Title: Algemeen topic voor films
Lumina - September 25, 2003 08:34 PM (GMT)
Flauw Shrek :rolleyes:
<---- laatst weer Mulan gezien... :blush:
Ik vind het echt een goeie film..
LotR vind ik ook goed, maar ik vind Tolkien helemaal niet zo'n geweldige schrijver... :hmm:
SHREK - September 26, 2003 07:53 AM (GMT)
:D :) :hmm: :blush:
Waar gaat de film "Mulan" over en wat vond jij er zo goed aan ???
PJ - September 26, 2003 02:10 PM (GMT)
In dit topic kun je alle films bespreken, waarvoor eigenlijk niet een nieuw topic over aangemaakt hoeft te worden...
Lumina - September 29, 2003 05:47 PM (GMT)
Mulan is een tekenfilm, van Disney... :blush:
Het gaat over een Chinees meisje, Mulan, die leeft in zoiets van 200, 300 na christus. Alles in de maatschappij van die tijd draait om eer. Een meisje kan haar familie eer brengen door zonen te baren en een man door het land en de keizer te beschermen. <_<
Ze komt uit een welgestelde familie en de film begint ook met zij die van haar arm een spiekbriefje maakt, om te onthouden hoe een vrouw moet zijn wil ze een goede man krijgen. Gehoorzaam, delicaat, sierlijk, etc. Ze gaat die dag namelijk naar de "Matchmaker" om een man te krijgen. Mulan is echter helemaal geen meisje dat gehoorzaam en sierlijk en blablabla is, ze is juist iemand die zelf nadenkt en erg intelligent is. Haar oma geeft haar een "lucky bug" mee (krekel dus) en die zou haar geluk moeten brengen.
Needless to say, je kent Disney, en het gaat niet zo goed bij de matchmaker, die een dikke, chagrijnige vrouw is. Mulan is een mooie bruid, maar het krekeltje ontsnapt en daar begint de rotzooi natuurlijk al. Wel humor om te zien overigens.
Oftewel Mulan voelt zich heel zielig als ze thuiskomt omdat de matchmaker zei dat ze haar familie nooit eer zou brengen blabla (mushy mushy save it for her funural, dat stukje vind ik niet leuk want t is me te klef)
Ondertussen weten de Hunnen over de Chinese muur te kruipen, met het bericht aan de Chinese Keizer zijn sterkste leger te sturen. De leider van de Hunnen vond namelijk dat die muur zijn kracht testte en hij was daar om het spelletje mee te spelen zeg maar. :o
De keizer krijgt dit te horen, en er komt een bevel om de troepen de mensen te beschermen, en zoveel mogelijk nieuwe soldaten te recruteren. Ze komen natuurlijk ook naar het dorp waar Mulan woont, en het blijkt dat haar vader wordt opgeroepen om te komen vechten!
Mulan vindt dat maar niets en dat laat ze merken. Maar haar vader vindt het een eer om voor het land en zijn familie te vechten, hoewel hij nauwelijks nog kan lopen.
De nacht nadat hij is opgeroepen zit Mulan buiten in de regen te janken omdat ze een uitbrander van haar vader heeft gekregen omdat ze haar plaats niet kent, en als de lichten binnen uit gaan, krijgt mulan een idee
Ze gaat naar binnen, pakt het papier waarop staat dat de man van de familie is opgeroepen om te vechten, neemt het zwaard van haar vader en hakt haar haren af. Ze neemt haar vaders wapenuitrusting, doet het aan, en gaat er vandoor op haar paard. Ja ze heeft een paard hehe.
Natuurlijk merken haar vader en moeder het, maar als haar vader achter haar aan zou gaan en zou laten merken dat ze een meisje was, zou ze vermoord worden voor hoogverraad. Oma vraagt aan de voorouders om over Mulan te waken. :blink:
De voorouders worden wakker in hun "tempel" en maken Mushu wakker, een klein arrogant draakje, die een guardian moet wakker maken om Mulan te redden. Hij is zelf ooit guardian geweest maar is dat niet meer, omdat hij ooit eens iemand de dood heeft in gejaagd omdat hij die "geguard" heeft, en nu mag hij dus niet meer, en maakt hij de andere guardians wakker als ze nodig zijn. ^_^
Mushu wordt verteld om the great stone dragon wakker te maken. Dat wil die dus doen maar omdat het nogal een driftkikker is en the great stone dragon eerst niet wil wakker worden, geeft Mushu het beeld (het zijn allemaal beelden waar die gasten uitkomen) een flinke mep met zijn gong en er breekt eerst een oor af, en dan valt het hele beeld in elkaar. :lol:
Goed, hij zit daar dus van ohoh they're gonna kill me. Om de schijn op te houden houdt hij het hoofd van the great stone dragon (die kennelijk nog intact is) omhoog en doet alsof hij the great stone dragon is. Maar goed, dat is hij niet, en wie moet nu Mulan terugbrengen? :blink:
Dat gaat Mushu zelf doen, met behulp van de lucky cricket.
Mulan probeert haar best om zich een beetje als een man te gedragen (ze is dan nog niet in het legerkamp) maar is er niet erg goed in. Dan komt Mushu haar dus helpen en hoewel ze zich bijzonder voor l*l zet, lukt het haar het leger in te komen en wordt ze uiteindelijk de beste van alle "new recruits." :lol:
de raadsman van de keizer(een mager lelijk mannetje) vind echter dat de troepen niet klaar voor de strijd zijn. Maar Mushu moet Mulan wel in de oorlog krijgen wil hij terug in de tempel! dus hij schrijft een brief en zorgt ervoor dat hij bij de raadsman komt. Dus de troepen gaan naar het front.
Eenmaal daar, blijkt dat de troepen die er al eerder heen waren gestuurd gewiped waren. En de vader van diegene die de nieuwe troepen leidde. Het dorp dat ze moesten verdedigen, was vernietigd. :no:
De captain besluit om het keizerrijk toch nog te beschermen en gaat achter de hunnen aan met het kleine groepje soldaten dat ze hebben. Ze worden halverwege aangevallen door die Hunnen en dat gaat nie zo goed want ze hebben veel meer mensen dan de chinezen. :(
Dus ze zouden gewiped worden maar Mulan saves the day door een lawine te veroorzaken die hunzelf bijna erbij vermoord, maar ze ontsnappen natuurlijk net op het nippertje. :lol:
Mulan echter raakt gewond! Ze wordt verzorgd en zo komen ze er achter dat ze een vrouw is... :o
Goed, de raadsman wil haar dood voor hoogverraad (en het is gewoon een l*l) maar de captain spaart haar leven omdat zij het zijne had gered. Ze blijft echter alleen achter. :blink:
MAAR! de hunnen zijn nog niet verslagen. Zo'n 10 hunnen poppen uit de sneeuw als madeliefjes en vervolgen hun weg naar the imperial city.
Mulan, die achtergebleven was, ziet dit, en gaat in volle gallop naar de imperial city om de captain en zijn mannen te waarschuwen. Die luisteren echt niet, todat de Keizer wordt gekidnapt. Dan komt Mulan en die verzint iets slims om de keizer te redden.
Dat doen ze dus, en Mulan wordt vereerd voor iedereens neus, ze gaat terug naar huis waar de captain haar volgt en nou ja ze leven nog lang en gelukkig....
Waarom ik het zo goed vind? Ik vind het sowieso een mooi verhaal, en het is disney, dus de liedjes zijn grappig, en de muziek is sowieso mooi :)
PJ - September 29, 2003 05:53 PM (GMT)
dank je wel voor deze samenvatting, nu hoef ik de film niet meer te zien :D ;)
Lumina - September 30, 2003 05:54 AM (GMT)
Hehe, ik wilde je ook wel gewoon vertellen het gaat over een Chinees meisje die in een oorlog terecht komt en een held wordt, maarrr ik had niets te doen. Dus. puh.
En je moet de film wel ff zien want je hebt de muziek nog niet gehoord en het is ook geen goeie samenvatting trouwens. :no:
SHREK - September 30, 2003 07:46 AM (GMT)
| QUOTE (Lumina) |
| Mulan is een tekenfilm, van Disney... :blush: |
Ik vind tekenfilms erg tof :D
| QUOTE (Lumina) |
| En je moet de film wel ff zien want je hebt de muziek nog niet gehoord |
Oh, dus de muziek is ook erg leuk... Hmm, misschien moet ik hem dan maar 's huren :D
Sledge Hammer - October 2, 2003 10:39 AM (GMT)
Bad Boys II is echt wel heeeeeeeeel goed :D
Terminator 3 zuigt (maar ze zijn van plan om terminator 4 te maken dus dat maakt het wel goed :))
Daddy day care is ook wel goed maar meer voor het jongere publiek.
Mulan nog steeds niet gezien :cry:
Bert Jan - October 2, 2003 05:34 PM (GMT)
Zelf vind ik Saving Privat Ryan en Gladiator erg goed. B)
Ook vind ik Lord of the Rings I & I ook erg goed... :)
PJ - October 2, 2003 09:22 PM (GMT)
| QUOTE |
| Ook vind ik Lord of the Rings I & I ook erg goed... |
Lord of the Rings I & I :ermm: :P Of bedoel 1+1, oftewel deel 2..... :D
Bert Jan - October 3, 2003 08:28 AM (GMT)
Er mist nog een I bij mijn post... <_<
Lord of the Rings I & II
Voor alle duidelijkheid... :) :zz:
SHREK - October 3, 2003 09:58 AM (GMT)
Ik heb één film bovenaan mijn verlanglijstje staan om als eerstvolgende te zien:
DOGVILLE| QUOTE |
(...) de film oogt als een modern theaterstuk: er zijn geen realistische decors, maar simpele kalkstrepen op de grond die de huizen, straten en parkjes markeren. Wie een huis binnengaat, doet een denkbeeldige deur open (...)
filmrecensie dogville |
Decor bestaande uit een zwarte vloer, met witte krijtstrepen, welke de muren van de huizien voorstellen ;)
En Nicole Kidman uiteraard :angel:
PJ - October 3, 2003 09:48 PM (GMT)
Ik heb vandaag de film "Tha Matrix Reloaded" gezien. Leuke film, maar vind dat hij niet kan tippen aan deel 1. Ik denk dat dit komt omdat je er in deel 1 nog achter moest komen wat de matrix is. Nu was het meer een actiefilm met mooie special effects, maar niet echt spannend... <_<
Lumina - October 4, 2003 05:24 PM (GMT)
| QUOTE |
| Leuke film, maar vind dat hij niet kan tippen aan deel 1. Ik denk dat dit komt omdat je er in deel 1 nog achter moest komen wat de matrix is. Nu was het meer een actiefilm met mooie special effects, maar niet echt spannend... |
/agree
:D
Iemand van jullie Pirates of the Carribean gezien? :blush: orlando bloom :blush:
haha grapje. Vind m niet eens leuk die stomme nep elf. maar die film vind ik wel grappig.
PJ - October 4, 2003 10:41 PM (GMT)
| QUOTE |
| Iemand van jullie Pirates of the Carribean gezien? |
Jep, ik vond het een meesterlijke film :woot: . Dacht eerst dat het een film was die veel op actie was gericht, maar het zat vol met komische stukjes :D
Tjonge jonge... :cry: en ik vond hem juist zo echt (een echte nep elf ;) ) :angel:
Bert Jan - October 5, 2003 10:02 AM (GMT)
| QUOTE (Lumina @ Oct 4 2003, 19:24 PM) |
| Iemand van jullie Pirates of the Carribean gezien? :blush: orlando bloom :blush: |
Het deed me denken aan Lord of the Rings... Vond het verhaal een beetje hetzelfde... <_<
Lumina - October 6, 2003 03:09 PM (GMT)
| QUOTE |
| Het deed me denken aan Lord of the Rings... Vond het verhaal een beetje hetzelfde... |
echt waar? *denk*
Ik zie niet veel overeenkomst tussen de 2 verhalen, alleen orlando bloom...
Opzich was het wel corny met al die humor er tussen, ik bedoel niet echt een realistische film hehe, maar ik vond m wel cool :lol:
PJ - October 8, 2003 10:29 AM (GMT)
Heb laatst ook de film "28 days later" gezien. Ik vond dit wel een leuke film. Ook vond ik het leuk om te zien dat, in het begin van de film, bekende plaatsen in London helemaal uitgestorven waren. Voor de rest een geinig verhaal met leuke (bloederige) scenes ^_^ . Het lijkt kwa verhaal wel een beetje op Resident Evil (mensen zijn in soort van zombies verandert), maar met het verschil dat RE in nauwe en besloten ruimtes afspeelt en 28 days later meer in de ruimtelijke omgevingen.
Athlonian - October 8, 2003 12:51 PM (GMT)
| QUOTE (Lumina @ Oct 4 2003, 19:24 PM) |
| Iemand van jullie Pirates of the Carribean gezien? :blush: orlando bloom :blush: |
Top film. Eindelijk weer eens een orginele film.
Het verhaal van "Pirates of the Carribean" is veel minder uitgebreid dan LOTR. Bovendien bevat "Pirates of the Carribean" wat meer humor, waardoor het veel minder serieus is dan LOTR.
Maar beide films zijn orgineel en beide zien ze er gelikt uit ^_^
PJ - October 13, 2003 01:49 PM (GMT)
Niet een film, maar een serie. Ik heb net ook diverse stukje gezien over een serie die onder supervisie van Steven Spielberg staat, namenlijk de serie "Taken"
| QUOTE |
| The Taken miniseries spans 10 episodes, with 10 different directors, under the tutelage and guidance of Steven Spielberg. This will be the largest Miniseries to date, trailing on the success of such miniseries as Roots, Band of Brothers, and V. |
| QUOTE |
Taken is an epic saga that weaves together the stories of three families over multiple generations — and their crucial roles in the history of alien abductions. Set against the backdrop of actual historical events, Taken creates a powerfully emotional and evocative tale of mankind's encounters with extraterrestrials. The story begins with RUSSELL KEYS, an American WWII pilot who is dying of a bullet wound while his plane spirals down into enemy territory. Blue lights on the horizon interrupt his plane's descent — and some time later he and his squadron find themselves mysteriously whole and healed, on safe ground with absolutely no memory of how they got there. Only years later, as each member of the squadron dies inexplicably, does Russell understand that his life has been forever altered by his first alien encounter. Haunted, he searches for answers to his unfolding memories, only to realize he is powerless to prevent his son and subsequent generations from also becoming abductees. When the 1947 crash of a UFO near Roswell, N.M., occurs a few years after Russell's first encounter, U.S. military man OWEN CRAWFORD leverages his knowledge to become a major player in the subsequent cover-up and secret government investigation of the E.T. presence. This begins a decades-long effort by the Crawford family to use the government's investigations to secure their own powerful legacy — and to stop anyone who gets in their way. Finally, shortly after the Roswell crash, a chance encounter with a wounded man nearby sets off its own strange chain of events. SALLY CLARKE is a lonely woman who unexpectedly finds love in the arms of a stranger. Despite Sally's conviction that she has interacted with something not of this world, the other members of the Clarke family are unconvinced, even after she bears a son, JACOB, who manifests remarkable intuitive powers. Skepticism eventually evolves into obsessive belief, but too late to save the family from being pulled deeper into the secret designs of both the government and the extraterrestrial presence. The grand scale of these three families' tale, as told through the voice of Russell's 10-year-old great-granddaughter, ALLIE KEYS, explores generations of extraterrestrial encounters beginning in the skies over Germany during the Second World War to the modern tales of abduction that include the 1977 release of Close Encounters of the Third Kind. As we reach the present day, the decades of secrets unravel — and all three families must come together to unlock the awe-inspiring mysteries of being Taken. |
Voor meer info en trailes moet naar de volgende website gaan:
link naar officiële website TakenIk hoop dat hij ook in Nederland wordt uitgezonden, want het lijkt me een interessante serie :woot:
Wat denken jullie ervan???
coolio - November 13, 2003 07:44 AM (GMT)
| QUOTE (Sledge Hammer @ Oct 2 2003, 11:39 AM) |
Bad Boys II is echt wel heeeeeeeeel goed :D Terminator 3 zuigt (maar ze zijn van plan om terminator 4 te maken dus dat maakt het wel goed :)) Daddy day care is ook wel goed maar meer voor het jongere publiek. Mulan nog steeds niet gezien :cry: |
Daddy Day Care is wel een leuke film.
Alleen jammer dat Eddy Murphy zijn kwaliteit van films als, Beverly Hils Cop en Golden Child niet weet te over treffen c.q. te evenaren.
Hij heeft na de Golden Child een aantal films gemaakt die bijna allemaal geflopt zijn.
Als je de zwaardere kant van eddy Murphy goed vind, moet je beslist de stand up comedian shows "Delerious"en "Raw" een keer kijken, en ook in deze volgorde.
Top humor, waarin hij in Delerious vooral de show-wereld op de hak neemt.
Raw is perfect, doordat hij de relatie tussen man en vrouw op de hak neemt.
Wisselend vanuit het oogpunt van man en vrouw.
Bert Jan - November 18, 2003 09:27 AM (GMT)
Heb laatst Ben Hur gezien, vond ik ook een toffe film! :yes:
wolvenkind - November 23, 2003 09:52 PM (GMT)
films dajje zeker MOET gezien ebben :)
Lola rennt: Duitse cultfilm over een jong koppel da een overval gaat doen, het heeft drie verschillende eindes, speciaal filmwerk, heel goed.
Le fabuleux destin d'amélie poulin: superfilm en beestig goede soundtrack :), echt een genre appart.
Identity: thriller die echt totaal anders eindigt dan je zou denken.
Human traffic: cultfilm met niet-alledaagse filmtechnieken over jongeren en uitgaan en drugs, herkenbare situaties, mooie research, geen moraal ofzo, gewoon een beeld van jongeren in londen.
Snatch: Brad Pitt verricht zalig acteerwerk als zigeuner in deze film die zich afspeelt in de londense criminaliteit.
Fight club: alweer met Brad Pitt, een van mijn lievelingsfilms, de filosofie in deze film is ongeloofelijk.
Matrix 1: zotte filosofie, zware aanklacht tegen de maatschappij en de go with the flowmentaliteit.
Das Experiment: gebaseerd op een echtgebeurd epxeriment jaren '70.
Cube 1 en 2: speciale abstracte film, mooi !
U-Turn: Met J-Lo, zotste filmtechniek da'k ooit heb gezien, film zit zalig goed in elkaar.
Fear and Loathing Las Vegas: drugs drugs en nog eens drugs....
Trainspotting: drugs drugs en nog eens drugs....
Requiem for a dream: drugs drugs en nog eens drugs....
enzovoort, te veel goede films !
Paultje - March 9, 2004 07:32 PM (GMT)
ik maak met een paar vrienden zelf films
1.indiana Jones and the migic rings
2.james bond No chips to day
3.assholls(jackass) nog mee bezig
arqrex - March 12, 2004 03:19 PM (GMT)
Paultje verhoeven?? :lol: :lol:
Ik heb (netzoals bij mijn favo-boeken) geen uitgesproken favoriet.
Maar heb hier al een aantal namen voorbij zien komen die ik ook wel tot mijn oneindige lange lijst van favo-films zou kunnen toevoegen.
Maar om toch een indruk te geven.
1 Star Wars (eigenlijk de trilogy, maar die nieuwe delen zijn ook wel te pruimen)
2 Dune (de miniserie dan he, en niet dat vehikel met Sting)
3 Micheal Collins (over het begin van de IRA)
4 Shrek (tegelijk ook Monsters Inc, Ice Age, Toy Story 1 en 2, a Bug's life ed)
5 La vita e bella (is erg grappig en ontroerend tegelijk)
6 The Crow
7 Pulp Fiction
8 Reservoir Dogs
9 Indiana Jones trilogy
eva.....................
| QUOTE |
| Niet een film, maar een serie. Ik heb net ook diverse stukje gezien over een serie die onder supervisie van Steven Spielberg staat, namenlijk de serie "Taken" |
Die wordt op Canal+ uitgezonden, maar die vind ik tegenvallen.
Is erg langdradig en niet echt overtuigend, vergelijk het maar met Roswell. Je kunt niet echt zien wie nu de :alien: is en wie de normale mens. Persoonlijk vind ik dat erg goedkoop. Wat me wel leuk lijkt als serie is: Chariots of the Gods. Onder supervisie van Erich von Daniken.
http://www.chariotsofthegods.com/
DeDenker - March 12, 2004 03:48 PM (GMT)
Eén van mijn favo's is The Big Lebowski. John Goodman is meesterlijk onverdraagzaam. Coen broeders zijn briljant.
Snatch vond ik ook erg tof, vanwege de complete chaos
en disney's aladdin (ook al lijkt het niet op het originele verhaal) is ook briljant
arqrex - March 12, 2004 04:26 PM (GMT)
voor mij is de beste disney TEKENfilm: The emperor's groove/ Keizer Cuzco.
En the big lebowski is idd een hele lekkere film om naar te kijken :yes:
Paultje - March 12, 2004 04:38 PM (GMT)
| QUOTE (arqrex @ Mar 12 2004, 16:19 PM) |
Paultje verhoeven?? :lol: :lol:
|
Bedoel je mij ?
Zo ja, waar slaat da op
arqrex - March 12, 2004 04:43 PM (GMT)
:yes: :yes:
| QUOTE |
| Zo ja, waar slaat da op |
:blink:
je eigen aanleiding
| QUOTE |
| ik maak met een paar vrienden zelf films |
Of weet je niet wie paul verhoeven is??
Zo niet, dat is die nederlandse man die oa: Basic instinct (o ja 11 jaar, mag je die eigenlijk niet zien ;) ) Total Recall (met Arnold Schwarzenegger) Showgirls, soldaat van oranje maakte. Kortom eigenlijk een beetje de grootste regisseur die nederland rijk is.
Paultje - March 12, 2004 05:24 PM (GMT)
oh
wist ik nie
totall recall is wel een grappige film vind je niet
arqrex - March 12, 2004 05:27 PM (GMT)
is wel een leuke film idd. Zal misschien ooit wel werkelijkheid worden. ;)
Paultje - March 13, 2004 06:43 PM (GMT)
dan zal dat nog wel even duren argrex
tenzij er een wonder toeslaat
hahah :lol: :lol: :D :lol: :lol:
jona - March 13, 2004 07:07 PM (GMT)
Schindlers List, vind ik de beste.
Paultje - March 13, 2004 08:53 PM (GMT)
waar gaat dat over, Jona????
jona - March 14, 2004 09:26 AM (GMT)
| QUOTE (Paultje @ Mar 13 2004, 21:53 PM) |
| waar gaat doe over, Jona???? |
Oskar Schindler. Hoe hij vele joden op geweldige wijze heeft gered. Zeer aan te raden film! Mooi verfimt.
Tardis - March 19, 2004 07:06 PM (GMT)
Mijn rijtje favoriete films bestaat vooral uit films die ik op DVD heb en na vele keren kijken nog steeds niet vervelen.
Pulp Fiction
Misschien wel de beste van de afgelopen tien jaar, na 1 keer kijken geen touw aan vast te knopen laat staan na te vertellen en steeds boeiender naarmate je hem vaker hebt gezien omdat er zoveel subtiele (en ook duidelijke) verwijzingen naar religie zijn. Onnavolgbare dialogen en minder gewelddadig dan mensen beweren, dat er ook zeven mensen gered worden van de dood hoor je nooit iemand zeggen.
The Matrix (1)
Viel me wat tegen toen ik hem in de bioscoop zag, dacht dat er van het verhaal nog wel meer te maken was. Toch goed geslaagd als fantasy film en een leuke mix van (een beetje) filosofie en actie.
Alien (1)
Engste film die ik ken, vooral omdat de alien zelf bijna niet in beeld komt. Ik houd niet van horror: hakken, steken, prikken, snijden, afgehakte ledematen, open wonden en bloedspetters hoef ik niet uitgebreid voorgeschoteld te krijgen. Bij Alien zie je dat dus ook bijna niet, er wordt alleen heel veel gesuggereerd. Suspense met een hoofdletter S.
Meet Joe Black
Meest romantische film die ik ken en heel erg mooi in beeld gebracht, ideaal om samen met je nieuwe liefde te bekijken. Het tempo ligt een beetje laag dus de film duurt nogal lang, maar voor alles wat lekker is moet je veel tijd uittrekken. ^_^
Dances With Wolves
Mooi epos, prachtig gefilmd. Zorg voor eten en drinken onder handbereik want de speciale editie duurt 4 uur. En dat is niet te lang, need I say more?
Tardis - March 19, 2004 07:49 PM (GMT)
Hoe kan ik Gladiator nou toch vergeten! stom stom stom.
Gladiator is een van mijn favorieten. Het verhaal is voorspelbaar en toch boeiend. De film is erg gewelddadig, maar dat is nodig om het verhaal geloofwaardig te maken. De film is geen excuus om extreem geweld te tonen, er wordt trouwens erg goed in geacteerd. Het camerawerk en de belichting zijn ook uitzonderlijk goed: interieuropnames lijken qua belichting veel op de lichtval in de schilderijen van Rembrandt, ook na twintig keer kijken blijven die beelden boeien omdat ze zo mooi zijn.
arqrex - March 22, 2004 09:47 AM (GMT)
Gladiator. Das waar ook. Vooral die veldslag aan het begin vind ik erg goed. Geeft precies weer hoe groot de overmacht van de tactische romeinen werkelijk was. Maar het verhaal zelf is niet zo bijster geweldig. Eerlijk gezegd op het randje van saai af, maar de beelden zijn idd wel erg pitoresk. De beste romeinenfilm is volgens mij Caligula. Maar die zullen volgens mij niet veel mensen onder de 18 gezien hebben ;)
jona - March 22, 2004 02:45 PM (GMT)
Ik moet zeggen dat ik ook dol was op silence of the lambs. Het is zo ontzettend goed gespeeld door Hopkins... Geweldig! Het verhaal was ook te gek. Jammer dat je in die tijd nog niet geweldige effecten had en de vervolgdelen hadden ze moeten laten zitten. Ik houd ook van shrek, ice age en monsters inc. Ook de gladiator vond ik heel mooi verfilmpt. En ben reuze nieuwschierig naar the passion of the christ :yes: ...
arqrex - March 22, 2004 03:22 PM (GMT)
tja die vervolgen van silence of the lambs. :cry:
Maar er was al een red dragon voordat silence ot lambs uitkwam. Die heb ik gezien, niet de remake. Maar goed Hopkins blijft een geval apart. :yes:
The passion of Christ ga ik zeker een keer zien. Maar dat gaat nog wel ff duren denk ik. :fluit: Ben namelijk erg benieuwd hoe tie eruit ziet, maar kan Mel Gibson niet zo goed uitstaan. Vandaar dat ik maar wacht tot hij bij Canal+ langskomt. Want om daar mijn zuurverdiende euries aan te spenderen vind ik ook weer zonde. :lol: