Title: edgard cayce
deosolis - September 16, 2003 05:24 PM (GMT)
:huh: Wat denken jullie van Edgard Cayce?
http://www.are-cayce.com/ <_<
Bert Jan - September 17, 2003 06:22 AM (GMT)
Ik heb eens een boek van hem gelezen waarin hij beweerd dat "bijna" iedereen een gereincarneerde atlantisbewoner was... :huh:
Tevens beschreef hij hoe de mensen in Atlantis leefden en waardoor het rijk van Atlantis vernietigd werd. Dit was volgens hem door meerdere kernrampen. Hij vertelde ook dat binnenkort een gedeelte van het verzonken Atlantis weer boven zou komen. In 1950 is echter een eiland onstaan bij de Azoren. (de plek die de meeste onderzoekers aanwijzen als locatie van Atlantis)
Ook had hij iets over de Piramides verteld, dat deze zo'n 12.000 jaar geleden gebouwd werden om de kennis te bewaren en te behouden voor een wereldwijde ramp. :o
Ik vind het maar vreemd en hecht er niet erg veel geloof aan. :( :ph43r:
PJ - September 17, 2003 06:45 AM (GMT)
| QUOTE (Bert Jan @ Sep 17 2003, 08:22 AM) |
Hij vertelde ook dat binnenkort een gedeelte van het verzonken Atlantis weer boven zou komen. In 1950 is echter een eiland onstaan bij de Azoren. (de plek die de meeste onderzoekers aanwijzen als locatie van Atlantis) |
Correctie, Ik denk dat je dit bedoeld :unsure: :Cayce voorspelde dat Atlantis in 1968 of 1969 weer tevoorschijn zou komen. En in 1968 fotografeerden piloten bij Bimini op de Bahama's structuren die sterk leken op gebouwen onder water en later zeiden duikers dat ze op de zeebedding oude wegen, muren, piramiden en stenen circels hadden gezien.
zie:
Atlantis topic Hierbij staan ook foto's van het gebied en in het topic staat ook een link naar een site waarin er dmv sattelietfoto's diverse structuren die onder water liggen aan worden gegeven.
Bert Jan - September 17, 2003 07:34 AM (GMT)
| QUOTE (PjSchumi @ Sep 17 2003, 08:45 AM) |
| QUOTE (Bert Jan @ Sep 17 2003, 08:22 AM) | Hij vertelde ook dat binnenkort een gedeelte van het verzonken Atlantis weer boven zou komen. In 1950 is echter een eiland onstaan bij de Azoren. (de plek die de meeste onderzoekers aanwijzen als locatie van Atlantis) |
Correctie, Ik denk dat je dit bedoeld :unsure: :Cayce voorspelde dat Atlantis in 1968 of 1969 weer tevoorschijn zou komen. En in 1968 fotografeerden piloten bij Bimini op de Bahama's structuren die sterk leken op gebouwen onder water en later zeiden duikers dat ze op de zeebedding oude wegen, muren, piramiden en stenen circels hadden gezien.
|
Je hebt weer helemaal gelijk PJ... Mijn geheugen laat me wel eens in de steek! ;) :D
SHREK - September 17, 2003 09:19 AM (GMT)
| QUOTE (Bert Jan) |
| Ik heb eens een boek van hem gelezen waarin hij beweerd dat "bijna" iedereen een gereincarneerde atlantisbewoner was... :huh: |
Ik geloof daar wel in, in reïncarnatie, en aangezien Atlantis in vroegere tijden bestond, zou dat best wel eens kunnnen, dat je daar als mens ook hebt geleefd...
| QUOTE (Bert Jan) |
| Tevens beschreef hij hoe de mensen in Atlantis leefden en waardoor het rijk van Atlantis vernietigd werd. |
Interessant, hoe leefden ze dan ??? En hoe komt hij aan zulke informatie ???
Bert Jan - September 17, 2003 09:21 AM (GMT)
| QUOTE (SHREK @ Sep 17 2003, 11:19 AM) |
| QUOTE (Bert Jan) | | Tevens beschreef hij hoe de mensen in Atlantis leefden en waardoor het rijk van Atlantis vernietigd werd. |
Interessant, hoe leefden ze dan ??? En hoe komt hij aan zulke informatie ??? |
Als Edgar Cacey in trance raakte vertelde hij vreemde dingen die door zijn assistente werden opgeschreven. :ph43r:
SHREK - September 17, 2003 09:27 AM (GMT)
| QUOTE (Bert Jan @ Sep 17 2003, 10:21 AM) |
| Als Edgar Cacey in trance raakte vertelde hij vreemde dingen die door zijn assistente werden opgeschreven. :ph43r: |
Over zijn eigen vorige levens :grad:
deosolis - September 17, 2003 11:21 AM (GMT)
:rolleyes: hier is ook nog een interessante link i.v.m. Edgard Cayce.
http://edgarcayce.org/am/
SHREK - September 17, 2003 01:55 PM (GMT)
| QUOTE (SHREK) |
| Over zijn eigen vorige levens :grad: |
Na bovenstaande site te hebben bekeken, kwam ik erachter dat de meneer "readings" deed voor mensen en zo dus niet zijn eigen vorige levens beschreven heeft, maar dus die van zijn klanten...
Bert Jan - September 17, 2003 06:28 PM (GMT)
| QUOTE (SHREK @ Sep 17 2003, 15:55 PM) |
| Na bovenstaande site te hebben bekeken, kwam ik erachter dat de meneer "readings" deed voor mensen en zo dus niet zijn eigen vorige levens beschreven heeft, maar dus die van zijn klanten... |
Wat zei ik? :D :grad: ;)
| QUOTE (Bert Jan) |
| Ik heb eens een boek van hem gelezen waarin hij beweerd dat "bijna" iedereen een gereincarneerde atlantisbewoner was... |
SHREK - September 18, 2003 05:19 PM (GMT)
| QUOTE (Bert Jan @ Sep 17 2003, 19:28 PM) |
| Wat zei ik? :D :grad: ;) |
:worship: :worship: :worship:
Nadat ik wat doorgelezen had op sites over Edward Cayce, kwam ik iets tegen over de zogenaamde "Hall of Records"-kamer onder de rechterpoot van de Sfinx en die pas geopend zal worden als de tijd daar is, een soort Eindtijd-theorie ???
| QUOTE (Eén van de talloze sites over de Sfinx) |
Op een dag, toen hij in trance was, werd hem gevraagd wat de Sfinx precies was. Hij vertelde dat de Sfinx veel ouder was dan de meeste mensen dachten. Onder de rechterpoot van de Sfinx zou een ondergrondse kamer zijn. Hij noemde die kamer de "Hall of records" (kamer met documenten). Hier zouden verborgen documenten liggen over de werkelijke bouwers van de Sfinx.

Pas een aantal jaren geleden ontdekte seismologen met een seismograaf dat Edward Cayce gelijk had. Een seismograaf kan via geluidsgolven ontdekken of er holle ruimtes onder de grond zitten. Er werd een aantal holle ruimtes onder de Sfinx ontdekt. Helaas weet niemand wat deze holle kamers betekenen. De Egyptische regering geeft geen toestemming om dat te onderzoeken, omdat ze "bang zijn dat het historische monument gevaar loopt".
http://home.hetnet.nl/~amonre11/Sphinx.htm |
Geen toestemming, omdat "het historische monument gevaar loopt" :wacko: ???
frederikboelaart - September 27, 2003 06:19 PM (GMT)
| QUOTE (SHREK @ Sep 18 2003, 18:19 PM) |
| Geen toestemming, omdat "het historische monument gevaar loopt" :wacko: ??? |
Snapte , als er word bewezen dat de sfinx niet gebouwd is door de oude egyptenaren maar door iemand anders ...
hadewey81 - January 24, 2004 07:39 PM (GMT)
geachte medelezers- en schrijvers:
als jullie echt zo bedreven zijn in het opsporen en zelf bedenken van theorieën, net al mijn persoontje, lees dan "spiegel van de hemel" van de heer Hancock.
Zuid-amerika gelinkt aan egypte, gelinkt aan Angkor Vat, gelinkt aan vage eilandjes aan de japanse kust, gelinkt aan paaseiland, plus een leuke slotconclusie die gebaseerd is op voorgaande, die allemaal een sterrenconnectie hebben met 10.500 jaar geleden :yes:
ik wordt daar zoooooooo blij van....... makes you wonder....
meer van dit!!!! teach me! :P
Tardis - January 24, 2004 10:20 PM (GMT)
Het is misschien een beetje pijnlijk om je enthousiasme te moeten temperen, maar Graham Hancock's theoriën zijn inmiddels op een dood spoor beland. Dat vind ik ook jammer want een paar jaar geleden was ik nog redelijk onder de indruk van hem. Er zijn de laatste jaren nog wel wat gangen en ondergrondse ruimtes gevonden (b.v. 'tempel van Osiris') het is alleen heel wat minder spectaculair dan veel mensen hoopten dat het was. Neemt niet weg dat ik erg benieuwd ben naar wat er in die holle ruimtes bij de Sphinx is, misschien helemaal niets, misschien....(vul zelf je wildste ideeën in)
hadewey81 - January 24, 2004 10:28 PM (GMT)
owwwwwwwww.....jammer ...
kun je me vertellen waar ik die bewijzen en doodlopende sporen kan vinden? ben nog steeds nieuwsgierig....
mijn levensmotto: ik heb zo veel gezien, ik sta nergens meer van te kijken.
alles is mogelijk.
vraagje tussendoor trouwens:
kunnen vorige levens in de toekomst hebben plaatsgevonden?
zeg maar, dat je in verschillende levens tussen verschillende dimensies heen en weer wordt geslingerd.... graag reacties of nieuwe topic of zo?
nou we het er toch over hebben, hihi...
greetz :D !
DeDenker - January 25, 2004 03:32 PM (GMT)
| QUOTE (hadewey81 @ Jan 24 2004, 23:28 PM) |
owwwwwwwww.....jammer ... kun je me vertellen waar ik die bewijzen en doodlopende sporen kan vinden? ben nog steeds nieuwsgierig.... |
De essentie van de theorie van Hancock is dat veel bouwwerken over de hele wereld exacte kopieen van sterrenstelsels zijn. Het gaat er vooral om het 'exact-gedeelte' en dat blijkt helemaal niet zo exact te zijn. Ook heeft hij bij vele bouwwerken gewoon de gebouwen gekozen die het dichtst bij de sterrenposities lagen. Zo kun je overal wel sterrenstelsels zien in gebouwen.
Bert Jan - January 25, 2004 04:54 PM (GMT)
| QUOTE (hadewey81 @ Jan 24 2004, 21:39 PM) |
| als jullie echt zo bedreven zijn in het opsporen en zelf bedenken van theorieën, net al mijn persoontje, lees dan "spiegel van de hemel" van de heer Hancock. |
Ik heb het zelf wel gelezen, maar vond toch dat Hanock, in mijn ogen, niet met overtuigende theorieën aankwam zetten.
Als ik een aantal sterrenconstellaties over de stad Parijs leg, vind ik vast wel een aantal markante gebouwen die in de vorm van die sterrenstelsel staan.
Tardis - January 25, 2004 05:23 PM (GMT)
| QUOTE (hadewey81 @ Jan 24 2004, 23:28 PM) |
| kun je me vertellen waar ik die bewijzen en doodlopende sporen kan vinden? ben nog steeds nieuwsgierig.... |
DeDenker en Bert Jan geven al antwoord op die vraag, ik heb er niets aan toe te voegen.
| QUOTE |
| vraagje tussendoor trouwens: kunnen vorige levens in de toekomst hebben plaatsgevonden? |
Interessante vraag, je kunt hem bij de disussie over reïncarnatie of eventueel bij het onderwerp 'tijd' plaatsen. :)
Lumina - January 25, 2004 05:53 PM (GMT)
| QUOTE |
| als er word bewezen dat de sfinx niet gebouwd is door de oude egyptenaren maar door iemand anders ... |
kheb wel eens iets op discovery gezien daarover. Daar legden ze uit dat de sphynx gebouwd was in een tijd dat er nog regen in Egypte viel - da's dus al tamelijk lang geleden - omdat er erosie te zien was (door regen) op het beeld. zo zou het dus geweest zijn dat de egyptenaren het mensenhoofd erop hebben gezet - en dat het eerst een beeld van een leeuw was, maar dat het hoofd (gezicht) zo vervaagd was door de regen dat de egyptenaren er iets nieuws van hebben gemaakt...
teminste dat is wat ik me herinner :)
frederikboelaart - February 7, 2004 03:02 PM (GMT)
Ik denk dat je gelijk hebt Lumina.