View Full Version: Mijn Alien theorie

Mysteries van de aarde > Vreemde theorieën > Mijn Alien theorie

Title: Mijn Alien theorie

frederikboelaart - September 24, 2003 03:06 PM (GMT)
Keb zo mijn eigen meningen.
over alieens en ufos is deze :

De wezens zullen ons nooit kunnen bereiken en wij hun niet.
Met signalen hoeven we het ook niet te proberen ,
want als zij zich nog aant ontwikkelen zij kunnen ze de signalen niet opvangen .
als ze even ver staan als ons , moeten ze ook nog de signalen opvangen en Verstaan !!
hetzelfde geldt voor als ze verder staan met ons !

nou ja die lichten , het leger doet proeven met geheime voertuigen
vorla het amerikaanse !

PJ - September 24, 2003 07:20 PM (GMT)
QUOTE (frederikboelaart @ Sep 24 2003, 17:06 PM)
want als zij zich nog aant ontwikkelen zij kunnen ze de signalen niet opvangen .
als ze even ver staan als ons , moeten ze ook nog de signalen opvangen en Verstaan !!

Ik denk dat je wel berichten zou kunnen ontvangen, want de geluiden die we de ruimte insturen is anders dan de ruis die al uit de ruimte komt... Je zou bv iets in morsecode kunnen versturen, ze zouden het misschien niet kunnen begrijpen, maar ze horen (als ze het gehoor zintuig hebben dan :P ) wel dat er een patroon in zit...
Je zit dan altijd nog met het feit dat als je misschien een bericht ontvangt, dit van een wereld is die misschien al niet meer bestaat...

Bert Jan - September 25, 2003 07:46 AM (GMT)
(frederikboelaart @ Sep 24 2003, 17:06 PM)

Ze hebben al planeten ontdekt die 2 miljard jaar ouder zijn dan onze aarde. Als de ontwikkeling op die planeet even snel als op de aarde ging, heb je wezens die al 2 miljard jaar in het voren zijn. Dan kun je mij niet wijs maken dat deze wezens geen signalen versturen of kunnen ontvangen. Deze wezens of entiteiten hebben vast ook wel een mogelijkheid gevonden om sneller van A naar B te gaan i.p.v. een rechte lijn te volgen... :yes:

frederikboelaart - September 25, 2003 03:47 PM (GMT)
Ts , ze zouden de code's moete vertale en dat zal jaaaaaaaaaaaaaaaaaren in beslag nemen.
trouwes wiste dat er op jupiter water gevonden is ?

Bert Jan - September 26, 2003 10:48 AM (GMT)
QUOTE (frederikboelaart @ Sep 25 2003, 17:47 PM)
Ts , ze zouden de code's moeten vertalen en dat zal jaren in beslag nemen.
trouwens wist je dat er op jupiter water gevonden is ?

Over welke codes heb je het trouwens? :ermm:

Volgens mij kan er geen water op Jupiter gevonden worden want Jupiter is naar mijn weten een gasvormige planeet... :(

PJ - September 26, 2003 09:58 PM (GMT)
Ts , ze zouden de code's moete vertale en dat zal jaaaaaaaaaaaaaaaaaren in beslag nemen.

maar dan heb je wel contact... Ook al begrijp je het bericht niet, er is dan bewijs voor een ander soort van leven in het heelal. (BTW misschien praten ze ook Engels ofzo :D , dan ben je ook geen jaren nodig om de boel te vertalen :lol: ).

Logical - September 27, 2003 05:57 PM (GMT)
Ik heb mezelf jaren wakker gehouden :wacko: met dergelijke vragen en ben vandaag de dag van mening dat het zeer onwaarschijnlijk is dat wij in contact zullen komen met buitenaardse beschavingen (even losstaand van het feit dat ik absoluut geloof in het bestaan van buitenaardse beschavingen !!)

Ook al fantaseer ik graag over interstellaire reizen d.m.v. wormholes of de nog uit te vinden warp technologie (beide worden overigens HELAAS (nog) onmogelijk geacht binnen de wetten van de natuurkunde....maar goed, héééél positief gesteld......misschien dat we/ze daar ooit nog iets op vinden en wie weet zijn er nog andere manieren van reizen)

Blijft het onverdrongen feit dat ons planeetje zich in een oneidige zee van ruimte en tijd bevindt. De tijdlijn van het heelal is ENORM; een mensenleven is nog geen fractie op deze tijdlijn en zelfs de levensduur van een ster (onze zon; 10 miljard jaar) is bij wijze van spreken te verwaarlozen. De kans dat 2 (of meerdere) beschavingen (ongeveer) tegelijkertijd onstaan/ bestaan (en dan niet moeilijk doen om een verschil van een miljoen jaar), beide genoeg ontwikkeld zijn om radiotechnologie te begrijpen (of je het bericht nou in het engels, in morse of in streepjescode :P verstuurd.....beide beschavingen moeten in ieder geval in staat zijn om het signaal op te pakken) en dan uiteindelijk ook nog met elkaar in contact komen...??.......de kans lijkt mij zeer klein !!!

Zelfs als ooit, een door ons verstuurd, verdwaald radiosignaaltje wordt opgepikt door een buitenaarde beschaving is de kans groot dat onze beschaving allang niet meer bestaat. 330 km per seconde lijkt snel maar in de oneidigheid van het heelal kan het best wel even duren voordat het "ergens" aankomt............

Zoals ik al zei, de kans dat we bezocht (gaan) worden is te verwaarlozen maar ............ absoluut 100% uitgesloten is het niet.
Om toch een beetje mijn voeten van de grond te houden wil ik ook niet uitsluiten dat eventuele "bezoekers" mogelijk tijdreizigers zijn uit paralelle universums ......maar dat is een andere discussie ;)

frederikboelaart - September 27, 2003 06:06 PM (GMT)
QUOTE (Bert Jan @ Sep 26 2003, 11:48 AM)
Ts , ze zouden de code's moeten vertalen en dat zal jaren in beslag nemen.
trouwens wist je dat er op jupiter water gevonden is ?

Over welke codes heb je het trouwens? :ermm:

Volgens mij kan er geen water op Jupiter gevonden worden want Jupiter is naar mijn weten een gasvormige planeet... :(

Maar toch is er gevonden !!
de nasa eef zelf gezegd op t nieuws nie zo lang gelede

Logical - September 27, 2003 07:32 PM (GMT)
Jupiter is een gasvormige planeet en daar kan dus geen water zijn.
Er zijn wel bevroren oceanen gevonden op Europa, één van de manen van Jupiter. Dat is overigens al een tijdje bekend ;)

Hosted for free by InvisionFree