View Full Version: the maree man

Mysteries van de aarde > Mysteries en Raadsels > the maree man

Title: the maree man

deosolis - September 17, 2003 06:19 PM (GMT)
user posted image
Heeft iemand hier al van gehoord?
De grootte van die afbeelding zou 4km zijn -_-

:( Ik weet niet of gelukt is om de afbeelding te plaatsen, tis een test :blink:

Bert Jan - September 17, 2003 06:24 PM (GMT)
Het plaatsen van het plaatje is gelukt... ^_^

Ik heb deze man in de bergen werkelijk nooit gezien, zal er eens naar gaan zoeken misschien dat ik er dan meer over kan zeggen.

Het lijkt me iemand met een blaaspijpje of iets dergelijks. Deze persoon lijkt ook wel een snavel als een havik te hebben. :mellow:

Bert Jan - September 25, 2003 08:30 PM (GMT)
Ben hem nergens tegengekomen... :mellow:

Hij stond in geen van mijn boeken... Raar... :no:
Maar we zoeken nog even door, waar is dit plaatje gemaakt trouwens?

deosolis - September 26, 2003 01:09 AM (GMT)
^_^ ik denk ergens in Australie :rolleyes:

Bert Jan - September 26, 2003 12:15 PM (GMT)
Deze tekening is 4 kilometer lang en is in australie gemaakt. Het is de grootste geoglief op deze aarde. Volgens "deskundigen" is het een afbeelding van een mannelijke individu met een onbekend voorwerp in zijn handen...
(als je daar al een deskundige voor moet zijn... :lol:)

Afbeelding van de Marree man

Waar de tekening vandaan komt is onbekend. Ook word er nog hevig over gediscusseerd wat de tekening nu precies voorsteld en wie hem gemaakt heeft. :)

moonwalker - September 26, 2003 03:27 PM (GMT)
Als ik goed kijk lijkt het alsof ie een soort masker om zijn mond heeft. :huh:
Of ben ik aan het raaskallen?

Nog extra informatie:
In juli 1998 werd in de woestijn in Zuid-Australië, dichtbij het Eyre-meer, 645 kilometer ten noorden van Adelaide, een reusachtige tekening van een "Aboriginal" (een oorspronkelijk bewoner van Australië) ontdekt, prachtig getekend en geproportioneerd. De figuur heeft een lengte van vier km en is alleen te zien van een hoogte van 900 meter; hij werd ontdekt nadat bedrijven in de naburige stad Marree anonieme faxberichten ontvangen hadden die op zijn aanwezigheid wezen. De figuur is uitgevoerd in een zes meter brede groef in de aarde die van ongeveer 900 meter hoogte roestkleurig lijkt en afsteekt tegen de witte woestijngrond. De omtrek van de lijntekening bedraagt 16 kilometer. Ray Goss was de eerste die de afbeelding vanuit een vliegtuig zag en volgens hem is het onmogelijk om de vorm op de grond te herkennen. "Het is een tekening van een aboriginal," zei hij. "Hij heeft een soort speer in zijn hand."

De mysterieuze figuur heeft grote belangstelling gewekt bij de Australische en internationale media en er is veel speculatie over de maker. Terwijl sommigen denken dat het een grap is van de lokale bevolking om toeristen te lokken, veronderstellen anderen dat dit alleen het werk van buitenaardse wezens kan zijn. (Bron: The Guardian, GB)

(De meester van Benjamin Creme verklaart dat dit wonder het idee was van Maitreya, die de hulp van de Ruimtebroeders inriep om het werk uit te voeren

Lumina - September 27, 2003 04:04 PM (GMT)
Het lijkt op een dirigent, met wat hij vasthoud. Een dirigent met een haviksnavel.

DeDenker - January 2, 2004 10:03 AM (GMT)
Het doet mij op een of andere manier heel erg denken aan Griekse kunst. Het zou zo een afbeelding van Zeus kunnen zijn van een Griekse vaas. De houding en de baard, lijnvoering, erg Grieks allemaal. Maar goed, dat is slechts mijn mening....

Bert Jan - January 2, 2004 10:26 AM (GMT)
Volgens mij is het een afbeelding van een Annunaki... (zij die uit de hemel naar de aarde kwamen)

user posted image

Alleen de vleugels zijn eraf. :cry:

Janna - January 2, 2004 11:14 AM (GMT)
Of een Egyptische god? Daar zijn er wel een paar van die hier een beetje op lijken.. Maar die hebben allemaal oortjes of kronen, en deze is nogal naakt..

En die annunaki lijkt er nog veel meer op.. Misschien is de tekening niet af?

Bert Jan - January 2, 2004 12:08 PM (GMT)
QUOTE (Janna @ Jan 2 2004, 13:14 PM)
Of een Egyptische god?

De Egyptische god Ra, bedoel je? ;)

user posted image

Hij lijkt er toch wel op! :ermm:

Janna - January 2, 2004 02:17 PM (GMT)
Ja, of Seth zonder oren of Khnum zonder horens... ;)
Linkie..
Nouja, allemaal mensenlijven met dierenkoppen iig.. :) Maarja, vast niet Egyptisch.. lala :fluit:

Hier hebben ze het over een boomerang en een baard, geen snavel..
Link
Dr Philip Jones, the head of anthropology at the South Australian Museum, says that it is a boomerang but the curve is hidden because of the angle of the image. A boomerang would have been carried at all times and thrown into flocks of birds by the Aborigines.

There are accuracies and inaccuracies, the posture of the non-throwing hand is the standard Aboriginal throwing technique, and there are perfectly placed initiation scars on the chest and excellent representations of the hair ties. All these are impressive when the huge scale is taken into account but the beard, chignon (hair style) and chest scars mean that the man depicted came from the central desert but that cultural region did not use throwing sticks for hunting.

DeDenker - January 2, 2004 04:03 PM (GMT)
ehhh, volgens mij heeft de man helemaal geen valkenhoofd hoor, dat is een staartje in zijn haar, zijn gezicht zit aan de andere kant

Janna - January 2, 2004 04:52 PM (GMT)
Oh, oeps, inderdaad.. :mellow: Hij ziet er totaal anders uit nu.. Ik vond dat Grieks al een beetje vreemd.. :)

Ik wilde een hele flauwe opmerking maken over zorro maar ik doe het toch maar niet denk ik. :)

frederikboelaart - January 2, 2004 09:18 PM (GMT)
Kan weleens dat het een Egyptische god is.

Er zijn trouwens Egyptische hierogliefen gevonden in Australië die spreken over "een grote reis".

Tardis - January 4, 2004 09:52 PM (GMT)
Het ziet er modern uit, anatomisch klopt het goed, dijbeenspieren en kuiten zijn goed geproportioneerd, rechterbeen van opzij, linkerbeen van voren, rechterbeen is standbeen, linkerbeen lijkt achter het standbeen op de grond te staan. Als je wat van kunst af weet (na een volledige studie aan de Hogeschool v.d. Kunst te hebben gevolgd denk ik inmiddels wel iets van kunst af te weten) kun je aan de hand van die eerste constateringen wel wat conclusies trekken.

1 Niet door Aboriginals gemaakt.
De kunstuitingen van Aboriginals zien er heel anders uit dan deze landschapskunst, echt niet met elkaar te vergelijken.

2 Niet door Egyptenaren gemaakt.
Egyptische voorstellingen van mensen staan altijd statisch met twee benen op de grond, deze contour staat op één been, het standbeen, het andere been rust op de tenen. Egyptenaren beeldden de mensen altijd gekleed af, een lende doek was wel het minste.

3 Niet door Kelten gemaakt.
De anatomie van door Kelten gemaakte vergelijkbare voorstellingen is veel minder ver ontwikkeld dan van deze, Kelten zijn waarschijnlijk nooit in Australië geweest, laat staan dat ze in the middle of nowhere een giga geoglief zouden willen maken.

Ik denk dat het gemaakt is door een groepje mensen die gewoon lol hadden in het maken van een dergelijk object om naamsbekendheid te krijgen voor het plaatsje waar het blijkbaar vlakbij in de buurt ligt. Dat zo'n giga groot geval pas redelijk recent ontdekt is lijkt er ook al op dat het nog niet zo heel lang geleden gemaakt is. Is het geen fototrucage? de contourlijn is wel heel erg strak en gelijkmatig van breedte, knap werk als dit vier kilometer lang is.
Ik zie er de lol ook wel van in, met een klein groepje in een week tijd een geoglief maken en dan maar afwachten hoe lang het duurt voor zo'n groot ding wordt ontdekt, en (nog veel leuker) afwachten welke waanzinnige theoriën worden bedacht over de herkomst.

Hosted for free by InvisionFree