View Full Version: Archief 2003

Miko dojo forum > dojo nieuws > Archief 2003

Pages: [1] 2

Title: Archief 2003
Description: De berichten uit 2003 vind je hier

Shicomm / Bas - April 21, 2003 11:48 PM (GMT)
Zoals bekend is er geen training op 23 en 30 april.

Mochten er mensen zijn die graag toch willen trainen ; neem even contact op met Karel via ninjakvd@tiscali.nl

Shicomm / Bas - May 5, 2003 07:45 PM (GMT)
zijn er mensen met eigen verhalen over hun ervaringen en belevenissen over trainen in Japan?
Lijkt me erg boeiend om daar wat over te lezen... schroom niet en laat de rest ook weten wat je hebt meegemaakt... :)

Shicomm / Bas - June 2, 2003 07:28 PM (GMT)
ik zou hier graag pdf'jes van maken izak.
op die manier heb je geen verdere copieerkosten en kan iedereen het zowel op papier als digitaal uitlezen.
er circuleert nog meer papierwerk rond als het goed is , ik heb op mijn werk alle mogelijkheden om het te realiseren dus als er mensen zijn met mogelijk interessant materiaal op papier ;
geef mij een seintje en ik ga er mee aan de gang :)

persoonlijk copyright kan ik trouwens verwerken in de digitale vorm , voorbeeld is de kysho pdf die ik eerder voor michel maakte.

Shicomm / Bas - June 2, 2003 10:46 PM (GMT)
ik ben in principe gewoon bereid om deze klus aan te pakken ; ik zie heel veel voordelen bij een goed referentiearchief met goed materiaal erin...
dat dit erg veel werk met zich meebrengt is even een 2e voor mij...

Shicomm / Bas - June 3, 2003 03:48 PM (GMT)
prima , dan doen we dat :)

Shicomm / Bas - June 3, 2003 06:24 PM (GMT)
lijkt mij een goed idee :)

Shicomm / Bas - June 7, 2003 10:13 AM (GMT)
nog maar een keertje congrats naar Edwin en (non-liner B) ) Dennis ...
rondje sake? ik doe mee... :D als er een bob is tenminste... :P

Karel - June 6, 2003 12:20 PM (GMT)
QUOTE (horiyoshi // Michel @ Jun 6 2003, 07:36 AM)
Bij deze even een welgemeende felicitatie voor Edwin en Dennis.

Allebei 3e dan....

Het wordt langzamerhand tijd dat iemand van onze groep en op zijn kop geslagen gaat worden!

Mies

ps: na graduering volgt vaak wat Sake...ik bedoel maar ( hint, hint )

ook ik KvD Bij deze even een welgemeende felicitatie voor Edwin en Dennis.

ps (dat worden klappen uke dennis ma :lol: .

horiyoshi // Michel - April 16, 2003 09:48 AM (GMT)
Zoals de meeste dojo-leden al weten gaan we weer naar Japan!
We vertrekken eind Augustus om tot half September te trainen. Daarna wordt de reis voortgezet naar Fukuoka!

Interesse om mee te gaan? Reken op tussen de 2000 en 3000€ en ik zal je de eerste dagen begeleiden bij het vinden van je weg en de introductie bij de diverse leraren.

Als je meer informatie wilt over trainen in Japan, stel je vragen op dit forum!

Michel

horiyoshi // Michel - April 22, 2003 09:34 AM (GMT)
Hoewel we allemaal spreken over 'Ninjutsu' is deze term eigenlijk niet correct.

Hatsumi Soke is grootmeester van 9 stijlen: hiervan zijn er maar 3 echte 'ninja' stijlen. De rest zijn oude 'karate' of 'jujutsu' stijlen. ( Dit is erg gesimplificeerd, maar teveel kennis in een keer is nooit goed...)
Om verwarring te voorkomen is de stijl die wij beoefenen een aantal jaar geleden omgedoopt tot 'Bujinkan Budokai'

groeten
Michel

horiyoshi // Michel - May 6, 2003 01:55 PM (GMT)
Hi Vrienden,

bij het neuzen op internet kwam ik per toeval iets tegen....er bestaat een Ninjutsu Bond Nederland met erkende dojo's en erkende diploma's!

Wellicht ten overvloede even iets rechtzetten:
er is slechts 1 organisatie : Bujinkan Hombu Japan. Lieden die menen een eigen bond te moeten beginnen doen dat om verkeerde redenen. ( Lees: zelfbescherming, geld....)

Voor alle duidelijkheid:
de Hombu is de enige organisatie. Bujinkan leden dienen zich daarvan bewust te zijn.
Lidmaatschap van de Bujinkan kost 2000 Yen per jaar en hoort bij je training. Diploma's kunnen door Shidoshi worden opgevraagd in Japan en varieren in prijs al naar gelang de graag die je behaald.

Er wordt van Bujinkan leden verwacht dat ze de regels zoals je deze kunt vinden op de Bujinkan site en in de boeken van Soke Hatsumi naleven.

Iedere andere vorm van organisatie, bonden en eigen regels is klinklare onzin wanneer men claimt Bujinkan te zijn.

Michel

horiyoshi // Michel - May 16, 2003 05:36 AM (GMT)
ja hoor! De tickets zijn geboekt!

We gaan 23 augustus en komen 20 september terug.
behalve trainen staan er natuurlijk ook andere zaken op het programma:
een bezoek aan Nikko, en bezoek aan de 7 eilandjes ten zuiden van tokyo,
en bezoek aan Omiya ( bonsai wijk bij Tokyo )

trainen gaan we voornamelijk bij: Shiraishi sensei, Noguchi sensei en natuurlijk bij Hatsumi Soke!

Tot nu toe gaan we met 5 mensen.....wie volgt?

gezien de koers van de Japanse Yen loont het de moeite om dit jaar te gaan!

Michel

horiyoshi // Michel - May 26, 2003 06:54 AM (GMT)
Hoi Vrienden,

ik ben van plan voor de zomervakantie weer het een en ander te bestellen in Japan.

Indien er mensen zijn die hun membership nog moeten betalen of een diploma willen....laat even weten tijdens de training!

Memberships kosten 2000 yen, diploma's verschillen per graad ( vanaf 3000 Yen )

Groeten
Mies

horiyoshi // Michel - May 27, 2003 09:44 AM (GMT)
memberships gelden voor iedereen: deze zijn 2000 Yen en zijn een jaar geldig.

vanaf 5e dan dien je lid te worden van de shidoshikai: membership daarvan is 15.000 Yen

Diploma's zijn 3000 Yen, dit zijn de prijzen voor Kyu graden. Dangraden diploma's zijn er vanaf 10.000 Yen.

Bij deze lage yen koers....

mies

horiyoshi // Michel - June 3, 2003 08:25 AM (GMT)
QUOTE (sci-mdk // Bas @ Jun 2 2003, 11:46 PM)
ik ben in principe gewoon bereid om deze klus aan te pakken ; ik zie heel veel voordelen bij een goed referentiearchief met goed materiaal erin...
dat dit erg veel werk met zich meebrengt is even een 2e voor mij...

Hoi bas,

veel van de informatie heb ik zelf gekregen of gekocht, als je het op cd wilt zetten voor eigen gebruik: prima. Ik zou echter deze trainingshandleidingen niet op de site zetten. Een kopie voor eigen gebruik kunne we dan in de dojo onderling wel regelen.

mies

horiyoshi // Michel - June 6, 2003 07:36 AM (GMT)
Bij deze even een welgemeende felicitatie voor Edwin en Dennis.

Allebei 3e dan....

Het wordt langzamerhand tijd dat iemand van onze groep en op zijn kop geslagen gaat worden!

Mies

ps: na graduering volgt vaak wat Sake...ik bedoel maar ( hint, hint )

eezacque - June 2, 2003 04:33 PM (GMT)
Hier voor mij liggen twee ninjutsu handleidingen met technieken en achtergronden; Michel heeft gevraagd of ik er wat kopietjes van wil maken en in een slaperige bui heb ik hierin toegestemd :blink:

Inmiddels heb ik van deze dubbelzijdige 'originele kopie' een enkelzijdige kopie gemaakt voor reproductie.
Hierbij heb ik alles tot 80% verkleind, zodat er twee bladzijden op een A4tje passen en de omvang van 400 bladzijden is gereduceerd tot 200 bladzijden A4. Als ik hiervan 10 kopietjes laat maken komt dit op EU 10 per kopie.

Laat even weten of je interesse hebt, dan laat ik hiervan voldoende kopietjes draaien. Als er iemand een goedkopere manier weet om dit in deze oplage te vermenigvuldigen, dan hoor ik het graag! Tenslotte, om complicaties omtrent copyrights te voorkomen is dit een kopie voor eigen gebruik, alleen bestemd voor leden van de Miko Dojo. :angry:

eezacque - June 2, 2003 09:30 PM (GMT)
QUOTE (sci-mdk // Bas @ Jun 2 2003, 08:28 PM)
ik zou hier graag pdf'jes van maken izak.
op die manier heb je geen verdere copieerkosten en kan iedereen het zowel op papier als digitaal uitlezen.
[...]
persoonlijk copyright kan ik trouwens verwerken in de digitale vorm , voorbeeld is de kysho pdf die ik eerder voor michel maakte.

Ik voorzie hier een aantal problemen:

• Het is een vreselijk karwei om 200 pagina's te scannen
  • Het eindresultaat wordt gigantisch in omvang (qua GB)
  • Gezien de matige kwaliteit van de 'originele kopie' en de aard van de tekst, met hier en daar kanji en hiregana, is optical character recognition een vreselijk karwei, dus ik zie geen praktische mogelijkheden hier iets beters van te maken dan een aantal scans.
  • Het copyright voor deze manuals ligt elders, waarmee je pdf feitelijk illegaal is en voorbestemd voor 'eigen gebruik'.

Elke hulp hierbij is van harte welkom, alleen vrees ik dat het maken van een pdf gruwelijk veel werk is waar hooguit 15 mensen plezier van hebben. Zelf zou ik er nooit aan beginnen...

eezacque - June 3, 2003 04:49 PM (GMT)
QUOTE (sci-mdk // Bas @ Jun 3 2003, 04:48 PM)
prima , dan doen we dat :)

Om misverstanden te voorkomen vat ik het nog even samen. Bas maakt een digitale kopie van de handleidingen voor belangstellenden binnen de dojo. Ik ben bereid een ouderwetse fotokopie te maken voor de mensen die hier de voorkeur aan geven. Heb ik het zo goed begrepen?

eezacque - June 6, 2003 04:59 PM (GMT)
QUOTE (Shinobi / Erik @ Jun 6 2003, 10:56 AM)
Ik denk dat ik namens de hele dojo spreek als ik zeg dat bier ook goed is

Geen alcohol voor mij, doe maar een flink glas cola, met twinkelende ijsblokjes, rietje, citroen, stampertje...

Shinobi / Erik - June 2, 2003 05:48 PM (GMT)
Lijkt me wel wat isaak (vergeef me als ik je naam fout schrijf)

Ik neem aan dat het wel nog een beetje duidelijk is gebleven (de plaatjes dan he)

Shinobi / Erik - June 6, 2003 09:56 AM (GMT)
Ik denk dat ik namens de hele dojo spreek als ik zeg dat bier ook goed is

gmK / Kevin - June 1, 2003 06:43 PM (GMT)
Misschien alvast handig om bij deze lage koers alvast een en ander in te kopen......ik zou best alvast de 9e kyu willen bestellen tegen dit tarief. Tegen de tijd dat ik het echt zou halen kan de prijs namelijk al best weer gestegen zijn.

budo / Rene - May 27, 2003 09:39 AM (GMT)
B) beste mies wanneer kan je zo een membership het best beginnen of is het alleen vanaf de eerste dan.

groetjes rene.

Scrap / Edwin - June 10, 2003 12:08 PM (GMT)
Hartelijk dank allemaal. Ben zeer vereerd door al jullie spontane felicitaties.

Sta niet al te graag in het middelpunt van de belangstelling... maar dat is volgens mij wel bekend.

mzzl,
Edwin

gmK / Kevin - June 10, 2003 06:28 PM (GMT)
Ik sluit me bij de rest hier aan.....GEFELICITEERD beide :D

Shinobi / Erik - August 21, 2003 08:29 PM (GMT)
Bij deze Michel

Goede reis en veel plezier he

Shicomm / Bas - August 21, 2003 10:03 PM (GMT)
goed idee! :)

michel , ook namens mij een goeie reis , een fijne tijd en tot over een paar weken :D

Karel - August 21, 2003 10:26 PM (GMT)
tja he michel , een fijne tijd en tot over een paar weken.

we zullen je namens allen missen.
TOT ziens .

THE :ph43r: wens je een goeie reis.

horiyoshi // Michel - August 22, 2003 07:22 AM (GMT)
QUOTE (Karel @ Aug 21 2003, 11:26 PM)
tja he michel , een fijne tijd en tot over een paar weken.

we zullen je namens allen missen.
TOT ziens .

THE :ph43r: wens je een goeie reis.

snif snif....ik ben ontroerd....

ik probeer nog wel eens te mailen vanuit Tokyo...er zijn niet veel internetcafe's helaas...

tot gauw!
mies

Shicomm / Bas - September 5, 2003 05:31 AM (GMT)
Vanmorgen kreeg ik een mailtje afkomstig van chibmi.saitama.ocn.ne.jp
Helaas was een groot deel van het bericht onleesbaar :(

Michel laat weten dat het momenteel erg warm is in Japan , zodra ik meer info heb horen jullie dat uiteraard meteen :)

Shicomm / Bas - September 6, 2003 09:52 AM (GMT)
Leve de e-mail! :)
Kort maar heftig nieuws vanuit Japan ;

Michel heeft zijn 10e dan behaald , Patricia haar 8e .

Vanaf deze plek namens mij van harte gefeliciteerd met de behaalde prestatie!

Shinobi / Erik - September 6, 2003 11:25 AM (GMT)
Allright

Go Michel!

Gefeliciteerd

Jouke - September 6, 2003 11:45 AM (GMT)
Goed gedaan Michel !

Nu moet Karel alleen nog even de site aanpassen.

Edit:
Erik heeft gelijk, we waren even iemand vergeten. Dus patricia jij ook van harte gefeliciteerd !

(nu zou het alleen even leuk zijn als ik wist wie Patricia was :huh: ?)

Shinobi / Erik - September 6, 2003 05:13 PM (GMT)
En we zouden het bijna vergeten maar Patricia natuurlijk ook gefeliciteerd, 8e dan haal je ook niet zomaar even

budo / Rene - September 10, 2003 11:15 AM (GMT)
mies en patricia hartelijk gefeliciteerd met jullie 10 en 8 ste dan we horen er wel meer over als jullie weer terug zijn groetjes rene B)

horiyoshi // Michel - September 23, 2003 07:05 AM (GMT)
Dag vrienden!!!!!

We zijn weer terug!

Het was een geweldige tijd aldaar!

Met gepaste trots ook de vermelding dat ons aller Chris is geslaagd voor zijn godan test!

Dat is dan de eerste shidoshi vanuit de Mikodojo! ( wie volgt?)

Verder goed weer gehad, Fuji beklommen en veel gezien en natuurlijk getraind.

verslagje volgt, alsmede foto's!

Kan eindelijk de site eens wat opgeleukt worden ook!

Tot morgen!
mies

horiyoshi // Michel - October 10, 2003 07:25 AM (GMT)
Deel 1

Zondag 24 augustus.

Na een zeer lange, doch redelijke vlucht via Hong Kong landen we op Narita. Gelukkig zijn we redelijk vlot door de douane, een enorme rij blijkt sneller te gaan dan we vreesden. Ook alle koffers zijn er ( dat is weleens anders geweest).
We nemen de Narita express en gaan via de bekende weg naar Ueno, vandaaruit is het nog een kleine 3 kwartier naar Kosshigaya. We nemen de taxi naar het Guesthouse. Hier krijgen we de kamers toegewezen, ondertussen is het al avond….
Na 20.00 gaan we snel richting de supermarkt: de dagverse producten gaan dan weg voor 50% en dat levert een paar bakken sushi, gyoza en meer lekkers op.

Maandag besteden we aan shoppen! We kopen wat spullen die we deze maand nodig zullen hebben, wat bestek, drank, een paar schoenen, en we bezoeken de nabijgelegen tuin: Hanata-en. Een zeer mooie tuin met alles wwat een Japanse tuin zo mooi maakt! ( entrée: 100 yen…)

Dinsdag is het Tokyo dag: we gaan naar Asakusa: een zeer touristische plaats waar je altijd slaagt voor souvenirs, eindelijk slaag ik ook voor een Ray-Ban: met een zeer fijne korting!
Die avond is er training in Ayase. Shiraishi Sensei vraagt of ik met hem wil trainen…natuurlijk! Je kunt zoveel leren van zo iemand!
Soke komt tijdens de training langs om even te babbelen en gradueert me ter plekke.
Na 2 dagen in Japan is dat toch een leuk en ook een verwarrend begin.

Woensdag is het tijd om naar de Fujiyama te gaan. Tin Tin van het guesthouse heeft voor ons een jeugdherberg geregeld waar we in de middag aankomen, nabij het station van Kawaguchi. We bekijken s’middags het meer en verkennen de omgeving. De lunch viel tegen….de rest was zo wijs spaghetti te nemen en ik dacht eens iets anders te proberen…ik kreeg dus een rauw ei in een koffiekoje met wat kruiden erop…

Donderdag werden we om 7 uur gewekt met een aartsslechte opname van Vivaldi: in een jeugdherberg kun je dus niet uitslapen! Zodoende zijn we al vroeg op het station om de bus te pakken naar kawaguchi 5th Station: een klein centrum op 2700 meter hoogte met winkels, restaurants en de startplaats voor de op 1 na zwaarste klim naar de top.

Wordt vervolgd….

Shinobi / Erik - October 11, 2003 09:25 AM (GMT)
Soke komt tijdens de training langs om even te babbelen en gradueert me ter plekke.

En wij maar denken dat je je best had gedaan ;)

eezacque - October 11, 2003 09:48 AM (GMT)
QUOTE (Shinobi / Erik @ Oct 11 2003, 10:25 AM)

En wij maar denken dat je je best had gedaan ;)

Dat denken wij nog steeds, jonge vriend... :angry:

* Hosted for free by InvisionFree