar
de afbraak om zo te bepalen hoe lang terug iets 100% was.

Bert Jan - January 5, 2004 09:04 AM (GMT)
QUOTE (PgK @ Jan 5 2004, 10:56 AM)
Met C14 doe je toch een test met als basis vandaag en kijk je naar de afbraak om zo te bepalen hoe lang terug iets 100% was.

:yes:

Koolstofatomen halveren zich namelijk en verdubbelen zich niet! :yes: :fluit:

Bert Jan - January 13, 2004 07:46 PM (GMT)
QUOTE (DeDenker @ Jan 2 2004, 11:53 AM)
Ik heb een boek gelezen hierover ...
Het was een erg cool boek om te lezen, maar ik het niet echt harde bewijzen gezien.

ik weet ook ff niet meer van wie het boek was, of hoe het heet, volgens mij zat heilige graal in de titel....

Ik lees op dit moment het boek: De eeuwigheids machine, Een Semitische nomadenstam sleept een raadselachtig object door de Sinaï. QthIQ IVMIN.

Is dit hem misschien? Tot nu toe heb ik niet echt sterke argumenten gezien.

Dit boek gaat erover dat op Oak Island de eeuwigheidsmachine begraven ligt. Oftewel de ark des verbonds.

DeDenker - January 14, 2004 03:37 PM (GMT)
Het zou goed kunnen dat het dat boek is. Inderdaad, zoals ik al zei, het is tof om te lezen, maar echt sterk is de theorie niet

Hosted for free by InvisionFree