Title: Het einde van onze beschaving
deosolis - September 1, 2003 05:22 PM (GMT)
Ik vraag mij dikwijls af,moest er nu eens een wereldomvattende ramp,of een nucleaire wereldoorlog,onze technologishe beschaving vernietigen.
En de mensheid zit terug in de prehistorie, wat de acheologen ,binnen 2a3000, jaar dan zouden zeggen van onze beschaving.
Of wat zouden ze er nog van terugvinden van onze wegwerpcultuur.
Geen enkel modern gebouw kan in duurzaamheid,tippen aan de pyramiden of andere antieke gebouwen.
hoelang blijven onze metalenvoorwerpen,als een technologisch voorwerp herkenbaar....etc.
Wat zal er nog van onze boeken over zijn? want wij schrijven al lang niet meer op kleitabletten.
Als de argeologen, uit het zesde millenium, redeneren zoals die van in onze tijd, dan worden wij misschien dan ook een legende,zoals Atlantis .
Duizenden jaren oude tandwieltjes,en modelvliegtuigen,zullen dan ook ,misschien in de prullenbak belanden omdat het niet in hun theorie past.
Bij mijn weten is er zelfst nu, in de eenentwintigste eeuw geen enkele koning met zijn vliegtuig, of zijn auto begraven.
Bert Jan - September 2, 2003 07:18 AM (GMT)
Ik denk dat je dan niet veel van onze beschaving terugvindt. Waarschijnlijk vind je de piramiden weer terug en stonehenge en al die andere oude bouwwerken.
En van onze beschaving vind je misschien wel enkele grafstenen terug. Waarschijnlijk zullen de archeologen het dan hebben over een soort cultus.
Ze hebben toch naar mijn mening wel een keer een cilinder begraven met allerlei spullen, om zodoende iets, van onze beschaving op dat moment, te laten zien voor mensen die hem in de toekomst hem vinden.
Zal eens kijken of ik hier meer info van kan vinden. Dit is omstreeks 1970 gebeurt dacht ik! -_-
Bert Jan - September 4, 2003 07:19 AM (GMT)
| QUOTE (Tardis @ Sep 3 2003, 21:02 PM) |
| Maar als er al wat zou overblijven van onze beschaving dan zijn het toch wel de tunnels in gebergtes zoals de militaire complexen in b.v. Zwitserland. |
En misschien denken ze dan over een paar duizend jaar dat wij in het verleden ook in grotten hebben geleefd, omdat dit het enige is waar ze nog wat vinden. :D
Tardis - September 3, 2003 08:02 PM (GMT)
Wel een leuke denkoefening, inderdaad is vrijwel alles vergankelijk. Maar als er al wat zou overblijven van onze beschaving dan zijn het toch wel de tunnels in gebergtes zoals de militaire complexen in b.v. Zwitserland.
SHREK - September 7, 2003 10:16 PM (GMT)
Ik herinner me de film "time-machine". De mensheid heeft zich in die film, na een grootschalige wereldwijde ramp, geëvolueerd tot twee groepen, de ene bovengronds en de andere ondergronds levende. De bovengrondse helft van de mensheid heeft allerlei teksten gevonden uit onze "hoogontwikkelde" beschaving, maar dient eigenlijk als voedsel voor de ondergrondse helft van de mensheid...
PgK - September 9, 2003 02:45 PM (GMT)
| QUOTE (Bert Jan @ Sep 2 2003, 08:18 AM) |
Ze hebben toch naar mijn mening wel een keer een cilinder begraven met allerlei spullen, om zodoende iets, van onze beschaving op dat moment, te laten zien voor mensen die hem in de toekomst hem vinden.
|
Dan moeten ze wel net graven daar waar die cilinder begraven ligt.
En als de aarde in beweging blijft, zullen over een aantal miljoen jaar de tunnels en andere ingegraven complexen niet meer bestaan ofwel vernietigd zijn door het natuurgeweld.
PG
Tardis - September 9, 2003 02:59 PM (GMT)
De topicstarter stelt pakweg 3000 jaar als termein, niet enkele miljoenen jaren. Maar inderdaad zal er over enkele miljoenen jaren haast niets meer te vinden zijn van onze cultuur. Misschien vindt men tegen die tijd in een steenkoolmijn onverklaarbare voorwerpen gemaakt uit legeringen of betonnen paalfunderingen. ^_^
PgK - September 9, 2003 03:10 PM (GMT)
Oeps, niet zo gelet op die 3000 jaar termijn.
Maar als er een wereldramp zich heeft voorgedaan, dan is de nieuwe mensheid
over 3000 jaar nog niet in staat om ontdekkingen te gaan bestuderen.
Als het echt zo wereldomvattend is, heeft de mens vooral tijd nodig om zich te evolueren aan de nieuwe situatie op de aarde en dat lukt niet in 3000 jaar.
Er dus vanuit gaand dat we worden teruggeworpen tot "holenmensen" zonder elektra en andere machines.
Bert Jan - September 9, 2003 05:12 PM (GMT)
Albert Einstein heeft eens gezegd...
"Ik weet niet met wat voor wapens er in de 3de wereldoorlog gevochten word maar in de 4de wereldoorlog zal er met stokken en knotsen gevochten worden."
:(
Genius - September 20, 2003 02:22 PM (GMT)
Ik denk dat ze wel zeker van ons bestaan af zullen weten. Denk bijvoorbeeld maar een aan satelieten en andere objecten die wij inmiddels in de ruimte hebben geplaatst.
SHREK - September 20, 2003 03:24 PM (GMT)
Juist... En dan op dat "Holenmens" doorverhalend:
We zitten dus dan (na de nucleaire wereldoorlog) weer zonder elektra, enzovoort, in onze grotten (beetje te tekenen op de muur en te staren in het vuur) en elke zoveel honderd jaar valt er zo'n sateliet (gevangen door de aantrekkingskracht van de aarde) naar beneden en wij holenmensen maar denken dat de goden ons wilen straffen... Na zo'n 30.000 jaar, hebben wij onze huidige beschaving weer aardig geëvenaard en vindt zo'n archeoloog in de desbetreffende geografische laag gefossiliseerde satelieten en staat voor een geweldig raadsel...
:D
Frederikboelaart - September 20, 2003 07:31 PM (GMT)
| QUOTE (Bert Jan @ Sep 2 2003, 07:18 AM) |
Ik denk dat je dan niet veel van onze beschaving terugvindt. Waarschijnlijk vind je de piramiden weer terug en stonehenge en al die andere oude bouwwerken.
En van onze beschaving vind je misschien wel enkele grafstenen terug. Waarschijnlijk zullen de archeologen het dan hebben over een soort cultus.
Zal eens kijken of ik hier meer info van kan vinden. Dit is omstreeks 1970 gebeurt dacht ik! -_- |
Dat noemen ze een tijdraket, weet je ;)
Stoppen ze dingen uit onze tijd (bv foto's, stuff ..) in een doos en begraven ze deze in de grond.
(edited by Pjschumi, 21-09-2003 @ 0:53)
frederikboelaart - September 21, 2003 09:23 AM (GMT)
Kdenk da we zoals atlantis tenonder gaan gaan door de technologie bv een kernramp , derde wereldoorlog , klimaat veranderingen , ...
Bert Jan - September 22, 2003 07:06 AM (GMT)
| QUOTE (frederikboelaart @ Sep 21 2003, 11:23 AM) |
| Kdenk da we zoals atlantis tenonder gaan gaan door de technologie bv een kernramp , derde wereldoorlog , klimaat veranderingen , ... |
:pijl: Even tussen door:
Hoe kom je erbij dat, "misschien het fictieve" Atlantis, onder gegaan is aan een kernramp? :vraag: :ermm:
PJ - September 22, 2003 02:47 PM (GMT)
| QUOTE (Bert Jan @ Sep 22 2003, 09:06 AM) |
:pijl: Even tussen door:
Hoe kom je erbij dat, "misschien het fictieve" Atlantis, onder gegaan is aan een kernramp? :vraag: :ermm: |
Volgens mij had Edgard Cayce het hier over gehad (weet het niet meer zeker :mellow: ).
Topic over Edgard Cayce
Bert Jan - September 22, 2003 05:27 PM (GMT)
| QUOTE (PjSchumi @ Sep 22 2003, 16:47 PM) |
| Volgens mij had Edgard Cayce het hier over gehad (weet het niet meer zeker :mellow: ). Topic over Edgard Cayce |
Je hebt gelijk PJ...
Helemaal gelijk... :yes:
:pijl: We gaan weer verder met de discussie! :) ;)
moonwalker - September 27, 2003 05:31 PM (GMT)
Ik vind het een leuke topic. Dat stelt ons in staat om na te denken wat er nou van ons beschaving over zou zijn binnen 3000 jaar.
Volgens mij...als de wereldleiders gaan zitten spelen met atoomwapens, blijft er absoluut niets over van onze beschaving. Zoals sommigen al zeiden worden we teruggeworpen naar de stenentijdperk. De TV's, computers en alle technologische dingen worden als een legende gezien.
Kan dat niet al zijn gebeurd met een eerdere beschaving op aarde? Komt de legende van Atlantis daaruit? Gaan we hetzelfde fout maken die onze voorouders hadden gemaakt?
Er zijn een paar zeer vreemde spullen ontdekt in de loop van tijd. Heeft iemand ooit boeken van Charles Berlitz gelezen? Ik zou het doen als je het nog niet gedaan hebt. Hij heeft het over sandalen afdrukken op een grond naast dinosaurus afdrukken. De theorie was duidelijk dat de mensen niet leefden naast dinosaurussen.
Een ander voorbeeld:
Het Antikythera mechanisme
In 1901 vonden duikers die aan het werk waren bij het eiland Antikythera de resten van een op een klok lijkend mechanisme dat 2000 jaar oud was. Het mechanisme blijkt nu een apparaat te zijn waarmee men de bewegingen van de sterren en planeten kon berekenen.

2000 JAAR! Moeten we onze geschiedenis boeken niet herzien?
Nog een voorbeeld:
De landkaart van de "schepper"
Wetenschappers hebben in het Oeral gebied bewijzen gevonden die indruisen tegen de traditionele mening over de menselijke geschiedenis: Stenen platen die ongeveer 120 miljoen jaar oud zijn met daarop een reliëfkaart van het Oeral gebied.
Dit schijnt onmogelijk. Wetenschappers van de plaatselijke Universiteit hebben onweerlegbaar bewijs gevonden voor het bestaan van een oude hoog ontwikkelde beschaving. De vraag betreft een grote plaat die gevonden is in 1999 met daarop een volgens onbekend procédé vervaardigde kaart van het gebied. De kaart bevat verwijzingen naar openbare werken: een kanalensysteem met een totale lengte van 12.000 kilometer, stuwen en krachtige dammen. Niet ver van de kanalen zijn diamantvormige velden afgebeeld waarvan de bestemming onbekend is. De kaart bevat ook enkele inscripties, zelfs numerieke. De wetenschappers dachten in eerste instantie dat het een Oud-Chinese taal betrof. Het bleek echter dat het een hiërogliefen schrift betrof waarvan de oorsprong onbekend is. De wetenschappers zijn er niet in geslaagd het te vertalen.
Mijn conclusie is dat er wel degelijk een hoogbeschaafde beschaving heeft bestaan. Er zijn genoeg bewijzen die daar op duiden, alleen klopt het niet met de geschiedenis zoals we dat graag zouden willen zien, dus doen we net alsof ons neus bloedt. Zo zal waarschijnlijk over ons worden gedacht na 3000 jaar. Het zal niet kloppen met wat ze zouden beschouwen als holmensen, dus worden de bewijzen van de tafel afgeveegd.
mvg,
moonwalker
De bronnen:
Het Antikythera mechanisme De Landkaart van "de Schepper".
frederikboelaart - September 27, 2003 06:14 PM (GMT)
| QUOTE (moonwalker @ Sep 27 2003, 18:31 PM) |
Wetenschappers hebben in het Oeral gebied bewijzen gevonden die indruisen tegen de traditionele mening over de menselijke geschiedenis: Stenen platen die ongeveer 120 miljoen jaar oud zijn met daarop een reliëfkaart van het Oeral gebied.
Dit schijnt onmogelijk. Wetenschappers van de plaatselijke Universiteit hebben onweerlegbaar bewijs gevonden voor het bestaan van een oude hoog ontwikkelde beschaving. |
Er is zeker dat er een hoogbegaafde beschaving was voor de mens , we hebben genoeg bewijzen !
Het eenigste probleem is dat archeologen ze niet willen aanvaarden omdat anders hun theorie wegvalt , dat hebben ze niet graag weet je :(
moonwalker - September 27, 2003 06:47 PM (GMT)
| QUOTE (frederikboelaart @ Sep 27 2003, 19:14 PM) |
| QUOTE (moonwalker @ Sep 27 2003, 18:31 PM) | Wetenschappers hebben in het Oeral gebied bewijzen gevonden die indruisen tegen de traditionele mening over de menselijke geschiedenis: Stenen platen die ongeveer 120 miljoen jaar oud zijn met daarop een reliëfkaart van het Oeral gebied.
Dit schijnt onmogelijk. Wetenschappers van de plaatselijke Universiteit hebben onweerlegbaar bewijs gevonden voor het bestaan van een oude hoog ontwikkelde beschaving. |
Er is zeker dat er een hoogbegaafde beschaving was voor de mens , we hebben genoeg bewijzen ! Het eenigste probleem is dat archeologen ze niet willen aanvaarden omdat anders hun theorie wegvalt , dat hebben ze niet graag weet je :(
|
Daar zit ik dus ook mee...niet te geloven gewoon.:no:
Alles wordt in de doofpot gestopt, omdat we waarschijnlijk de waarheid niet aankunnen. :blink:
mvg,
moonwalker
Pasja - November 17, 2003 06:52 PM (GMT)
Nou...... ik denk dat de mens zijn eigen zijn/geschiedenis aan het her-ontdekken is en bewust word, dat alles is, was en zijn zal.
hadewey81 - January 24, 2004 06:59 PM (GMT)
ik denk dat de "geschiedenis" zich gaat herhalen......."wij" vergaan, zeg maar.
dan komt er een nieuwe mensheid, met dezelfde stappen als ons qua ontwikkeling, ze vinden een paar oude manuscripten, trekken hun conclusie, en denken misschien over ons zoals wij over de bewoners van EEN SOORT antlantis denken. sorry, ben nogal veel met dingen bezig die niet te bevatten zijn..... leuke topic: spiegel van de hemel? ^_^
ik ben ervan overtuigd dat de oude beschaving die ons vn onze kennis in de teentijd heeft voorzien, ook dan weer tot de verbeelding spreekt, net als wij nu dromen over atlantis.
wat q'abalah betreft: freaky maar waar: alles is verbonden.....
thumbs up uit harlingen
DeDenker - January 25, 2004 03:48 PM (GMT)
| QUOTE (frederikboelaart @ Sep 27 2003, 19:14 PM) |
Er is zeker dat er een hoogbegaafde beschaving was voor de mens , we hebben genoeg bewijzen ! Het eenigste probleem is dat archeologen ze niet willen aanvaarden omdat anders hun theorie wegvalt , dat hebben ze niet graag weet je :( |
Archeologen erkennen een heleboel verdwenen hoogontwikkelde beschavingen. Ik noem de Egyptische, de Griekse, de Chinese, de Inca's, Maya's, Azteken, Olmeken, Babylonische etc...
Dat mensen nou zo graag in Atlantis willen geloven wil nog niet zeggen dat het bestaan moet hebben. Kijk liever naar de grootste beschavingen die zeker weten wel bestaan hebben. Deze zijn zeer interessant en je hoeft er niets achter te zoeken, zeker geen oerbeschaving, want dat doet in mijn ogen geen recht aan de voornoemde beschavingen. :mad:
Bert Jan - January 25, 2004 04:47 PM (GMT)
| QUOTE (DeDenker) |
| Archeologen erkennen een heleboel verdwenen hoogontwikkelde beschavingen. Ik noem de Egyptische, de Griekse, de Chinese, de Inca's, Maya's, Azteken, Olmeken, Babylonische etc... |
Maar deze beschavingen moeten toch op een gegeven moment begonnen zijn met een "nulpunt".
Ik geloof er niet in dat al deze beschavingen het wiel of het alfabet hebben uitgevonden. Vandaar dat ik denk dat er voor deze beschavingen nog vele of 1 is geweest, waar het allemaal begonnen is. :yes:
Tardis - January 25, 2004 05:57 PM (GMT)
| QUOTE (Bert Jan @ Jan 25 2004, 17:47 PM) |
Maar deze beschavingen moeten toch op een gegeven moment begonnen zijn met een "nulpunt".
Ik geloof er niet in dat al deze beschavingen het wiel of het alfabet hebben uitgevonden. |
Ik begrijp wat je bedoelt, er zijn wel bepaalde overeenkomsten tussen de verschillende beschavingen, zoals de piramidevormige bouwwerken, die zijn er behalve in Egypte en Zuid-Amerika ook in China en Indonesië. Het is alleen wel zo dat de oude beschavingen in Zuid-Amerika het wiel niet kenden, dat was in een dergelijk bergachtig gebied volkomen onbruikbaar.
Het alfabet is ook een voorbeeld van iets dat niet overal gebruikt werd, in Zuid Amerika gebruikte men i.p.v. letters afbeeldingen om kennis of de geschiedenis vast te leggen. Het waren andere afbeeldingen dan men in het oude Egypte gebruikte, dus er is qua schrift geen verband tussen de twee culturen te leggen. Feit is wel dat er cocaïneresten in de maag van de mummie van Ramses zijn gevonden, de cocaplant komt alleen op het Amerikaanse continent voor, vandaar dat men denkt dat er lang geleden al een uitwisseling tussen Egypte en Zuid-Amerika is geweest. Misschien hebben de Zuid-Amerikanen zich inderdaad laten inspireren door de piramides van de Egyptenaren, misschien ook niet en komt het voort uit een soort oergevoel van de mens om de hemel te bestormen met hoge gebouwen, wie zal het zeggen. Wij kicken immers ook op wolkenkrabbers. :yes:
DeDenker - January 26, 2004 08:56 AM (GMT)
| QUOTE (Bert Jan @ Jan 25 2004, 17:47 PM) |
Ik geloof er niet in dat al deze beschavingen het wiel of het alfabet hebben uitgevonden. Vandaar dat ik denk dat er voor deze beschavingen nog vele of 1 is geweest, waar het allemaal begonnen is. :yes: |
Ik snap deze redenatie nooit helemaal en vind hem zelfs een beetje minachtend tegenover allerlei grootse culturen. Waarom kan iets niet meer dan één keer worden uitgevonden? Er zijn genoeg gevallen uit de geschiedenis bekend waarbij dit het geval was.
Volgens mij is deze manier van denken typische westers te noemen; de tijd is lineair en gebeurtenissen vinden slechts één keer plaats. Terwijl de meeste van de genoemde culturen tijd juist als iets cyclisch zagen en misschien kunnen wij westerlingen daarvan leren.
Lex - February 4, 2004 09:49 PM (GMT)
| QUOTE |
| Het is alleen wel zo dat de oude beschavingen in Zuid-Amerika het wiel niet kenden, dat was in een dergelijk bergachtig gebied volkomen onbruikbaar. |
Ze kenden het wiel niet, maar dat is niet omdat ze het niet nodig hadden. Doordat ze het wiel nooit hebben ontdekt, hebben ze nooit een uitgestrekt rijk met goede verbindingen tussen verschillende steden kunnen uitbouwen, zoals bijvoorbeeld de Romeinen.
Veel ontdekkingen zijn uitgewisseld tussen verschillende volken, en de ene leerde van de andere en zo gingen nieuwe uitvindingen de wereld rond.
Natuurlijk is niet iedere beschaving apart geevolueert, maar ze hebben dat samen gedaan, op sommege punten in de geschiedenis zijn ze dan weer even geplitst, en daarna weer samengekomen enzovoort.
Na de laatste ijstijd zijn er 7000 jaar geweest voor de egyptische beschaving tot ontwikkeling kwam. Dat was tijd genoeg voor bepaalde "algemene" uitvindingen om zich te ontwikkelen en zich rond de wereld te verspreiden (voor zover mogelijk)
Lex - February 4, 2004 10:05 PM (GMT)
En even over Het Antikythera mechanisme: een mecahnisme van 2000 jaar oud, zo vreemd vind ik dat niet. De grieken hadden 2500 jaar geleden al mecahnische klokken...
En die kaart van de schepper: keb even op de site gekeken: ik zie alleen een steen, ik zie er niets speciaal op. Maar stel nu nog dat er wel iets op zou staan: als men zegt dat die steen 1 miljoen jaar oud is...So what?? Als ik hier naar buiten ga en ik zoek me een leuke steen die 1 miljoen jaar oud is (zo zijn er genoeg) en kras es wat is, dan betekend dat tog ook niet dat ik daat er 1 miljoen jaar geleden heb ingekrast.
Voor zover ik weet kan men wel de ouderdom van de steen bepalen, maar niet wanneer er iets in gekrast is. (en men weet zelfs niet hoe het gemaakt is, dus dan kunnen ze al zeker niet bepalen wanneer dat gedaan is)
Ik vind dat meeste mensen hier op dit forum nogal naief zijn en zomaar vanalles aannemen. 99,9% van de fotos, en uitleggen die ge op het internet te vinden zijn zijn ofwel fake, ofwel is er al lang een logische verklaring voor gegeven (die op sommige sites natuurlijk worden weggelaten). Probeer tog eens wat kritischer te zijn: iedereen kan effe een foto van een steen nemen en die op internet zetten met een hoop zever erbij, en binnen de korste tjd hebben 100 sites van "believers" die informatie klakkeloos overgenomen, of soms zelfs overdreven.
Het internet is geen betrouwbaar medium!!
En ik denk niet dat de wetenschappers "doen alsof hun neus bloed" als ze bewijzen zien die niet stroken met hun theorien.
Als een wetenschapper een goedgefundeerde theorie heeft uitgewerkt, dan kunt ge die tog niet weerleggen door een klein tegenbewijs.
Er is niemand die een echte theorie heeft uitgewerkt, gefundeert met harde bewijzen, die tegen de bestaande wetenschappelijke theorien ingaat.
Het licht dus niet aan de wetenschappers die doen alsof hun neus bloed maar der is gewoon niet genoeg bewijs om een andere theorie te ondersteunen.
Natuurlijk zijn er bepaalde gevallen waar niet direct een verklaring is te geven, en ook vele mythes zijn gefundeerd op een grond van waarheid. Daarnaar moet men echt onderzoek voeren, en echte bewijzen leveren.
Lex - February 4, 2004 10:17 PM (GMT)
En nog iets:
Het idee dat er vroeger een echte samenleving was, die tenonder is gegaan lijkt me eigelek best wel mogelijk. Bijna alle bewijzen van zo'n samenleving zouden zijn verlorengegaan. Maar er is een probleem: die mensen die toen leefden zouden helemaal geen mensen zijn, want door evolutie zouden wij er heelemaal anders uitzien dan hun na miljoenen jaren evolutie.
Misschien was er wel een volk dat voor of tijdens het tijdperk van de dinosauriers leefden, die totaal verschilden van mensen, maar ook intelligent waren. Misshien hebben ze zichzelf wel uitgeroeid door een nucleaire oorlog?
Of door een verschrikkelijke ziekte, dat zou makkelijker kunnen.
Er is ook al bewijs gevonden dat de mensheid ooit bijna uitgeroeid was: op een bepaald punt moet er maar 1 enkele stam mensen overgebleven zijn. Waren die gestorven, dan bestonden we nu allemaal niet. Hierdoor is er binnen het menselijke ras zo weinig diversiteit (in vgl met andere dieren: kijk maar naar al de verschillende hondensoorten)
Jullie moeten echt allemaal eens de film The Timemachine kijken. (of het boek lezen) Echt een geweldige film om te zien wat er in de toekomst allemaal zou kunnen gebeuren.
En trouwens: Die klote groenen willen dat we allemaal tenondergaan!! Ze willen dat we natuurlijk afbreekbare materialen gebruiken!!!
Geef mij maar niet-afbreekbare zeer toxische materialen die nog miljarden jaren de grond vervuilen! :D :P