Title: Algemeen topic voor muziek
PJ - October 8, 2003 12:58 PM (GMT)
In dit topic kun je alle soorten muziek en artiesten bespreken.
Om te beginnen: Wat is het laatse concert dat je hebt bezocht?
Lumina - October 9, 2003 06:11 AM (GMT)
Ik heb er nog maar een bezocht! Van Krezip. Niet omdat ik zo'n krezip fan ben maar omdat iedereen er heen ging en ik voor de gezelligheid ook maar mee ging. Het was wel leuk overigens ondanks dat ik niet alle liedjes kende :D Ik wilde naar pink pop een keertje, teminste ik geloof dat het pink pop was - omdat toen Rammstein en System of a Down daar optreedden, en vooral rammstein vind ik erg goed. En die kerel erg lekker, jammer datie homo is... :blush: ach, zelfs al wasie dat niet zou ik m nog niet willen. Wie wil er nou een beroemdheid. :lol:
SHREK - October 9, 2003 10:30 PM (GMT)
Ik ben naar Bon Jovi in de ArenA geweest...
(tof concert daar niet van, maar die akkoestiek van de ArenA zuigt)
Bert Jan - October 10, 2003 10:01 AM (GMT)
| QUOTE (SHREK @ Oct 10 2003, 00:30 AM) |
| ... die akkoestiek van de ArenA zuigt |
Je vond de akkoestiek niet goed? Ik zal het tegen mijn zwager zeggen... :yes: :fluit:
Lumina - October 10, 2003 11:43 AM (GMT)
Bert Jan - October 10, 2003 12:34 PM (GMT)
| QUOTE (Lumina @ Oct 10 2003, 13:43 PM) |
| Hoezo tegen je zwager? |
Min zwager heeft daar metingen gedaan en advies gegeven over de geluidinstallatie in de Arena.
Misschien hebben ze zich niet aan de adviezen gehouden... ^_^
SHREK - October 10, 2003 01:33 PM (GMT)
| QUOTE (Bert Jan) |
| Min zwager heeft daar metingen gedaan en advies gegeven over de geluidinstallatie in de Arena. |
Hmmm... ik kan je alleen beschrijven hoe het toen was. Ten eerste zit ik op de eerste ring van tribunes. Ik zat als je een voetbalveld had daar in die ArenA (zoals normaal, maar bij een concert dus niet) dan zat ik bij de middellijn, dus aardig in het midden. Het podium was voor mij aan mijn rechterkant... oh ja, en het dak was dicht!
Er was gewoon heel veel echo, het geluid dat van het podium kwam, kwam van de andere kant weer terug, dus voor mij aan mijn linkerkant. Zo hoorde ik dus het normaal verloop van een nummer aan mijn rechterkant en de echo van hetzelfde nummer aan mijn linkerkant. Dan hoor je dus aan je linkerkant dus iets wat je net daarvoor aan je rechterkant had gehoord en dit dan continue...
"Wild is the" WILD "wind" WIND...
"Living on the" LIVING "prayer" PRAYER
(hoofdleters is de echo)
Zoiets :geek:
PJ - October 11, 2003 12:23 PM (GMT)
Tja, daar is dat stadion in eerste instantie ook niet voor bedoeld. Het is gewoon makkelijk om op een dergelijke manier (concerten e.d.) geld in het laatje te krijgen, want op een of andere manier moeten de kosten van de bouw en het gebruik van het stadion er weer uitgehaald worden (beetje ervaring mee, moeten nu op school een plan ontwikkelen waarin een stadion ligt (Europapark, Groningen). We zijn op dit moment bezig om het hele stadion uit te werken). Maar als je dan bv kijkt naar het Gelredome, daar is wel meer gedacht aan concerten (zie o.a. naar buiten schuifbare voetbalveld).
Zijn er misschien nog meer mensen die in de Arena naar een concert zijn geweest?
Lumina - October 12, 2003 01:41 PM (GMT)
Nog nooit naar ArenA geweest.. :huh:
Wat vinden jullie van Linkin Park? :D
PJ - October 12, 2003 05:43 PM (GMT)
| QUOTE (Lumina @ Oct 12 2003, 15:41 PM) |
| Nog nooit naar ArenA geweest.. |
Moet je zeker maar eens een maal heengaan! Ik ben er al vele malen geweest, maar dan altijd voor voetbalwestrijden :yes:
| QUOTE |
| Wat vinden jullie van Linkin Park? |
Ja, is wel leuk om naar te luisteren, maar ik houd dan ook van veel verschillende muziekgenres. Rock is toch wel mijn grootste favoriet.
Lumina - October 20, 2003 02:17 PM (GMT)
Ben op het moment helemaal fan van Linkin Park hehe. Maar goed ik heb sowieso al iets met dat soort muziek. ---> Rammstein, Metallica, Iced Earth, Nevermore, etc etc. Purty Purty :)
Bert Jan - October 20, 2003 02:23 PM (GMT)
| QUOTE (Lumina @ Oct 12 2003, 15:41 PM) |
| Wat vinden jullie van Linkin Park? :D |
Ik vind Linkin Park ook geweldig! :yes: :woot:
| QUOTE (Shrek) |
| Er was gewoon heel veel echo, het geluid dat van het podium kwam, kwam van de andere kant weer terug, dus voor mij aan mijn linkerkant. Zo hoorde ik dus het normaal verloop van een nummer aan mijn rechterkant en de echo van hetzelfde nummer aan mijn linkerkant. Dan hoor je dus aan je linkerkant dus iets wat je net daarvoor aan je rechterkant had gehoord en dit dan continue... |
Ik hoorde dit weekend van mijn zwager dat ie wel de metingen en de adviezen had gegeven, maar dat de Arena dit niet opgevolgt heeft omdat het teveel kostte... :dizzy: :zz:
PJ - October 20, 2003 05:01 PM (GMT)
| QUOTE (Bert Jan @ Oct 20 2003, 16:23 PM) |
| Ik hoorde dit weekend van mijn zwager dat ie wel de metingen en de adviezen had gegeven, maar dat de Arena dit niet opgevolgt heeft omdat het teveel kostte... :dizzy: :zz: |
Tja, het gaat in de eerste plaats toch om het voetbal... En die voetballers hebben niets aan een peperdure installatie, die kunnen het ook wel met een goedkopere doen :mellow:
fiero - October 23, 2003 11:23 PM (GMT)
| QUOTE (Lumina @ Oct 20 2003, 15:17 PM) |
| Ben op het moment helemaal fan van Linkin Park hehe. Maar goed ik heb sowieso al iets met dat soort muziek. ---> Rammstein, Metallica, Iced Earth, Nevermore, etc etc. Purty Purty :) |
Ik heb het niet echt voor dit genre muziek alhoewel ik sommige rock nrs(of hoe je het ook wil noemen) ook wel graag hoor zoals place 4 my head van linkin park.
Ben dan ook DJ (nog ni lang hoor) en draai vooral trance, binnekort draai ik waarschijnlijk voor het eerst op een fuif. Hopelijk word het iets. B)
Janna - November 2, 2003 04:14 PM (GMT)
| QUOTE (PJ @ Oct 8 2003, 13:58 PM) |
|
| QUOTE |
| Om te beginnen: Wat is het laatse concert dat je hebt bezocht? |
:) !!Alice Cooper!! :) Vorig jaar november. Lekker overdreven..
(Tegen het publiek: You are TRASH, you are TRASH!! And you know, I LOOOVE trash...) B)
Verder houd ik van heel veel verschillends goeds en bizars en lieftalligs. Van hippie tot house, zeg maar...
Iig niet van die aandoenlijke moderne ruige jongetjes, want daar moet ik een beetje om lachen. Nee doe mij maar de ruige jongetjes (en meisjes) van vroeger.. :)
En de niet-ruigen, niet te vergeten.. Maar die heb je nu gelukkig ook genoeg :)
Hebben jullie ook zo'n muziek-iemand of -groep, die je bijna altijd op kunt zetten, die goed blijft, jarenlang, waarbij je eigenlijk (bijna bijna) nooit zoiets hebt van nah, nu even niet. Ik heb dat bij Led Zeppelin, dat luister ik al sinds ik een muzieksmaak begon te hebben. :) (Niet dat ik ze nooit uitscheld, want ze hebben echt een paar vreselijk slechte nummers :) )
PJ - November 2, 2003 09:47 PM (GMT)
| QUOTE (Janna @ Nov 2 2003, 18:14 PM) |
| Hebben jullie ook zo'n muziek-iemand of -groep, die je bijna altijd op kunt zetten, die goed blijft, jarenlang, waarbij je eigenlijk (bijna bijna) nooit zoiets hebt van nah, nu even niet. Ik heb dat bij Led Zeppelin, dat luister ik al sinds ik een muzieksmaak begon te hebben. :) (Niet dat ik ze nooit uitscheld, want ze hebben echt een paar vreselijk slechte nummers :) ) |
Led zeppelin is goed ja! :yes: Verder luister ik naar muziek van Live, Metallica, Roxette en de Red Hot Chili Peppers. Eerder luisterde ik ook veel naar Queen, maar dat is in de laatste jaren wat afgezakt.
coolio - November 4, 2003 08:14 AM (GMT)
| QUOTE (PJ @ Oct 8 2003, 13:58 PM) |
In dit topic kun je alle soorten muziek en artiesten bespreken.
Om te beginnen: Wat is het laatse concert dat je hebt bezocht? |
Laatste en enige concert waar ik ben geweest, was U2 in Ahoy Rotterdam in 1991.
Dat was het concert dat verplaatst was, omdat hij zijn stem kwijt was.
Eigenlijk hadden we kaartjes voor het een na laatste concert, maar door de afgelasting en verlaatsing kwamen we in het laatste concert terecht.
Schijnt altijd het beste concert te zijn uit een serie, het laatste.
Ze speelden 3 nummers, die ze al jaren niet meer gespeeld hadden, en ze gingen langer door dan normaal, waardoor we de trein misten en daardoor in Arnhem gestrand waren.
Gelukkig waren we dicht bij huis en kon de vader van een maatje ons ophalen, maar er waren in Arnhem ook anderen, die nog naar Groningen moesten.
Verder vind ik muziek van Prince, Dire Straits, Queen en The Eagles wel tof.
Ik heb een hele brede smaak, van klassiek tot Hard Rock.
Als het maar geen nederlandse smartlap is.
Een aanrader is een vrij onbekende, Jim Capaldi, met het album Something So Strong (of some come running).
Beetje bleus stijl a la Gary Moore.
PJ - November 4, 2003 09:16 AM (GMT)
| QUOTE (coolio @ Nov 4 2003, 10:14 AM) |
Ik heb een hele brede smaak, van klassiek tot Hard Rock. Als het maar geen nederlandse smartlap is. |
Ik heb precies hetzelfde... B)
Janna - November 4, 2003 09:09 PM (GMT)
Ik leef nog welleens in de waan dat er in elke stijl wel een nummer zit die goed te vinden valt... Maar zeker ben ik daar niet van, gezien stijlen als gabber, tekno, deutsche slager... Dan kom ik weer tot de harde meedogenloze realiteit... :)
Oh, maar sommige nederlandse smartlappen zijn best lief, zoals de vlieger van andre hazes :cry: :)
En niet te vergeten: Andre Hazes - Poei poei, als dat geen sterk staaltje technische muzikaliteit is, dan weet ik het ook niet meer.. :P :)
Kennen jullie Noir Desir? Dat is heel erg goede muziek, vooral de rustigere nummers vind ik echt ontzettend goed en mooi.. Ik ken alleen het album 'des visages, des figures'. Ja, ze zijn frans... Mooie en bijzondere taal voor muziek, vind ik. :) Vooral met zo'n mooie zware (doorrookte/bewiskeyde?) mannenstem.. :rolleyes: :blush:
Lumina - November 10, 2003 06:46 AM (GMT)
ewww >.< Andre Hazes... :alien:
Getsie. En de franse taal nou ja.. klinkt zo.. zo.. slijmerig. Maar dat ligt vast aan mij aangezien ik n die hard Groninger ben en alles wat uit mijn mond komt klinkt als of ik een keelziekte heb :P
Keelziekte is overigens de manier voor Amerikanen om het Nederlands te beschrijven... :fluit:
Janna - November 10, 2003 03:32 PM (GMT)
Slijmerig? Neejoh. Luister dan. Ik daag je uit. :)
coolio - November 13, 2003 07:33 AM (GMT)
| QUOTE (Janna @ Nov 4 2003, 22:09 PM) |
Ik leef nog welleens in de waan dat er in elke stijl wel een nummer zit die goed te vinden valt... Maar zeker ben ik daar niet van, gezien stijlen als gabber, tekno, deutsche slager... Dan kom ik weer tot de harde meedogenloze realiteit... :)
Oh, maar sommige nederlandse smartlappen zijn best lief, zoals de vlieger van andre hazes :cry: :)
En niet te vergeten: Andre Hazes - Poei poei, als dat geen sterk staaltje technische muzikaliteit is, dan weet ik het ook niet meer.. :P :)
Kennen jullie Noir Desir? Dat is heel erg goede muziek, vooral de rustigere nummers vind ik echt ontzettend goed en mooi.. Ik ken alleen het album 'des visages, des figures'. Ja, ze zijn frans... Mooie en bijzondere taal voor muziek, vind ik. :) Vooral met zo'n mooie zware (doorrookte/bewiskeyde?) mannenstem.. :rolleyes: :blush: |
Voor mij is het denk ik niet zo zeer de smartlappen, want inderdaad er zitten een paar goede bij zolas Andre Hazes.
Voor mij is het meer een bepaalde stemsoort in combinatie met de melodie.
Bijv Koos Alberts en Franz Bauer, bah vreselijk.
Maar neem nou "Het dorp" van Wim Sonneveld, een klasieker in mijn ogen, die te weinig aan de jeugd wordt gesleten.
Vroeger zat dit nummer regelmatig in de Arbeids vitaminen van de AVRO.
Ik vind dat zonde van bepaalde muziek die nu alleen door de "liefhebber" wordt beluisterd.
Maar goed de tekst van dit nummer beschrijft dat probleem perfect.
rirosa - November 13, 2003 11:08 PM (GMT)
| QUOTE (Janna) |
| Kennen jullie Noir Desir? |
Ja, dat is wel leuk ja. (Alleen moet die zanger niet zijn vriendinnetje 'per ongeluk' vermoorden. :mad: )
Zelf luister ik vaak: 16Horsepower, Moldy Peaches, Le Tigre, Sinead O'Conner, Madonna (tja.. dat blijft erin zitten..) ^_^ , tja en ik vind eigenlijk heel veel wel leuk :yes:
Als het maar geen flauwe house of l*luligge top40 hits zijn. Ik vind dat het wel echt, overtuigend en een beetje sprankelend moet zijn. B)
Bert Jan - November 18, 2003 09:25 AM (GMT)
Ik vind het belangrijk dat er harmonie in de muziek zit!
Dan beleef je muziek denk ik meer! :D
wolvenkind - November 23, 2003 09:58 PM (GMT)
Laatste concert: an pierlé dit weekend in de Vooruit in Gent..
Verder hoor ik graag zachte rock en emotoestanden:
heather nova, tori amos, our lady peace, muse, moby, rammstein, het oude werk van faithless, veruca salt, miles, .....
uitgaan doe ik enkel maar op electronische muziek, waar ik trouwens ook veel naar luister ... geen mainstream en hypetoestanden, dat komt er hier (bijna) niet in B)
Janna - December 7, 2003 11:49 AM (GMT)
Ik houd ook wel van goede electronische muziek. Het liefst jazzy of met trompetten en rare geluiden/instrumenten en soul-spirit erin.. :) Ik ken niet zo veel, Amon Tobin/Cujo, Rithma, Rjd2, Gridlock.. Nouja, niet veel dus, maar die vind ik erg goed!
Enne, over die man van Noir Desir, dat wist ik niet, maar ik heb het nu gelezen, en dat deed hij niet, dat deed de drugs.. :P Neemaarre, drugs kan veel kapot maken, zo zie je...
Lumina - December 12, 2003 04:05 PM (GMT)
jullie moeten 'kamelot' eens proberen zoooooo mooi :D :D :D :D
maakt me helemaal happy :yes:
rirosa - December 20, 2003 09:42 PM (GMT)
En ik ben blij en ik ben gek!
En ik heb net hondervierendertig 12Inches gekocht en 400 singles! :D
Ikke is gek en ikke is blij!
Janna - December 29, 2003 09:48 PM (GMT)
Enne, wat ga je daar allemaal mee doen als ik vragen mag?
Ik koop ook welles een lp, maar 534... :ermm: :)
Marina - December 30, 2003 01:43 AM (GMT)
Volgens mij blij wezen en gek zijn! :cry:
Janna - January 11, 2004 01:01 PM (GMT)
Zoiets misschien.. :)
Enne, wat ik leuk vind om te weten, bespelen jullie zelf een instrument?
En maken jullie dan zelf ook muziek, in de zin van componeren? Wil je het dan hier neerzetten, dat we het kunnen luisteren? Lijkt me leuk, B).
Ik kan zelf best een beetje accordeonnen, lang nog niet virtuoos maarja, en ik speel matig piano en drum. Oja en blokfluit.. Maar dat is wel een tijd geleden..
Mijn grote voorbeeld:
Lumina - January 11, 2004 06:22 PM (GMT)
instrumenten bespelen zat er bij mij niet echt bij..
we konden niet eens gas en licht veroorloven, laat staan een instrument - of lessen...
Ik heb nu een gitaar (van mn tante gekregen :yes: en leer min of meer te spelen van tabs..
www.rawktabs.com
maar voor de rest.. ik dans.. :) dansen is echt te gek.. mijn 'break' van de wereld.. :lol:
jona - February 9, 2004 05:56 PM (GMT)
laatste concert was jaya the cat in tivoli ^_^
ik heb het plactrum van de zanger/gitarist :P aardige gast was het trouwens..
tjonge wat was ik dronken na afloop...
hadewey81 - March 6, 2004 06:30 PM (GMT)
arqrex - March 15, 2004 07:07 PM (GMT)
Oke het laatste concert wat ik gezien heb is van Incubus in de H.M.H. Weet niet meer wanneer dat precies was :blush: . Toen hadden ze iig net hun cd Morning View uit. (net degene die nietzo leuk is wordt dan weer bekend natuurlijk :rolleyes: )
Maar dat is ook meteen mijn meest favoriete band van dit moment. Samen met Muse.
Overigens heb ook ik een hele brede muzieksmaak. Klassiek, Blues, Rock, Soul, Funk noem het maar op ik kan er graag naar luisteren. Alleen tegen een paar dingen kan ik niet tegen en dat is een smartlap (in wat voor taal dan ook) of tegen house (en alle aanverwante stromingen). En waarom niet? Bij smartlappen gaan de haren in mijn nek recht overeind staan als ik alleen die tekst al hoor. En house is in mijn ogen geen muziek, maar geluid. Geluid op een ritme, gemaakt door computers en niet door instrumenten. Maar dat is natuurlijk mijn mening. ;)